Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید محسن فلاح عصر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت بهزیستی (۲۵ تا ۳۱ تیرماه) تاکید کرد: بخش صنعت علاوه بر مسئولیت در مورد آلایندگی هوا مرتبط به عوارض زیست محیطی، مسئولیت اجتماعی نیز با توجه به آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده مرتبط به اشتغال افراد غیر بومی در شهرستان دارند و لازم است  به وظایف خود در این ارتباط توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختمان اورژانس اجتماعی میبد سالهاست نیاز به نقل مکان به ساختمان جدید و فضای بزرگتر برای مجموعه اداری و نگهداری از کودکان کارو خیابانی  و زنان بی سرپرست دارد که هیچ یک از خیران و واحدهای صنعتی میبد در این ارتباط پای کار نیامدند و به اجبار چهار اتاق در مجموعه اداره بهزیستی به اورژانس اجتماعی اختصاص داده شده‌ است.

رییس اداره بهزیستی میبد با اشاره به انجام ۱۵۹ فعالیت توسط اداره بهزیستی که ۹۰ درصد این فعالیتها تخصصی هستند ، اظهار کرد: اداره بهزیستی تنها دستگاهی است  که مسئولیت سلامت اجتماعی جامعه را دارد و با همکاری مجموعه ها و موسسه های زیر مجموعه انواع خدمات آموزشی و توانبخشی و پیشگیری از معلولیت و آسیبهای اجتماعی را ارایه می‌کند.

فلاح در ادامه افزود: هم اکنون اداره بهزیستی میبد در قالب چهار مرکز دولتی شامل اداره بهزیستی  با ۱۷ نفر کارمند ، اورژانس اجتماعی با هشت نفر کارمند ، مرکز توانبخشی حائری با هشت نفر پرسنل و مرکز تحقیقات ژنتیک با یک نفر کارمند دولتی فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۶ مرکز و موسسه غیر دولتی زیر مجموعه اداره بهزیستی فعال هستند که از این تعداد ۲۰ مورد موسسه و ۲۶ مرکز در حوزه‌های محتلف  پیشگیری ، توانبخشی ، اجتماعی ، شبه خانواده و اشتغال فعالیت دارند.

وی از میان مرکزها و موسسه‌های  یاد شده هم سو با بهزیستی به فعالیت چهار مرکز مثبت زندگی در میبد اشاره کرد و افزود: این مراکز به عنوان یک اداره بهزیستی کوچک در محله های شهر فعالیت دارند و بخشی از پرونده‌های مددجویان به هر یک از این مراکز ارجاع داده شده‌است.

این مسئول تصریح کرد: یارانه‌ای که از سوی دولت ارایه می‌شود کفاف بعضی از مرکزها و موسسه ها را می‌دهد و تعدادی نیز علاوه بر یارانه دولتی نیاز به کمک خیران برای ادامه فعالیت دارند.

وی ورودی اداره بهزیستی را معلولیت‌های ژنتیک و مادرزادی ، حوادث رانندگی و حوادث محیط کار بر شمرد و خروجی این اداره و مراکز  و موسسه‌های هم سو را توانخبشی و توانمند سازی معلولان عنوان کرد.

رییس اداره بهزیستی میبد عدم مناسب سازی معابر و مکان‌های عمومی شهر به ویژه داروخانه‌ها و  سد معبر را یکی از مشکلات و دغدغه‌های معلولان عنوان کرد که با وجود برگزاری نشست‌های بسیار و تذکر فراوان توجه لازم به رفع سد معبر و مناسب سازی مکان‌ها نمی شود.

وی همچنین از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در میبد را افتتاح مرکز مشاوره در مرکز تحقیقات ژنتیک ، برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی و میز خدمت در محل نماز جمعه برشمرد.

هم اکنون از چهار هزار و ۵۰۰ نفر دریافت کننده خدمت از اداره بهزیستی میبد ، تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر ماهیانه و یک هزار نفر نیز مستری بگیر موردی هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۷ نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد پروژه ساختمانی یزد سد معبر اورژانس اجتماعی دولت سیزدهم معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد پروژه ساختمانی یزد میبد پروژه ساختمانی یزد سد معبر اورژانس اجتماعی دولت سیزدهم معلولان اداره بهزیستی میبد اورژانس اجتماعی موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل