Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حیدری گفت: چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه بزرگ است، اما مردمانش روستا‌ها و شهر‌های آن با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

بنا شد با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی به ۱۵۰ روستا، آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی خاکی، احداث ۱۵ سد خاکی و ساخت یک هزار مسکن محرومان انجام شود.

بخشی از اعتبارات این طرح‌ها از طریق منابع استانی در قالب تفاهم‌نامه تامین می‌شود و بخشی نیز از اعتبارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موانع اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری باید از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی به‌سرعت رفع و با توجه به اینکه فصل انجام عملیات عمرانی در استان محدود است باید تدابیری برای مسئله اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح محرومیت‌زدایی آموزشی در مناطق کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری

کیفیت در اجرای درطرح‌های محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرارگاه امام حسن مجتبی قرار بگیرد و برنامه زمان‌بندی برای آغاز به‌کار طرح‌های جدید در استان تعیین شود چراکه محرومیت بالا است و باید هرچه سریع‌تر کار در چند نقطه استان آغاز شود.

اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی در اختیار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کشور قرار گرفته است و در چند نقطه در بحث مسیر دسترسی به روستا‌های محروم مشکلات جدی داریم، آسفالت ۴۵۰ کیلومتر در اولویت قرار دارد و در ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بیش از ۲۰ هزار روستا در کشور آبرسانی خواهد شد

سردار حسن‌زاده فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم کشور در بحث آبرسانی به روستا‌های محروم را به خود اختصاص داده و این مسئله محصول هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است.

طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها فعال شده و مصالح مورد نیاز تامین شده است و هر روستایی مشکل تنش آبی دارد قرارگاه امام حسن مجتبی ورود پیدا کرده.

بیش از ۲۰ هزار روستا در کشور در یک بازه پنج ساله آبرسانی خواهد شد.

قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز به بحث راه و مسکن روستایی ورود پیدا خواهد کرد و در مرحله بعد نیز آبخوان‌داری و آبخیزداری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تعداد روستا‌هایی که از سوی این قرارگاه در چهارمحال و بختیاری آبرسانی خواهد شد، افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی برای تجهیز کارگاه و خرید تجهیزات انجام شده است.

به‌زودی بحث تامین آب کشاورزی، جاده دسترسی و ساخت مسکن و احداث نمازخانه مدرسه نسه‌کوه در لردگان از هفته آینده آغاز می‌شود.

آمار مدارس فرسوده در چهارمحال و بختیاری بالا است و با تزریق اعتبار قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) می‌تواند به نوسازی مدارس ورود پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب آشامیدنی استاندار چهارمحال و بختیاری رفع موانع محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی چهارمحال و بختیاری محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری