Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توسعه ورزش باستانی از جمله رشته‌هایی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی موجود در عرصه ورزش را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی،آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و جمعی از مدال‌آوران و پیشکسوتان ورزش اظهارداشت: ورزش باستانی صرف‌نظر از سابقه کهنی که در جریان کشور دارد، یک ورزش اعتقادی و ولایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فضای ورزش کشور نیازمند یک تحول فرهنگی است، بیان کرد: به خاطر ریشه‌های ولایی ورزش باستانی، می‌توان روح و فرهنگ این ورزش را با کشتی یا سایر ورزش‌ها ادغام کرد اما به هر ترتیب، جهت‌گیری کلی مدیریت فضای ورزش باید به سمتی باشد که از استعداد جوانان در راستای حل مشکلات فرهنگی عرصه ورزش استفاده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی: در جنگ اقتصادی ‌دشمن ‌پیروز میدان خواهیم بودآیت‌الله‌علم‌الهدی: غدیر، روز اعلام مدیریت جریان امامت بر امت بودآیت‌الله علم‌الهدی: جلوی تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود/ بی‌حجابی علنی به جامعه آسیب می‌زند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ورزش خراسان که در ادوار گذشته از همه جهات در اوج بود و تا حد زیادی به‌عنوان یک نمونه در کشور مطرح می‌شد، با کمال تاسف در سال‌های اخیر دچار افت چشمگیر در تمامی عرصه‌ها شده و این به خاطر عدم مدیریت صحیح فرهنگی و فنی است.

وی ادامه داد: استعداد جوانان ما در خراسان رضوی بسیار زیاد است و چالش موجود در حوزه پشتیبانی است. به همین خاطر، مدیریت ورزشی در استان باید به دنبال پشتوانه‌های اقتصادی مطمئنی باشد که امکانات لازم را برای شکوفایی استعدادهای جوانان ما فراهم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهارکرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت همه برنامه‌ها است، به طور مثال با تکمیل پروژه گود باستانی دانشگاه فردوسی مشهد و بهره برداری از آن می‌توان پیوند مؤثری میان فرهنگ پهلوانی با جمعیت جوان استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/282/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در نشست هم‌اندیشی و هم افزایی با اهالی حوزه فرهنگ و هنر بخش کدکن تربت‌حیدریه افزود: "گردشگری ادبی" که برخاسته از جاذبه‌های وابسته به حوزه زبان و ادبیات است، یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت گردشگری این استان و به خصوص شهرستان تربت‌حیدریه است.

حسن گیاهی افزود:  گردشگری ادبی نقش مهمی در حفظ و حراست از میراث زبانی دارد و با توجه به تامل و تفکر در ریشه‌های فرهنگی می‌توان آن را فرهنگی‌ترین نوع گردشگری نامید.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این شاخه از گردشگری با توجه به ادبیات، به ویژه ادبیات سنتی و محلی که برانگیزاننده حس نوستالژیک است علاقه مندان و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌ است.

گیاهی افزود: کدکن در کنار کوچه باغ‌های عبیرآمیز و مُشک‌سار و کوه‌های سر به فلک کشیده خود، بهتران و مهترانِ عرفان و ادب ایران زمین همچون "فریدالدین ابوحامد عطار نیشابوری"، استاد دکتر "محمدرضا شفیعی کدکنی"، "ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار)" و بسیاری از دیگر از مفاخر را پرورانده است.

وی اظهار کرد: از این روی اگر بگوییم از این منطقه عِطر و طعم فرهنگ و ادب و عشق و عرفان و شعر و شور به مشام جان عاشقان می‌رسد، سخن به گزافه نگفته‌ایم.

او ضافه کرد: این شهر (بخش) که در دامنه رشته کوه کوهسرخ (ملکوه) و تقریبا درست در میانه نیشابور و تربت‌حیدریه قرار دارد، هرچند اکنون یکی از چهار بخش شهرستان تربت‌حیدریه به شمار می‌رود، اما در گذشته از مضافات ابرشهر نیشابور کهن (بخشی از جغرافیای نیشابور کهن) بوده و لهجه مردم آن نیز به گویش نیشابوری نزدیکتر است.

این کارشناس میراث فرهنگی گفت: امروز مقبره شیخ ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار نیشابوری) که در فضایی باز بین مزارع سرسبز باران خورده قرار دارد، محل توقف بسیاری از ادیبان و پژوهشگرانی است که در سفر به جنوب خراسان رضوی، اندکی در این مکان بیتوته می‌کنند.

گیاهی افزود: مجموعه معماری تاریخی شیخ حیدر (باغ مزار)، موزه باستان‌شناسی و نیز مسجد جامع تاریخی و زیبای حاج حسن کدکنی از دیگر ظرفیت‌های موجود برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه است.

بخش کدکن به مرکزیت کدکن با مساحت ۸۷۶ کیلومترمربع دارای ۱۷ روستا، ۲ دهستان و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کنونی آن حدود ۱۴ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. از این میزان جمعیت، افزون بر سه هزار نفر ساکن شهر و بقیه ساکن روستاها هستند و این جمعیت از ۲ قومیت فارس و ترک تشکیل شده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود