Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:19:52 GMT

آغاز دهمین جشنواره دف نوای رحمت در پایتخت دف جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۶۲۰۴

آغاز دهمین جشنواره دف نوای رحمت در پایتخت دف جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعد از برگزاری نهمین دوره جشنواره دف نوای رحمت بصورت مجازی، دهمین دوره آن با حضور گروه‌هایی از استان‌های دیگر کشور در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز بکار کرد.

در این جشنواره گروه‌های مولودی‌خوان از استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، خراسان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گلستان و مازندران حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو گروه خارجی هم از کشورهای افغانستان و اقلیم کردستان عراق در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری کردستان در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: دهمین جشنواره دف نوای رحمت در چهار بخش سراسری و رقابتی، تک‌نوازی ۲ رده نوجوانان و بزرگسالان، گروه نوازی، مولودی خوانی و دو نوازی برگزار می‌شود.

امین مرادی تصریح کرد: جشنواره «دف نوای رحمت» به یک جشنواره مردمی تبدیل شده که در طول ۹ دوره برگزاری با استقبال چشمگیر مردم استان و کشور مواجه شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت هر سال با استقبال بیشتری از سوی شرکت کنندگان مواجه شده است، گفت: امسال نسبت به دوره قبل شرکت کنندگان این جشنواره با افزایش حدود ۱۵ درصدی مواجه شده است.

این جشنواره از 23 تا 25 ماه جاری در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

عصر امروز  تمامی گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در پیاده‌راه فردوسی سنندج هم‌نوازی خواهند داشت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره دف نوای رحمت سنندج پایتخت دف جهان دف نوای رحمت جشنواره دف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز