Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار کن با اشاره به آغاز به کار سومین دوره جشنواره شاتوت در روستای سولقان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۵۰ تن شاه‌توت در سال جاری در روستای سولقان خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد تاجیک بخشدار کن در آیین آغاز به کار سومین جشنواره شاه‌توت در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره شاه‌توت پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا ویروس بار دیگر با همت دهیاری سولقان و شهرداری های مناطق ۵ و ۲۲ از امروز به مدت سه روز کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جشنواره ۴۰ غرفه فعال دسترنج توانمندی های بانوان روستای سولقان و روستاهای اطراف را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داد، همچنین ۱۰ غرفه به باغداران این منطقه برای عرضه محصولات اختصاص پیدا کرده است.

تاجیک ادامه داد: تا پایان فصل تابستان بیش از ۹۵۰ تن شاتوت از باغات سطح منطقه برداشت می شود، یعنی در هر روز حدود یک تن محصول عرضه خواهد شد، البته پیش بینی ما این است که برداشت محصول تا حدود ۲۰ روز دیگر توسط اکثر باغداران منطقه به پایان برسد. محصولات اصلی این منطقه شاه‌توت، گیلاس، خرمالو و گردو است.


بخشدار کن با اشاره به اینکه شاه‌توت در روستای سولقان ثبت ملی شده و این جشنواره باعث شده که این بخش به قطب شاه‌توت کشور تبدیل شود. باتوجه به عرضه مستقیم این محصول در این جشنواره قیمت هر کیلو شاه‌توت بین ۷۶ تا ۸۰ هزار تومان تعیین شده است، شاه‌توتی که درجه یک است و مرغوب‌ترین شاه‌توت کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از بیست و دوم لغایت بیست چهارم تیرماه سال جاری برای بازدید و شرکت در این جشنواره به روستای سولقان مراجعه کنند. فردا و پس فردا این جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ پذیرای شهروندان خواهد بود. در این جشنواره شهروندان می‌توانند با توانمندی ها و تولیدات باغداران و بانوان روستای سولقان و روستاهای اطراف آشنا شوند و از محصولاتی که در این جشنواره عرصه می‌شود با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنند.

تاجیک با تاکید بر اینکه هر سال شاهد رشد و ارتقای سطح برگزاری این جشنواره هستیم، افزود: در نخستین سال شروع این جشنواره تنها ۱۰ غرفه حضور داشتند اما امروز در دوره سوم تعداد غرفه ها به عدد ۴۰ رسیده است، بی تردید هر سال به سمت علمی شدن و تخصصی شدن این جشنواره می‌رویم و بهره‌گیری از تکنولوژی باعث افزایش کیفیت و بهره‌وری محصول شاه‌توت در سطح منطقه شده به شکلی که پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۶۰ تن افزایش برداشت نسبت به سال گذشته داشته باشیم البته ممکن است این عدد در پایان فصل برداشت بیشتر هم باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استانداری تهران ، بخشداری کن ، کن وسولقان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استانداری تهران بخشداری کن روستای سولقان شاه توت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود