Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت شورای شهر لستر از مستأجران، تدبیر شورای شهر ویکفیلد برای اسکان افراد بی‌خانمان، مقابله با مکان‌های «بدنما»؛ بخشی از طرح قلب شهر شورای شهر چلمزلی وود و توزیع کیسه‌های رایگان کمپوست توسط شورای شهر هال، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لندن در همکاری با آژانس محیط‌زیست این شهر به تشکیل یک گروه مشارکتی مقابله با خطر سیل اقدام کرده است تا از وقوع آسیب‌های ناشی از سیل سهمگینی هم‌چون جولای سال گذشته پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو طوفان بزرگ دوازدهم و بیست‌وپنجم جولای ۲۰۲۱، در لندن بیش از دو ماه باران بارید که با تخریب و نابودی هزاران خانه و کسب‌وکار در ۲۴ منطقه لندن همراه بود چراکه کل مناطق پر از آب طوفان و فاضلاب شده و بسیاری از ساکنان آن‌ها را به‌طور موقت بی‌خانمان و نیازمند خدمات پشتیبانی اضطراری کرده بود. گروه مذکور که وظیفه گردآوری سازمان‌های کلیدی برای تقویت آمادگی‌های لازم برای تقویت آمادگی در برابر وقوع سیل در لندن، همچنین حمایت از پیاده‌سازی اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی در برابر سیل را در سراسر شهر برعهده دارد، پس از عبور از این بحران تشکیل شد.

لستر؛ حمایت شورای شهر از مستأجران

شورای شهر لستر در راستای حمایت از مستأجران و سرکوب مالکان سرکش طرحی تصویب کرد که از مستأجران در برابر استثمار یا سکونت در خانه‌های نامناسب محافظت خواهد کرد. مطابق با این طرح مالکان ملزم به پرداخت هزینه‌ای یک‌هزار پوندی برای دریافت امتیاز اجاره املاک خود هستند و در کنار این امر باید خانه‌ای که قصد اجاره دادن آن را دارند از شرایط مناسبی برخوردار و تمام امکانات آن کاملاً سالم باشد. از جمله شرایط مدنظر شورای شهر لستر در این طرح در دسترس بودن صاحب‌خانه به‌منظور رسیدگی به‌موقع و سریع به مشکلات خانه است.

ویکفیلد؛ تدبیر شورای شهر برای اسکان افراد بی‌خانمان

شورای شهر ویکفیلد در حال حاضر سالانه حدود ۱.۷ میلیون پوند برای اقامت افراد بی‌خانمان سراسر منطقه در هتل‌های شهر هزینه می‌کند بااین‌حال در نظر دارد در راستای کاهش این هزینه سرسام‌آور، با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار پوندی، سه خانه سازمانی خالی که در اختیار خود دارد را برای اسکان این افراد آماده کند و مبلغی را نیز به‌عنوان یارانه در اختیار آن‌ها قرار دهد. این اقدام که برای آن یک بازه زمانی ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است، با صرفه‌جویی قابل‌توجهی در بخش هزینه‌های شورا همراه خواهد بود و با مورد استفاده قرار دادن املاک خالی و بدون استفاده به شورا کمک خواهد کرد تا مسئولیت‌های استراتژیک خود را بهتر انجام دهد.

چلمزلی وود؛ مقابله با مکان‌های «بدنما»، بخشی از طرح قلب شهر شورا

شورای شهر چلمزلی وود از ادامه طرح‌های معوقه ایجاد ۱۰۰ خانه جدید در راستای مقابله با ساختمان‌های بدنمای شهر خبر داد. این طرح بخشی از برنامه‌های شورا برای افزودن یک «قلب جدید» به مرکز شهر چلمزلی وود است که به‌رغم همه تلاش‌ها، شورا هنوز موفق نشده است به تهیه و ارائه یک جدول زمانی مشخص برای ایجاد آن متعهد شود.

رئیس شورای شهر در آخرین جلسه کابینه اعلام کرد که احیای مجدد این بخش از شهر همچنان یک اولویت است اما پیاده‌سازی آن مسئولین مربوطه را با چالش‌های بسیار مواجه کرده است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها نداشتن مالکیت بخش عمده‌ای از زمین‌های منطقه است. وی در ادامه خاطرنشان کرد که به‌زودی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

هال؛ توزیع کیسه‌های رایگان کمپوست توسط شورای شهر

شورای شهر هال در راستای قدردانی از تلاش‌های ساکنان شهر در زمینه استفاده از سطل‌های قهوه‌ای برای بازیافت غذا و زباله‌های باغی به توزیع هزاران کیسه ۲۵ کیلویی کمپوست به‌صورت رایگان اقدام کرد.

مشاور و عضو پورتفولیوی مدیریت پسماند شورای شهر هال ضمن اشاره به این‌که هال یکی از بهترین شهرهای کشور در زمینه بازیافت است، اعلام کرد که مردم این شهر با اطمینان از این‌که همه ضایعات غذایی آن‌ها حتماً وارد سطل‌های قهوه‌ای شود نقش بسزایی در رسیدن هال به این نقطه ایفا کرده‌اند و استفاده از مزایای این عمل را حق آن‌ها دانست.

نورث نورفولک، برنامه شورای شهر برای بهبود سرویس‌های بهداشتی شهر

شورای شهر نورث نورفولک در نظر دارد سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر را با مراکز بهبود یافته جدید جایگزین کند که شامل سرویس‌های زنانه و مردانه به‌صورت مجزا و همچنین یک مکان تعویض لباس و اتاق خانواده مجهز به امکاناتی هم‌چون میز تعویض پوشک نوزاد است.

شورا همچنین اعلام کرد که سرویس‌های جدید دارای امکانات بزرگ و قابل دسترس خواهد بود که برای اسکان افراد دارای معلولیت شدید طراحی شده‌اند و شامل تجهیزاتی مانند بالابر، پرده، نیمکت‌های تعویض و فضایی برای استراحت می‌شود. شورا این سرویس‌های جدید را نشان‌دهنده پیشرفت بزرگی در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت بیشتر آن‌ها معرفی کرد.

کد خبر 588012

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارلمان شهری پارلمان پارلمان جهان شوراي شهر شوراهای شهر شوراها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای اسکان بی خانمان شورای شهر شهر شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر باغستان به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون بازداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت عضو شورای شهر باغستان شهریار، اظهار داشت: این عضو شورا به اتهام اعمال‌نفوذ برخلاف حق و قانون دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در رابطه با پرونده عضو شورا ادامه دارد، افزود: برخورد با مظاهر فساد و سوءاستفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

دستگیری سارق مامورنما با 8 فقره اخاذی در مشهد

دادستان شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هیچ مسئولی در رابطه با فساد و سوءاستفاده از موقعیت شغلی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • عاقبت زرنگ‌بازی: مانده در خانه، رانده از لیورپول!‏
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟