Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مسوولان استانی از تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج بازدید کرد و در جریان وضعیت فعلی و آخرین مراحل ارتقای این تصفیه‌خانه قرار گرفت.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با ظرفیت تصفیه ۹۹ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفر ایجاد شده که قرار است ظرفیت تصفیه آن به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری افزایش یابد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، طرح ارتقا آن تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این بازدید با بیان اینکه بخشی از آلودگی فاضلاب مربوط به نواحی منفصل شهری سنندج است، گفت: برای ساماندهی این موضوع ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

فرخ مسجدی بر تلاش سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری تامین اعتبارات اتمام این پروژه تاکید کرد.

وی در ادامه سفر به استان کردستان از تصفیه‌خانه آب شهر سنندج بازدید کرد.

در این بازدید وی علاوه بر آگاهی از روند تصفیه آب در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج قرار گرفت.

مسجدی در ادامه سفر به استان کردستان از پروژه‌های اجرای سد سیازاخ و تصفیه‌خانه آب دیواندره بازدید و در جلسه پیرامون وضعیت این پروژه‌ها حضور یافت.

سد سیازاخ به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای اجرا می‌شود و قرار است پس از تکمیل، آب شرب مورد نیاز شهرهای دیواندره، بیجار، مجتمع‌های روستایی آنها و شهرهای حسن آباد یاسوکند و زرینه را تامین نماید و در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل آن به همراه جاده دسترسی ۲۴۶ میلیارد تومان نیاز دارد.

فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره شامل ۱۰.۵ کیلومتر خط انتقال،۳ باب ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه( ۱۷۰ لیتر بر ثانیه برای شهر و مابقی برای ۷۳ روستای مجتمع اوباتو) و ۱۴ هزار مترمکعب مخازن است.

وی با اشاره به اتمام عملیات خط انتقال، مخازن و ۲ ایستگاه پمپاژ در این طرح گفت: ایستگاه پمپاژ سوم این طرح ۵۰ درصد و تصفیه‌خانه نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای تکمیل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در صورت تامین منابع مالی لازم تا پایان سال‌جاری تصفیه خانه وارد مدار می‌شود.

مسجدی در این جلسه و بازدید، پس از آگاهی از وضعیت سد سیازاخ و تصفیه‌خانه آب دیواندره و اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور پروژه‌های سد سیازاخ و تصفیه‌خانه آب دیواندره را به عنوان اولویت‌های اصلی نگاه می کند و تا جای امکان در بحث اعتباراتی کمک خواهد کرد تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور رئیس امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور سازمان برنامه و بودجه مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

بازدید از پروژه نیمه تمام هنرستان کار و دانش صدیقه طاهره (س) با ۴۵ درصد پیشرفت که در سال ۱۳۹۶ احداث آن آغاز شده از مهمترین برنامه‌های این سفر بود.

با توجه به تخصیص ۱۰۰ درصدی پروژه و نیاز مبرم شهرستان به تکمیل این پروژه تا پایان شهریور ۱۴۰۳، مقرر شد اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تا پایان اردیبهشت جاری انجام و پروژه فعال گردد.

همچنین مقرر شد که اداره کل نوسازی مدارس فارس تمام اقدامات لازم را جهت افتتاح پروژه تا پایان شهریور۱۴۰۳ انجام دهد.

بازدید از پروژه احداث مجتمع اداری شهرستان خرامه، دیگر برنامه سفر سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس به شهرستان خرامه بود که در جریان این بازدید، مقرر شد فرمانداری شهرستان خرامه نسبت به شناسایی و معرفی اموال مازاد شهرستان به استانداری فارس جهت تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه اقدام کند.

بازدید از پروژه راه اصلی خرامه - نی‌ریز نیز از جمله پروژه‌هایی بود که در این سفر مورد بازدید سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس قرار گرفت.

با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای پروژه و ابلاغ تخصیص سال۱۴۰۳، مقرر شد عملیات باقیمانده پروژه در حوزه استهبان با هماهنگی فرمانداری این شهرستان با جدیت بیشتری دنبال شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در ادامه سفر خود به شهرستان خرماه از پروژه راه اصلی سعادت‌شهر – ارسنجان – خرامه – سروستان - باب‌انار و ارسنجان-آباده طشک بازدید کرد.

با توجه به اتمام عملیات زیرسازی ۱۷ کیلومتر از قطعه ۲ (کمربندی خرامه - شهرک ایثار)، مقرر شد عملیات آسفالت مسیر، حداکثر تا اواسط اردیبهشت ماه جاری آغاز شود.

بازدید از پروژه آبرسانی به شهر‌های شیراز و خرامه و پروژه‌های تامین آب شهرستان خرامه از دیگر برنامه‌های سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در سفر به شهرستان خرامه بود.

در جریان این بازدید نیز مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب این استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل و موضوع خط انتقال آب خرامه و سایر موارد مرتبط با حوزه آب شهرستان خرامه مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در بازدید از پروژه راه اصلی زرقان – قلات - خان‌زنیان، مقرر شد با توجه به اهمیت، پیشرفت فیزیکی و سرعت قابل قبول پروژه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پی‌گیری‌های لازم را در خصوص تامین و ابلاغ تخصیص مورد نیاز محور لپویی - تنگ خیاره از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور انجام دهد.

یکی از اهداف طرح مذکور، ایجاد کمربندی شمالی شیراز و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی فارس و یکی از محور‌های ارتباطی اتصال آزاد راه شیراز - اصفهان به شهرستان شیراز است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود