Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهراً، نیکون تصمیم گرفته است که تولید دوربین‌های SLR را به طور کامل متوقف کند. اگر این شایعه ثابت شود، نیکون مطمئناً کار بزرگی کرده است.

به گزارش slashgear، نیکون چندین دهه است که دوربین می‌سازد، این شرکت که اولین بار در سال ۱۹۱۷ تأسیس شد و با ساخت محصولات نوری مختلف شروع به کار کرد، اما در سال ۱۹۴۶ اولین دوربین خود را ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های بعد، این شرکت موفق شد برندی ماندگار بسازد که تا به امروز همچنان توجه علاقه‌مندان به عکاسی را به دست آورده است. اگرچه سهم بازار نیکون در مقایسه با کانن کمرنگ‌تر است، اما همچنان این شرکت یکی از بازیگران کلیدی در صحنه جهانی است. به این ترتیب، کنار گذاشتن دوربین‌های SLR و تمرکز بر روی دوربین‌های بدون آینه، یک تغییر عظیم و پایان یک دوران برای شرکت نیکون خواهد بود.

Nikkei Asia گزارشی نسبتا طولانی در مورد این موضوع منتشر کرد که اشاره به کنار رفتن دوربین‌های SLR نیکون دارد. این نشریه اشاره کرد که از زمان عرضه دوربین SLR نیکون D۶، هیچ مدل SLR جدیدی عرضه نشده است؛ بنابراین منطقی است که حدس و گمان‌ها شروع شود. دوربین‌های بدون آینه کم کم به یک امر عادی تبدیل می‌شوند، در حالی که تولید دوربین‌های دیجیتال SLR  سال به سال کاهش می‌یابد. در سال ۲۰۲۱، ۳.۱ میلیون دوربین بدون آینه تولید شد که این مقدار یک میلیون بیشتر از دوربین‌های SLR است.

واکنش شرکت نیکون به شایعات

پس از خداحافظی نیکون با دوربین‌های DSLR، مخاطبان انتظار دارند که این شرکت یا چیزی درباره این تصمیمات نگوید یا در صورت آماده بودن، در نهایت یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کند. شایعات اغلب اتفاق می‌افتند همچنین شایعات و افشاگری‌ها معمولا قبل از تایید رسمی یک برند منتشر می‌شوند. شایعات هم در مورد عرضه‌های محصولات جدید و هم برای از کار افتادن محصولات قدیمی‌تر، صدق می‌کند. با این حال، در مورد نیکون، به نظر می‌رسد نشریه نیکی آسیا اشتباه کرده است.

نیکون یک پست خبری سریع در رابطه با این شایعه نوشت و در یک پاراگراف کوتاه، به طور کامل این افشاگری را رد کرد. این شرکت اعلام کرد: "این مقاله رسانه‌ای تنها حدس و گمان است و شرکت نیکون هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه نداده است همچنین نیکون به تولید، فروش و خدمات SLR دیجیتال ادامه می‌دهد. " اگرچه نیکون به این موضوع اشاره نکرد که چرا از سال ۲۰۲۰ تاکنون هیچ دوربین DSLR جدیدی منتشر نشده است.

این شایعه یاید درسی برای همه ما در مورد اعتماد به اطلاعات موجود باشد. گاهی اوقات شایعات و گمانه زنی‌هایی بدون هیچ تضمینی برای تایید، منتشر می‌شوند. نمی‌توان گفت که نیکون در آینده چه کاری ممکن است انجام دهد، اما می‌توان حدس زد که در حال حاضر، نیکون به تولید و فروش برخی از بهترین دوربین‌های DSLR در بازار ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید

تحول بزرگ در دنیای عکاسی با سنسور جدید نیکون Z۹ باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوربین دیجیتال دوربین نیکون شرکت نیکون توقف تولید دوربین های SLR شرکت نیکون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده