Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:23:30 GMT

علائم کرونای جدید / مبتلایان چند روز قرنطینه باشند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۵۲۵۸

علائم کرونای جدید / مبتلایان چند روز قرنطینه باشند؟

اغلب بیماران در ایران و در کشورهای دیگر با زیرسویه‌های BA4 و BA5 اومیکرون مبتلا شدند. آنطور که حمید جماعتی، دبیر کمیته علمی کرونا گفت روند کرونا در بیش از ۱۱۰ کشور جهان افزایشی است. اما علائم کرونا جدید را چطور بشناسیم؟ آیا مانند سویه‌های قبلی کروناست؟

علائم کرونا جدید را بشناسید

جماعتی درباره علائم کرونا جدید گفت: «این زیرسویه، علائم اختصاصی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم کرونا جدید همانند سایر زیرسویه‌های اومیکرون با علائم سیستم تنفسی فوقانی و تب، لرز، ضعف، گلودرد، عطسه و سرفه بروز می‌کند.»

او در ادامه گفت: «زیرسویه BA.5 در افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و یا افرادی که واکسینه نشده و سن بالا دارند، حتی می‌تواند منجر به بستری و یا مرگ‌و‌میر شود.» (وبدا)

حسین کرمانپور، رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا نیز درباره علائم کرونا جدید گفت: «علائم عمده افراد در مراجعات سرپایی، علائم معمول سرماخوردگی است. یعنی فرد با یک بدن‌درد، تب مختصر و آبریزش بینی، گلودرد، کاهش حس بویایی یا چشایی و سرفه‌ کمی با خلط، گاهی با علائم گوارشی و گاهی هم بدون علائم گوارشی و… مراجعه می‌کنند.»

کرمانپور به ایسنا گفت: «البته باید توجه کرد که این علائم لزوما در همه افراد به صورت یکسان وجود ندارد. افرادی هستند که با کمترین علائم از جمله آبریزش بینی و تب مختصر مراجعه می‌کنند. برخی هم تمام علائم را با شدت زیادی دارند که منجر به بستری‌شان می‌شود.»

مبتلایان ۸ روز قرنطینه بمانند

رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: «تقریبا ۷۰ درصد افراد اصلا نیاز به بستری ندارند و با یک داروی معمول سرماخوردگی، شربت و مایعات بیماری‌شان در خانه قابل کنترل است. نیازی به بستری شدن و حتی مراجعه به پزشک ندارند.»

او توصیه کرد اگر افراد علائم کرونا جدید را دیدند، خودشان را به مدت هفت تا هشت روز در خانه قرنطینه کنند. از دیگران خودشان را جدا کنند تا دیگران مبتلا نشوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، هفت بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: قرنطینه علائم کرونای جدید علائم کرونا جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟