Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@16:29:39 GMT

تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک ۵ کشته به جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۴۷۳۶

تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک ۵ کشته به جا گذاشت

پلیس شهر نیویورک می‌گوید در ساعات گذشته در یک رشته تیراندازی‌های مرگبار در این شهر ۵ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی، به گفته پلیس شهر نیویورک پنج نفر در تیراندازی‌های متعدد عصر امروز (چهارشنبه) در خیابان‌های این شهر کشته شدند. به گفته اداره پلیس نیویورک تیراندازی‌ها در منطقه بروکلین و برانکس اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز پلیس کسی را به خاطر این تیراندازی‌ها دستگیر نکرده است. به گفته پلیس آخرین قتل در منطقه برانکس اتفاق افتاد که دو مرد مسلح موتور سوار به سمت مردی ۳۴ساله تیراندازی کردند.

به گفته پلیس نیویورک رشته تیراندازی‌های مرگبار اواخر عصر امروز شروع شد که اولین مورد آن در محله براونزویل در بروکلین بود.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار به عنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 

 اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به "بخرید، بسازید و شلیک کنید" را ممنوع می‌کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت‌ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه‌ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقام‌های ارشد دولتی آمریکا، کسانی که این کیت‌ها را خریداری می‌کنند می‌توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت نیویورک خشونت مسلحانه مشرق پلیس نیویورک تیراندازی در آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تیراندازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد

به نقل از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبر‌های رسانه‌ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند