Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری عصر چهارشنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان با دستور عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست بلکه به مردان و همه جامعه تعلق دارد و باید در رعایت به آن بر اساس موازین اسلامی پای بند و اهتمام جدی صورت گیرد.

فرماندار گناوه افزود: کارکنان ادارات بویژه بانوان کارمند بر اساس اصول و ضوابط و رعایت عفاف و حجاب، اخلاق، منش، گفتار و کردار برگرفته از آموزه‌های دینی، الگویی برای مراجعه کنندگان و جامعه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ و عمل به رعایت عفاف و حجاب در شهرستان، یک اتاق فکر متشکل از آحاد اقشار باسواد جامعه اعم از دانشگاهی و بازاری و سایر اقشار توسط مسئول کمیسیون در شهرستان تشکیل شود و راهکار در این زمینه ارائه دهند.

صفری گفت: با توجه به اینکه دشمن از طریق تهاجم فرهنگی، برنامه ریزی همه جانبه‌ای را برای از بین بردن اعتقادها و باورهای دینی و ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی ایران از جمله در بین بانوان و جوانان از طریق رسانه‌های بیگانه و فضاهای مجازی کرده است باید در قبال چنین دسیسه‌ای، مقابله به مثل کنیم.

فرماندار گناوه بیان کرد: تولید محتوا بر مبنای آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از قرآن و نهج البلاغه، الگوگیری از دو بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) و فاطمه زهرا (س)، تبیین زندگی وصیت نامه و پیام شهدا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: دین مبین اسلام از زیباترین مذاهب در بین مذاهب و ادیان در جهان و قرآن مهم‌ترین و قوی‌ترین کتاب است که دستور زندگی، راه و روش انسان‌ها را که به سعادت می‌انجامد، به طور ساده و شیوا تبیین وبیان فرموده است.

وی نقش بانوان را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار اثرگذار دانست و گفت: بانوان از جمله مادران و همسران در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از حضرت زینب (س) و فاطمه زهرا (س) و ایمانی قوی، فرزندان و همسران خود را به جبهه‌ها فرستادند تا اکنون ما در امنیت و آرامش باشیم.

صفری ادامه داد: اگر خانواده‌های شهید سلیمانی‌ها و بابایی از همسران خود حمایت و پشتیبانی نمی‌کردند نمی‌توانستند در میدان‌های جنگ و با داعشی های تکفیری حضور یابند و باید آنها را به عنوان بارزترین الگوی خود قرار دهیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: با توجه به هفته عفاف و حجاب این نشست برگزار شده است تا تصمیمات خوبی در مجموعه اداری با همکاری نمایندگان بانوان اداری شرکت کننده اتخاذ کنیم.

محمد اسدی افزود: دشمن تبلیغات گسترده‌ای را برای تشویق جوانان از جمله دختران و زنان به سمت بی حجابی و استحاله فرهنگی در دستور کار خود به شدت قرار داده است که لازم است یک برنامه ریزی مناسبی در برابر این ترفند شوم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، به کار ببریم.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری گناوه گفت: یکی از دستورات مهم در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رعایت عفاف و حجاب است که رعایت آن موجب سعادت و تعالی انسان و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده‌ها می‌شود.

لیلا دولتخواه افزود: یک سری آسیب‌ها در جامعه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن هجوم فرهنگی غرب از طریق رواج بدحجابی و بی حجابی در بین دختران نوجوان و جوان است.

وی اظهار داشت: جهت مقابله با هجوم فرهنگی دشمن باید هر چه بیشتر بانوان در زمینه رعایت حفظ عفاف و حجاب بکوشند و در کنار هم باشند.

فرمانده بسیج خواهران گناوه گفت: در هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های مختلفی توسط بسیج خواهران شهرستان تدارک دیده شده که گردهمایی مدافعان حریم عفاف و حجاب و فروشگاه محصولات فرهنگی در مصلای جمعه، کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب، ساخت مجسمه‌های شنی در ساحل و رزمایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر در ساحل و بازار این شهرستان از مهم‌ترین آنها است.

طاهره حسینی خاطرنشان کرد: بانوان این شهرستان مکان تفریحی از جمله پارک مجزا و پلاژ ساحلی ندارند که امیدواریم خواسته بحق این قشر هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 5537455

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه فرمانداری گناوه دوران دفاع مقدس عفاف و حجاب نهج البلاغه عید سعید قربان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه حجاب و عفاف دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان اردبیل خراسان رضوی شیوع کرونا مشهد شیراز عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟