Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرف موالا، سخنگوی شورای مسلمانان اوگاندا در گفتگو با تقریب با بیان اینکه به وجود آوردن اصل وحدت و همگرایی تنها زیر سایه توحید ممکن می شود، اظهار داشت: پذیرفتن پروردگار واحد و اعتقاد به توحید و طرد کسانی که نسبت به دستورات سرکش هستند، رمز اتحاد ملتهای مسلمان است، زیرا چنانچه اصل توحید کامل حاکم نباشد، مردم به فرقه‌های گوناگون می پیوندند و هر کدام از گروهی تبعیت خواهند کرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پروردگار عالم همه پیامبران و پیروان آنها را به توحید و تقوی دعوت نموده و می‌فرماید: «همه شما امت واحد هستید. تفاوت‌ها میان شما و همچنین پیامبرانتان هرگز دلیل بر دوگانگی نیست». به این ترتیب مسلمانان مطابق با کتاب آسمانی به وحدت و همبستگی و حذف هرگونه تعصب و اختلافی دعوت شده اند. خداوند نه تنها ملت های مسلمان بلکه اهل کتاب را نیز به وحدت بر محور توحید فراخوانده و آنان را به دوری از تفرقه دعوت می‌کند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه محور مشترک همه ادیان الهی، دعوت به توحید و خداپرستی فطری انسان‌هاست، افزود: از الزامات توحیدی که مبنای همه ادیان است، پذیرفتن اطاعت از خدا است.

اشرف موالا افزود: در مسیر دستیابی مسلمانان به وحدت، خوش رفتاری و بخشش زمینه دشمنی و تعصب های کورکورانه را در جامعه از بین می‌برد و عطوفت و مهربانی مناسبات  میان انسان‌ها را مستحکم می‌کند و نقشه دشمنان را برای اختلاف‌افکنی خنثی می‌سازد. این در حالی است که از جمله عوامل پیروزی رسول اکرم در صدر اسلام رفتار دوستانه و  پرمهر آن حضرت در طول ایام رسالت است. ایشان با حسن رفتار توانست مردم را حول خود جمع کند و در اعماق وجودشان نفوذ کند. اوامر الهی را به آنان برساند و از تربیت اسلامی برخوردارشان سازد.

او در نهایت تصریح کرد: مسلمانان در دوستی و رحمت و عطوفت به یکدیگر مانند اعضای یک پیکر هستند. هرگاه عضوی رنجور و دردمند گردد، اعضای دیگر هم متاثر خواهند شد. اهمیت رفتار دوستانه در اسلام به اندازه ای است که آن را از ویژگی‌های خاص این دین به شمار آورده اند. در حقیقت مسلمانان به دلیل مدارای زیاد به اسلام روی می‌آورند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه شهرستان نمین، تلاش برای نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام و در راس آنها نظام جمهوری اسلامی را از توطئه‌های دشمنان قلمداد کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین عظیم اسدزاده، ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت در آیین گرامیداشت مقام معلم که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و آگاهی و تاثیر آن در رشد و تعالی شخصیت انسان‌ها، گفت: شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری دارای تفکر عظیم علمی و دینی برای جهان اسلام بودند.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال نابودی مغزهای متفکر نظام جمهوری اسلامی هستند و با هدف ترور شخصیت‌های علمی و معنوی، سعی در ریشه‌کردن هادیان و مروجان دین اسلام دارند و تنها هدفشان تسلط حاکمان کفر بر جوامع مسلمین است. 

امام جمعه شهرستان نمین ترویج و نشر آثار ارزشمند شهید مطهری را فریضه‌ای مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: هر کدام از این آثار علمی، حکمتی مطهر برای تصفیه و پالایش مغزهای ناپخته افرادی است که با افکار نادرست در پوشش اصطلاح روشنفکرانه بذرهای سمی در روح و جان انسانها می‌کارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدزاده عظمت جهان هستی را در تعلیم و تذکیه نفوس انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بنای خلقت، برای علم و راهنمایی بشر است که خدای متعال با تعلیم اسماء و علوم الهی به اولین خلقت انسانی، بنیان جهان هستی را بر پایه علم و منطق پایه‌ریزی کرد و انبیای الهی را در جایگاه معلمان برای هدایت جامعه فرستاد. 

وی به معرفی علمای بزرگ جهان اسلام به عنوان الگوهای رستگاری پرداخت و بیان داد: جاودانگی و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت متکی به دو عنصر قوی جدیت و پشتکار است که علمای بزرگ از فرصت‌های کوتاه برای اندوختن ذرّه‌ای علم و دانش با هدف گره‌گشایی مسائل دینی و علمی دریغ نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند