Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«چرا به فکر سرمایه‌گذاری در جنگل‌های فتاتوی خمام نیستید؟» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که شهرستان خمام علاوه بر نزدیکی به منطقه آزاد انزلی دارای مواهبی چون ساحل، جنگل و تالاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از این ظرفیتها تاکنون به نحو مطلوب استفاده نشده است. چرا سازمان‌ها به دنبال سرمایه گذاری در جنگلهای فتاتو که به عنوان میراث معنوی نیز به ثبت ملی رسیده، نیستند؟!

 

بخشدار خمام تأکید بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی در شهرستان خمام گفت: به‌زودی در روستای ملی حصیر نمایشگاه حصیربافی به نمایش درخواهد آمد و در همین راستا کارگاهی برگزار می‌شود.

عصمت محمددوست بخشدار خمام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمام، با بیان اینکه شهرستان خمام دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی است، اظهار کرد: شهرستان خمام دارای روستاهایی با ظرفیت مناسب در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی است که اگر از آن به‌درستی استفاده شود به‌راحتی این شهرستان رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار اراضی کشاورزی در شهرستان خمام گفت: این شهرستان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز از بهترین شرایط به‌منظور تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است.

صنایع‌دستی را یکی از راه‌های کسب درآمد در شهرستان خمام دانست و افزود: بر اساس آمار ۸۰۰ نفر در خمام دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع‌دستی هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت صنایع‌دستی در خمام است.

با تأکید بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی در شهرستان خمام بیان کرد: به‌زودی در روستای ملی حصیر نمایشگاه حصیربافی به نمایش درخواهد آمد و در همین راستا کارگاهی برگزار می‌شود.

محمددوست با بیان اینکه روستای تیسیه می‌تواند به قطب گردشگری شهرستان خمام مبدل شود، افزود: روستای تیسیه از قابلیت بسیار زیادی در حوزه صنایع‌دستی است که می‌تواند قطب صنایع‌دستی استان شود.

وی روستای دهنه‌سر شیرجان را تنها روستای بدون بیکار در سطح کشور معرفی کرد و گفت: بیکاری یکی از معضلات بزرگ کشور است ولی اکنون در روستای دهنه‌سر شیرجان به سبب گردشگری یک جوان بیکار هم وجود ندارد.

 

به گفته بخشدار خمام حضور هنرمندان در حوزه صنایع‌دستی یک‌ فرصت برای این شهرستان در راستای گسترش معرفی و صادرات محصولات صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی حصیر یک برند مهم در شهرستان خمام است، تصریح کرد: شنبه‌بازار یکی از بازارهای مهم و محلی در شهرستان خمام است لذا باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد یک بازارچه دائمی به‌منظور به نمایش درآوردن انواع محصولات صنایع‌دستی فراهم آورد.

محمددوست منطقه آزاد انزلی را یک ظرفیت در راستای صادرات محصولات صنایع‌دستی در خمام دانست و بیان کرد: فعالان حوزه صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی محصولات خود را در کشورهای همسایه به نمایش گذاشته‌اند ولی در صورت بهره‌مندی از ظرفیت منطقه آزاد انزلی می‌توان به صادرات محصولات صنایع‌دستی کمک کرد.

وی با بیان اینکه صنعت توریست یک محور اصلی در رشد اقتصادی است، تصریح کرد: شهرستان خمام به دلیل قرارگیری در کریدور رشت انزلی و نزدیکی به منطقه آزاد انزلی به‌راحتی قادر است تا سرمایه‌گذاران را به‌منظور سرمایه‌گذاری، تأمین امنیت و نگهداری جنگل هیرکانی فتاتو ترغیب کند و ما از حضور سرمایه‌گذاران واجد شرایط حمایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی شرایط اقناع‌سازی در روستای جفرودبالا بیان کرد: روستای جفرود بالا به علت وجود سواحل زیبا و همسایگی با منطقه آزاد انزلی دارای شرایط ویژه‌ای در حوزه هتل‌سازی و مجتمع‌های توریستی گردشگری است لذا بنیاد مسکن باید طرح هادی این روستا را در راستای رشد اقتصادی و گردشگری بازنگری کنند.

گفتنی است چندی پیش نیز حامد اصلی دادستان شهرستان خمام نیز با اشاره به آبگیر بودن بخشی از اراضی جنگلی فتاتو  گفته بود که درصورت نظر مساعد متولیان جنگل، قطعا دستگاه قضا نیز هر طرحی که به نفع مردم و اکوسیستم باشد حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگل های فتاتو سرمایه گذاری برای جنگل جنگل هیرکانی محصولات صنایع دستی منطقه آزاد انزلی شهرستان خمام حوزه صنایع دستی صنایع دستی انواع محصولات صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو