Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور گفت: آزادسازی ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی، افزایش هم‌گرایی و همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی به ویژه کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور را می‌طلبد.

حسن بختیاری شامگاه دیروز (۲۲ تیرماه) در نشست مسئولان غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان‌ منطقه ۶ آمایش کشور که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات مشترک است که در این راستا استفاده از توان و پتانسیل‌ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های این کلان‌منطقه در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات انباشته در حوزه دارو، افزود: موضوع آزادسازی ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی، موضوع جدیدی است که قطعاً چالش‌های خاص خود را دارد و این مهم، افزایش هم‌گرایی و همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، به ویژه کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور را می‌طلبد.

این مسئول با بیان اینکه حل مسائل کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور به صورت مشترک، راهکار معقول، منطقی و به صرفه است، تصریح کرد: تهیه و توزیع دارو و نظارت بر آن، جزو چالش‌ها خواهد بود و در این خصوص با اخذ تدابیر بهتر در کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، می‌توان بهتر از میانگین کشوری عمل کرد.

رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور با اشاره به مشکلات مشترک زیست‌محیطی در کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، ادامه داد: اگر قرار است به سمت دانشگاه‌های نسل پنج حرکت کنیم، باید به حفظ سلامت محیط‌زیست و انسان‌ توجه کنیم.

بختیاری، سلامت غذایی را از موضوعات مهم حوزه غذا و دارو دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، سلامت غذایی بوده و با توجه به اینکه ما هر روز غذا مصرف می‌کنیم، بنابراین باید توجه به سلامت غذایی را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر الگوی مصرف منطقی دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها، افزود: در این زمینه باید اصلاحات اساسی، ابتدا با برگزاری جلسات بازآموزی برای اساتید در خصوص تجویز منطقی دارو انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه تجهیرات پزشکی از جمله حوزه‌هایی بوده که نیازمند توجه در سطح کلان است، تصریح کرد: باید با شناسایی ایرادها نسبت به برطرف کردن آن در دانشگاه‌ها از طریق آموزش و به صورت بنیادین عمل کنیم؛ چراکه اگر اصلاحات اساسی در حوزه آموزش صورت نگیرد، حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو نیز اصلاح نمی‌شود.

رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور با تاکید بر اهمیت تامین دارو و مصرف منطقی آن، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با همه امکانات خود در خدمت کلان‌منطقه است تا با تفکرات مثبت و اساسی برای حل مشکلات مشترک گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان ارز دارو دانشگاه ها و دانشکده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان