Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن نقی‌پور شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران صرفه جویی در هزینه‌های جاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد و اظهار داشت: برای نمونه فقط با یک اقدام در بحث آبرسانی در سیستم دانشگاه و با لوله کشی انجام شده ۲۰۰ میلیون صرفه جویی در این بخش صورت می‌گیرد و همه قسمت ها با همین رویکرد در تلاش هستند تا با کاهش هزینه‌های جاری، بیشترین بهره‌وری از منابع موجود را در شرایط اقتصادی فعلی کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بهره‌وری از این منابع خدمت رسانی به مناطق محروم جز اولویت‌های ماست و به دنبال اتمام طرح های عمرانی با هدف برقراری عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان هستیم تا بیماران در شهرستان‌ها نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند و در همان محل زندگی خود بیشترین خدمات درمانی بهداشتی ممکن را دریافت کنند و در همین زمینه مراکز سلامت جامع در هشترود، بستان آباد، بناب و ورزقان و خانه سلامت اسکو به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به دیدارهای ملی و استانی و نیز نشست با دانشجویان و دیدارهای مردمی در راستای حل مشکلات این بخش‌ها خاطرنشان کرد: افزایش توجه‌ها به حوزه بهداشت از مهمترین دغدغه‌های ماست چرا که هر هزینه کردی در این بخش سرمایه‌گذاری برای بهبود وضعیت سلامت جامعه است.

وی انجام غربالگری کامل هیپوتروییدی مادرزادی و غربالگری فشار خون و دیابت را به عنوان یکی از موضوعات چالشی حوزه سلامت از مهمترین اقدامات صورت گرفته در همین زمینه دانست و گفت: در مورد غربالگری فشار خون و دیابت بررسی‌ها و شناسایی ها در ۱۴۰۱ افزایش یافته تا با تشخیص به موقع از عوارض و هزینه های بعدی آنها جلوگیری شود و در مورد تغذیه و آمادگی خانواده ها برای حوادث غیرمترقبه نیز دوره های آموزشی متعددی برگزار کرده‌ایم.

نقی‌پور سلامت دهان و دندان را یکی از مشکلات اصلی حوزه سلامت کشور عنوان و تصریح کرد: بهترین راهکار این مشکل پیشگیری است و با توجه به اقدامات انجام شده در این بخش در آینده شاهد نتایج و کاهش هزینه های درمان دهان و دندان در سطح استان خواهیم بود.

وی در مورد موضوع انتقال بیمارستان کودکان به مرکز مردانی آذر نیز گفت: بیمارستان مردانی آذر با امکانات قابل توجه ظرفیت بالای درمانی در بخش کودکان نه در منطقه بلکه در کشور و خاورمیانه است که زمین آن هدیه شهرداری به دانشگاه بوده و خیر محترم نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه کرده و دانشگاه نیز در بحث تجهیز آن هزینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه دسترسی و حمل و نقل را مهمترین مشکلات بیمارستان مردانی‌آذر برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت ۲۰۰ تختی بیمارستان کودکان در محل قبلی، انتقال به مرکز مردانی آذر ضروری بود و با توجه به ارزیابی بیمارستان از لحاظ سلامت بیماران، فاز اول انتقال با ۲۰۰ تختخواب در یک ماه انجام شد و در حال حاضر ۲۹۰ کودک بیمار در این بیمارستان بستری هستند و از برنامه ریزی فاز اول جلو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش همکاری های بین بخشی و همراهی تمام شورای اداری بحث تجهیز بیمارستان کودکان مردانی آذر صورت گرفته و دیروز نیز راه دسترسی بیمارستان افتتاح شد و در خصوص تجهیز بیمارستان نیز دقیقا طبق برنامه و به صورت مرحله به مرحله پیش می رویم و امیدواریم سایر فازها نیز مانند فاز اول زودتر از موعد انجام شوند. 

نقی پور در مورد ارتقا خدمات مراکز درمانی اورژانس بیمارستان شهدا توسط پزشکان عمومی خدمات می داد که متخصصین طب اورژانس اکنون این کار را به عهده دارند که علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت خدمات شاهد کاهش بیش از ۶۰ درصدی ارجاع از این بیمارستان به سایر مراکز مانند امام رضا هستیم و این امر در ضروری ترین حالت صورت می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر در سال های گذشته یک سری تجهیزات پزشکی در دانشگاه استفاده می شود که با توجه به شرایط اقتصادی دانشگاه عمر استاندارد استفاده از آنها به پایان رسیده و با فرسودگی و از کار افتادگی دستگاه های متعدد و از سویی کمبود اعتبارات برای خرید و جایگزینی این دستگاه ها مواجهیم و قیمت آنها نیز چند برابر شده و این امر باعث مشکلات اساسی برای مراکز درمانی علوم پزشکی هستند و تلاش می کنیم با جابجایی این تجهیزات به مراکز پر مراجعه و البته خرید دستگاه های جدید در حد امکان به دنبال حل این کمبودها و مشکلات در مراکز درمانی هستیم.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تبریز بیمارستان مردانی آذر بیمارستان کودکان علوم پزشکی مردانی آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت