Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور با توجه به تداوم روند فعالیت و افزایش جمعیت مگس میوه در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته گفت: جمعیت آفت و شرایط آب و هوایی مساعد امسال همراه با تداوم گرما، زنگ خطر را برای باغات مرکبات و سیاه ریشه بویژه در باغات هدف صادرات میوه مازندران به صدا درآورده و برنامه ریزی برای ادامه عملیات مدیریت آفت در طول فصل ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید معین در جلسه ستاد گیاهپزشکی کنترل مگس میوه مدیترانه ای در سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت مدیریت و کنترل آفت خسارتزای مگس میوه مدیترانه ای در باغات مرکبات و سیاه ریشه بویژه در باغات هدف صادرات میوه، اظهار کرد: روند فعالیت و افزایش جمعیت مگس میوه در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته و شرایط آب و هوایی مساعد امسال برای افزایش جمعیت آفت، زنگ خطری برای باغات استان بوده و برنامه ریزی برای ادامه عملیات مدیریت آفت در طول فصل ضروری است.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور با تقدیر از همه کارشناسان فعال مدیریت آفت مگس میوه در سال‌های گذشته، گفت: تحلیل دقیق کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت شهرستان ها با توجه به پیش بینی تداوم گرما در طول فصل تابستان می تواند ما را به سمت مدیریت مطلوب آفت سوق دهد تا امکانات محدود را در باغ‌هایی که تراکم آفت مسئله ساز است بکار بگیریم و از خسارت اقتصادی به محصول جلوگیری کنیم.

وی به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: اتحادیه تعاونی باغداران و کلینیک های گیاهپزشکی، مدیریت هماهنگی ترویج، کمک و همیاری شورا و دهیاری های روستاها برای اطلاع رسانی و مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای ضروری است.   

در ادامه این جلسه، عبدالرحمن زاغی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اطلاع رسانی به موقع برای اطلاعیه های پیش آگاهی به باغداران و بهره برداران، تعریف پروژه تحقیقاتی برای بررسی دوره کارنس آفتکش های مورد استفاده در روش کاور اسپری و بررسی تاثیر آفتکش های کم خطر برای کنترل و مدیریت آفت را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین خواستار همایش پدافند غیرعامل و کارگاه های آموزشی برای انتقال توصیه های فنی به باغداران و استفاده از روش های موثر اطلاع رسانی نظیر نصب بنر در معرض دید باغداران و بهره برداران شد و گفت: تسریع در برداشت میوه های رسیده، جمع آوری میوه های ریخته شده پای درختان و دفن بهداشتی آن در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک ضروری است.

زاغی با اشاره به اینکه تهیه شناسه برای باغات صادراتی و ثبت اطلاعات باغ و نظارت کارشناس فنی و کلینیک های گیاهپزشکی بر مدیریت باغ، مدیریت آفت در ادارات دولتی که در محوطه اداری خود درختان مثمر میزبان مگس میوه دارند ضرورت دارد، ادامه داد: همراهی و کمک در پیگیری و تامین اعتبارات سفر استانی رییس جمهور برای کنترل آفات عمومی و همگانی و مگس میوه مدیترانه ای مورد انتظار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مگس میوه آفت مگس مدیترانه ای سازمان جهاد کشاورزی مازندران مگس میوه مدیترانه ای مدیریت آفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر رستم آباد با اشاره نقش حضور مسؤولان در بین مردم به منظور رسیدگی به حل مشکلات آنان اظهار کرد: بنده به عنوان خادم مردم گیلان همواره در بین مردم بوده و تمام تلاشم برای برای حل و رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به حملات ایران به اسرائیل و تحقق وعده مقام معظم رهبری با نام «عملیات وعده صادق» افزود: اسرائیل با جنایات‌ها و کشتار بیشمار زنان و کودکان در رژیم اشغالگر قدس زمینه نابودی خود را روز به روز نزدیک تر می‌کند.

عباسی با تاکید بر اینکه ندای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان رسیده است، ادامه داد: اعتراضات دانشگاهیان در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد بیداری اسلامی ایجاد شده و نابودی رژیم اشغالگر قدس نزدیک است.

استاندار گیلان تحقق شعار سال یکی از اهداف دولت سیزدهم و در اولویت کاری قرار دارد، اضافه کرد: مردمی سازی اقتصاد از سیاست‌های دولت است که برای اجرایی شدن این مهم شبانه روز در تلاش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در تأمین کالاهای اساسی استان هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به سرمایه گزاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در اقتصاد در توزیع عادلانه ثروت اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر کاهش نرخ بیکاری در گیلان در ۲ و نیم سال گذشته افزود: بر اساس آمار نرخ بیکاری در گیلان یک و نیم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و در مشارکت اقتصادی چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

وی زیتون را یکی از محصولات استراتژیک و مهم کشور برشمرد و بیان کرد: در سفر به روسیه زیتون رودبار را معرفی کردیم و یک قراردادهایی در این خصوص نوشته شده و صادرات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دولت جهادی سیزدهم با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان‌های شهدا و امام شهدا در راه حل مشکلات کشور گام برمیدارد، گفت: در ۲ سال اخیر ما توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها رشد و پیشرفت داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار گفت: تولید و صادرات در رودبار باید افزایش پیدا کند و در کنار آن به زنجیره عرضه نیز باید توجه شود زیرا این مهم منجر به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار می‌شود.

عباسی با بیان اینکه از حیث دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم بسیار فعال بوده است، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته جمهوری اسلامی عضو اتحادیه‌های مختلف اقتصادی شامل شانگهای و بریکس شده که این امر نشان‌دهنده شرایط مطلوب جمهوری اسلامی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید است، بیان کرد: در حوزه مسکن همه سعی و تلاش ما این است متناسب با نیاز مردم مسکن را ایجاد کنیم.

عباسی با اشاره به بازدید از سد دیورش رستم آباد بیان کرد: شبکه آبرسانی در رستم آباد و رودبار باید تجهیز شود و امروز در این راستا بازدیدی از سد دیورش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده کانال‌های غرب و شرق آبرسانی می‌شود، گفت: نیاز آبی گیلان یک میلیارد متر مکعب است ولی از سال ۱۴۰۰ این مقدار کاهش پیدا کرده و به ناچار باید تقویم زراعی را اجرایی کنیم.

کد خبر 6095769

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است