Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بین الملل تابناک: واکنش سخنگوی کرملین به احتمال مذاکره پوتین با ایران برای خرید پهپاد، مخالفت شدید آمریکا با حمله نظامی ترکیه به سوریه، بیانیه عراق درباره حضور الکاظمی در نشست عربستان، نشست مقامات 30 کشور علیه حزب الله با ابتکار آمریکا و رقابت آمریکا با روسیه در آزمایش موشک ابرفراصوت از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش سخنگوی کرملین به احتمال مذاکره پوتین با ایران برای خرید پهپاد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر به ایران در ۱۹ جولای(۲۸ تیر ماه) درباره خرید پهپاد گفت‌وگو نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف چهارشنبه در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا این موضوع (خرید پهپاد ) در سفر پوتین به تهران مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: «خیر».

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید سخن می‌گفت، ادعا کرد که بر اساس اطلاعات آمریکا، ایران در حال مقدمه چینی برای ارسال پهپاد به روسیه به منظور استفاده آن‌ها در اوکراین است.

وی مدعی شد که تهران درحال فراهم سازی زمینه آموزش روس‌ها برای کار با این پهپادها است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد که مشخص نیست ایران هم اکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده است یا نه؟

وی ادعا کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد که دولت ایران در یک جدول زمانی تسریع شده برای ارسال چند صد پهپاد از جمله پهپادها با قابلیت حمل سلاح به روسیه است.

سالیوان در ادعاهای خود افزود، ارسال این تسلیحات از ایران به روسیه نشان می‌دهد که بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین که در هفته‌های اخیر منجر به دستاوردها در شرق اوکراین شده، به قیمت تامین سلاح‌های این کشور تمام شده است.

مخالفت شدید آمریکا با حمله نظامی ترکیه به سوریه

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن با عملیات نظامی احتمالی ترکیه در شمال سوریه بشدت مخالف است.

دانا استرول معاون وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا در اندیشکده خاورمیانه گفت: ما بشدت با هرگونه عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالفیم و مخالفت خود را به ترکیه بطور طور خاص اعلام کرده‌ایم زیرا نه تنها تاثیرات انسانی دارد، بلکه داعش نیز از آن سوء استفاده خواهد کرد.

این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد که این موضوع نه تنها به حدود ۱۰ هزار جنگجوی گروه تروریستی داعش مربوط می شود که تحت بازداشت نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کرد) هستند، بلکه حدود ۶۰ هزار آواره در اردوگاه های الحول و الروج در شمال سوریه را نیز در بر می گیرد که در برابر افراطی شدن و سوء استفاده آسیب پذیر هستند.

معاون وزیر دفاع آمریکا مدعی شد ایالات متحده نگرانی‌های مشروع آنکارا را به رسمیت می‌شناسد.

وی همچنین گفت: داعش همچنان یک تهدید واقعی و قوی است و برای نفوذ به مراکز جمعیتی تلاش می‌کند و همزمان در دسته‌های کوچک در مناطق روستایی نیز فعالیت دارد.

این مقام پنتاگون مدعی شد واشنگتن متعهد به حفظ حضور نیروهای خود در عراق و سوریه برای دستیابی به شکست پایدار داعش است.

وی افزود: پنهان نیست که داعش می خواهد حمله ژانویه به زندان الحسکه را تکرار کند. ما شبکه رهبری داعش را تحقیر می‌کنیم. رهبران داعش را که توانایی الهام بخشیدن و برنامه ریزی حملات را دارند از مخفیگاه‌هایشان بیرون می‌آوریم.

معاون پنتاگون اضافه کرد: واشنگتن بودجه‌ای برای ساخت تاسیسات جدید برای زندانیان داعشی در نظر گرفته است و بازداشتگاههای تامین مالی شده در پایگاه‌های حیاتی شمال شرق سوریه در الحول و الروج نیز بازسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا هنوز حدود ۹۰۰ نظامی در سوریه دارد، گفت: در سوریه، ما با روسیه هماهنگ نیستیم. فقط در حال رفع مناقشه هستیم.

به گزارش ایرنا، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ۱۹ تیرماه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ترکیه در نشست ناتو در مادرید توصیه‌ای درباره اجتناب یا تعویق عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه دریافت کرد، گفت: «در دیدارهای دوجانبه ما در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید، این موضوع مطرح نشد و همانطوری که رئیس‌جمهور ترکیه گفته به این نصیحت گوش نخواهد کرد. همانگونه که قبلا گفته بودیم ما هر کاری را که برای تضمین امنیت کشورمان لازم است، انجام داده‌ایم و مصمم هستیم که در آینده این کار را انجام دهیم و قادر به انجام آن هستیم».

به گزارش خبرگزاری نووستی، پیشتر ابراهیم کالن سخنگو و مشاور امنیتی رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که آنکارا هر لحظه آماده عملیات نظامی جدید در شمال سوریه است.

هفته گذشته، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه NTV (ان تی وی) اظهار کرد، واشنگتن و مسکو در مورد عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه حق دخالت و اظهارنظر ندارند وقتی صحبت از امنیت ملی می شود، مهم نیست که این و آن چه می گویند، بنابراین ترکیه آنچه را که لازم است در چارچوب قوانین بین المللی انجام می دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه روسیه و آمریکا حق ندارند در این باره به ترکیه چیزی بگویند، اظهار کرد که ما از اقدام‌های روسیه ناراضی هستیم و این را شفاف اعلام می‌کنیم.

مقام های بلندپایه روسیه و آمریکا پیش از این در اظهارات رسمی خود چندین بار مخالفت خود را با انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کردند و از آنکارا خواستار در پیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز برای اوضاع سوریه شده بودند.

در روزهای اخیر مقام های ترکیه بارها از احتمال آغاز دور جدید حملات به شمال سوریه و اعلام آمادگی در این خصوص سخن گفته اند و این اظهارات نگرانی هایی را در ارتباط با شعله ور شدن دوباره درگیری ها در شمال سوریه بین طرف های مختلف حاضر در آن و بروز مشکل برای مردم این مناطق ایجاد کرده است.

بیانیه عراق درباره حضور الکاظمی در نشست عربستان

فتر مصطفی الکاظمی نخست وزیری عراق صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای با تایید حضور وی در نشست عربستان، دیدگاه‌ها و رویکرد دولت نسبت به این اجلاس را اعلام کرد.

 در این بیانیه آمده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر، در آغاز هفته آینده در اجلاسی به میزبانی پادشاهی عربستان سعودی شرکت خواهد کرد که با حضور سران شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین سران مصر، اردن و ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

این بیانیه افزود، در این کنفرانس، موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک در باره حل مسائل حیاتی و سرنوشت سازی ترسیم خواهد شد که تمامی مردم منطقه از آن رنج می‌برند.

در این بیانیه آمده است که پاسخ عراق به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شرکت در این اجلاس، در ادامه تعهد دولت به توسعه روابط دیپلماتیک و تمایل این کشور برای حفظ جایگاه بین‌المللی عراق با پایبندی به اصل اعتدال، حفظ تعادل و دور شدن از سیاست ائتلاف بندی است.

این تصمیم در حالی به اجرا نزدیک می‌شود که پیش از این گمانه زنی‌های متعددی در میان شخصیت‌ها و جریان‌های عراقی درباره شرکت الکاظمی در اجلاس ریاض با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است و یکی از این گمانه‌ها این است که قرار است در این نشست، زمینه‌های عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی فراهم شود.

به عنوان نمونه، اخیرا ائتلاف سیاسی-پارلمانی الفتح عراق نشست مشترک آتی سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در شهر «جده» عربستان را برای زمینه سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در این نشست شد.

نشست مقامات 30 کشور علیه حزب الله با ابتکار آمریکا

یک رسانه آمریکایی گزارش داده است مقام‌های ۳۰ کشور ماه گذشته در نشستی به ابتکار وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله شرکت کرده‌اند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده دیپلمات‌ها، مأموران انتظامی و کارشناسان امور اطلاعاتی از فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس به علاوه ۲۴ کشور دیگر اواخر ماه ژوئیه برای یک نشست دو روزه در نشستی که وزارت خارجه آمریکا ترتیب داده بود شرکت کردند.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند موضوع این نشست که با عنوان «گروه هماهنگی اجرای قانون» برگزار شد، مقابله با «فعالیت‌های غیرقانونی حزب‌الله» بوده است. گروه هماهنگی اجرای قانون در سال ۲۰۱۴ زیر نظارت آمریکا برای مقابله با حزب‌الله تشکیل شد.

این نشست روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئیه در اروپا برگزار شده و اولین نشست گروه مذکور از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است.

منابع مطلع به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مقام‌های بحرین، اسرائیل، کویت، قطر، عربستان سعودی، امارات و بسیاری از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نشست حضور داشته‌اند.

دولت آمریکا در سال‌های گذشته هدایت کارزاری در دنیا برای کاستن از محبوبیت حزب‌الله در لبنان را به عهده داشته است. واشنگتن در همین راستا، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

یک مقام به پایگاه آکسیوس گفته آن دسته از کشورهای اروپایی که تمامیت حزب‌الله را به عنوان گروه «تروریستی» شناخته‌اند از کشورهای دیگر خواستند همین رویه را در پیش بگیرند. آنها مدعی شده‌اند که حزب‌الله بعد از اقدام آنها کاری برای تلافی‌جویی انجام نداده است.

رقابت آمریکا با روسیه در آزمایش موشک ابرفراصوت

آمریکا در رقابت موشکی با روسیه، از شلیک موفق یک موشک ابرفراصوت از تاسیسات موشکی خود در ایالت کالیفرنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» منابع آگاه چهارشنبه شب به وقت تهران گفتند که نیروی هوایی ایالات متحده یک موشک ابرفراصوت ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را این هفته با موفقیت آزمایش کرد.

به گفته این منابع، نیروی هوایی ایالات متحده این موشک را روز سه شنبه در سواحل کالیفرنیا با یک جنگنده با موفقیت آزمایش کرد. در آزمایش‌های قبلی، این سلاح از هواپیما جدا نشده بود.

موشک‌های ابرفراصوت با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. سازندگان تسلیحات «لاکهید مارتین»، «نورثروپ گرومن» و «ریتون» همگی برنامه‌های ساخت تسلیحات ابرفراصوت را در پیش گرفته‌اند.

این در حالی است که روسیه دست برتر را در زمینه بر آمریکا دارد و بارها با موفقیت موشک ابرفرا صوت را آزمایش کرده است.

چندی قبل وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک موشک کروز ابرفراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است. این وزارتخانه اعلام کرد کشتی جنگی «ادمیرال گورشکوف» یک موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» را با موفقیت از دریای بارِنت شلیک کرد. این موشک با طی کردن مسافتی حدود هزار کیلومتر به هدف دریایی خود در دریای سفید اصابت کرد.

روس‌ها فروردین امسال نیز موشک قاره پیمای جدید «سارمات» را با موفقیت از منطقه آزمایش موشکی «پلستسک» در شمال غربی روسیه پرتاب کردند.

به دنبال پرتاب موفق این موشک «ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه در پیامی با تبریک به ارتش روسیه گفت: «پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیما سارمت را به شما تبریک می‌گویم. این سلاح واقعا منحصربفرد پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت ، امنیت روسیه را برابر تهدیدات خارجی به طور قابل اعتماد تضمین می‌کند و موجب می‌شود آن‌هایی را که در گرماگرم لفاظی‌های تهاجمی تلاش می‌کنند کشور ما را تهدید کنند، در افکار خود بازنگری کنند.»

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی تحولات اوکراین ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه