Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد که ایجاد و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند مانع فرار‌های مالیاتی شده و به میزان قابل‌توجهی آن را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در گذشته مأمور مالیات یا ممیز میزان مالیات مردم را تعیین می‌کرد و مردم در این زمینه معترض بودند، عنوان کرد: برای شفافیت در نظام مالیاتی و رفع ابهام برخی غرض‌ورزی‌های مأمور برای دریافت مالیات، نیاز به یک سامانه یکپارچه، جامع و متناسب با درآمد مردم در جامعه احساس می‌شد که در این راستا سامانه مودیان تدوین و ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 جعفر قادری با بیان اینکه شیوه مالیات علی‌الرأس با توجه‌به افزایش مالیاتی که پیش‌بینی می‌شود، عادلانه نیست، گفت: عقل و منطق ایجاب می‌کند که مالیات متناسب با میزان درآمد افراد تعیین و اخذ شود.
 وی با بیان اینکه سامانه مودیان به دولت کمک می‌کند که بسیاری موضوعات و درآمد‌ها را رصد و اطلاعات کافی از گردش کالا‌ها به دست بیاورد، تأکید کرد: نظرات و دیدگاه‌های شخصی مأمور مالیات باید از فرایند تعیین مالیات حذف شود؛ بنابراین سامانه مودیان مالیاتی و نظارت بر دستگاه‌های پوز و پایانه‌های فروشگاهی به شفافیت عملکرد فعالان اقتصادی کمک می‌کند.
 قادری توضیح داد: یکی از مزیت‌های سامانه مودیان این است که گردشگران خارجی هنگام خرید در کشور، هنگام خروج با نشان رسید فروشگاهی که خرید کرده‌اند، می‌توانند مالیاتی که پرداخت کرده‌اند را پس بگیرند. این نماینده مجلس با بیان اینکه سامانه مودیان تأثیر بسزایی بر کاهش قاچاق کالا در کشور دارد، یادآور شد: ایجاد و راه‌اندازی سامانه می‌تواند، مانع فرار‌های مالیاتی شده و به میزان قابل توجهی آن را کاهش دهد.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بهترین روش تعامل با فعالان اقتصادی استفاده از سامانه مودیان مالیات و پایانه‌های فروشگاهی است که در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته است، اضافه کرد: قطعاً این سامانه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر کاهش تورم داشته باشد، این سامانه جدا از روند عادلانه‌ای که برای اخذ مالیات دارد، سبب محاسبه و دریافت مالیات‌ها بر اساس عملکرد فعالان اقتصادی می‌شود.
 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: همچنین سامانه مودیان می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای نظارت بیشتر بر عملکرد فروشگاه‌ها باشد و از ورود و فروش کالا‌های خارجی غیراستاندارد و بدون مجوز جلوگیری کند.
قادری با بیان اینکه تاکنون مالیات برخی از صنوف تابعی از عملکرد آن‌ها نبوده و همیشه به آن معترض بودند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که سامانه مودیان به صورت شفاف درآمد آن‌ها را نشان داده و سپس از این طریق مالیات اخذ می‌شود، بنابراین ایجاد این سامانه موجب از بین رفتن بسیاری از سوءبرداشت‌ها می‌شود.
 سامانه مودیان سبب افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت می‌شود
 وی ادامه داد: سامانه مودیان سبب افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت می‌شود، همچنین یکی از دیگر مزیت‌های این طرح، دریافت مالیات بدون ایجاد تورم در دوران رکود است و با ایجاد این سامانه می‌توان برای کالای خاصی معافیت، کاهش و یا افزایش مالیات قائل شویم.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر میزان مالیات با توجه به میزان سود تغییر کند، به خودی خود اعتمادی را در مؤدیان به وجود می‌آورد، عنوان کرد: این سامانه سبب تعامل دوطرفه بین مالیات‌دهندگان و مالیات‌گیرندگان می‌شود، در این شرایط افراد با انگیزه بیشتری مالیات می‌پردازند، زیرا همه چیز سامان‌یافته و شفاف است و اجحافی در حق‌شان صورت نمی‌گیرد.
 قادری یادآوری کرد: به طور کلی سامانه‌ای کردن نظام مالیات‌گیری در کشور مزایای بی‌شماری دارد که منفعت عمومی دارد. به عنوان مثال از طریق اطلاعات این سامانه حتی گردشگران نیز مالیات می‌پردازند و این به معنای افزایش درآمد‌های دولت است.
  وی گفت: همچنین مالیات‌ستانی از فعالیت‌های سودآور سوداگرانه، مخرب و واسطه‌ای نیز از طریق این سامانه امکان‌پذیر خواهد شد که علاوه بر کنترل سوداگری، منابع ایجادشده از این مالیات‌های تنظیمی می‌تواند در بخش عمرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قاچاق عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس سامانه مودیان درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکتهای معتمد) یا سایر سامانههای دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌‌های خود را ارسال نمایند.

 بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی