Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله محمد زاده گفت: این شهرستان در شرایط کم آبی شدیدی قرار دارد و لازم است که شهروندان باشتی نسبت به این موضوع حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند.

او می گوید: میزان افت آب سفره های زیرزمینی دشت باشت به۱۶ متر رسیده به همین دلیل مشارکت همگانی برای مدیریت مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی ضروری است.

رئیس اداره امور آب باشت تعداد چاه های مجاز در دشت های باشت و شاه بهرام در باشت را ۴۷۴حلقه اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار متر مکعب آب از این چاها برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پر و مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنترل هوشمند حجمی را مهمترین برنامه های در دست اجرای این شرکت در امسال برای نجات بخشی سفره های زیرزمینی در شهرستان اعلام کرد.

محمد زاده، از همه بهره برداران حوزه کشاورزی  خواست تا علاوه بر رعایت الگوی کشت مناسب و تعامل با شرکت آب منطقه ای، از هرگونه برداشت بی رویه و غیرمجاز، بویژه از منابع زیرزمینی خودداری کنند.

به گفته رئیس اداره امور آب باشت، خشکسالی های اخیر موجب افت شدید سطح آب زیر زمینی در دشت های شهرستان شده است.

او می گوید: براساس مصوبه شورای حفاظت آب کشت محصول هندوانه در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  ممنوع شده است و با کسانی که خلاف این مصوبه عمل کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

محمد زاده گفت: برق چاه های آبی کشاورزانی که اقدام به کشت محصول هندوانه  یا اجاره دادن آب کشاورزی کنند قطع خواهد شد و صاحبان آن به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه هیچ نوع نهاده کشاورزی به بهره بردارانی که اقدام به کشت محصولات پرآب بر کنند ارائه نمی شود از کشاورزان منطقه خواست از کشت محصولاتی چون ماش لوبیا و کنجد به عنوان کشت جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد امور آب چاه غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایار خان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند، اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است و با اشاره به اقدامات قانونی انجام شده اظهار داشت: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی اعم از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری از جلوگیری تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نمی‌دهیم.

کد خبر 6090651

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد