Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیر، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه مالیاتی استان گفت: سازمان امور مالیاتی از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام است.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، همانطور که مودیان خوش حساب وجود دارند گروهی نیز بدحسابند و به اصطلاح فرار مالیاتی هستند که ضمن شناسایی و مقابله با آن‌ها باید با خرده تاجر‌ها و خرده کاسب‌ها مدارا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صدر اسلام، ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه به توده‌های مردم از محل مالیات بوده است.

پرداخت مالیات موجب آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود و تعالی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

دین اسلام هم به اصل مالیات پرداخته و اشارات متعدد امام علی علیه السلام در نامه‌های نهج البلاغه به وظایف کارگزاران مالیاتی، مودیان و اثرات پرداخت مالیات، موید این نکته است.

افراد نباید فقط به فکر نفع خود باشند و باید به جامعه نیز سود برسانند که مالیات این امر را میسر می‌کند.

کارگزاران مالیاتی باید با مردم با اخلاق نیکو و صبر و تحمل برخورد کنند و مردم نیز در زمینه مالیات باید اهل صداقت و درستی باشند و بدانند که با پرداخت مالیات امانت الهی را ادا می‌کنند.

بخش‌هایی از جامعه باید از طریق مالیات اداره شود و لذا کسی که مالیات پرداخت نمی‌کند در آثار بد جامعه شریک است و کسی که تولید و صنعت و تجارت دارد و مالیات پرداخت می‌کند، بداند که آثار خوب جامعه به خودش نیز باز می‌گردد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: سازمان امور مالیاتی در کنار وصول مالیات باید از تولیدکنندگان، کسبه خُرد و آسیب دیدگان کرونا حمایت کند.

به گفته رضا برهانی نیا، تحقق درآمد‌ها و مقابله با فرار مالیاتی نیازمند همکاری و حمایت کلیه سازمانها، نهاد‌ها و اشخاص با امور مالیاتی است تا بتوانیم به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم.

سازمان امور مالیاتی امسال برای نخستین بار تشخیص مالیات از طریق اطلاعات بانکی را آغاز کرد که این امر ابهاماتی را بوجود آورده بود که در جلسات متعدد با اصناف و اتحادیه‌ها نسبت به رفع ابهامات و اطمینان خاطر دادن به فعالان اقتصادی اقدام کردیم.

در مقایسه با پارسال افزایش ۹۰ درصد در تعداد مودیانی که از تبصره ماده ۱۰۰ برای قطعیت مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ خود بهره برده اند افزایش یافته و این امر نتیجه همکاری نزدیک و صمیمانه مجموعه همکاران امور مالیاتی در سراسر استان با اصناف و اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی است.

امیدواریم امسال نیز با همدلی و وفاق موجود در بخش‌های اقتصادی استان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه امور مالیاتی گیلان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • سه سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • جزییات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟