Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@19:50:16 GMT

مرکز فروش توری فلزی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۶۹۸۶

 

انتخاب کارخانه تولید سیم مفتول باکیفیت که در زمینه تولید سیم باتجربه باشد تقریباً مشکل است. همیشه بهتر است خرید محصولات مرتبط با آهن‌آلات از تولیدکننده صورت گیرد تا از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. همان‌طور که مطلع هستید سیم مفتول از محصولات پرکاربرد است و به دلیل انعطاف‌پذیری مناسب در محل‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر مواردی که در کاربرد آن اثرگذار است جنس سیم‌های مفتول است. در این مقاله مقصود ما بررسی سیم مفتول است.

سیم مفتول گالوانیزه رول شده آماده

سیم مفتول چیست؟

منظور از سیم مفتول آهنی محصولی نیمه‌پایانی و ساخته شده از بیلت است. محصول موردنظر جزء محصولات پرکاربرد بوده که تولید آن با استفاده از نورد گرم و سرد امکان‌پذیر است. از ویژگی‌ این سیم‌ها این است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند و به‌آسانی به هر شکلی که مایل باشید، درمی‌آیند. خصوصیت اصلی سیم مفتول، مقاومت ایده‌آل آن است. سیم‌های مفتول در جنس‌های مختلف ساخته می‌شود. از جنس‌های موجود در بازار می‌توان به گالوانیزه، مس، آلومینیوم و... اشاره کرد.

بررسی ویژگی‌های سیم مفتول

مفتول گالوانیزه با نام مفتول سفید شناخته می‌شود. منظور از مفتول سفید یک محصول با جنس فولاد بوده که روی سطح آن فلز به‌کاررفته است. مفتول‌های سفید در واقع از مفتول سیاه به وجود می‌آیند. از ویژگی‌های سیم مفتول خاصیت ضدزنگ آن و مقاومت در برابر اکسید شدن را می‌توان بیان کرد. جالب است بدانید این سیم در مقابل شرایط آب‌وهوایی دارای مقاومت کافی است.

دارابودن یک عنصر مهم با عنوان کربن باعث می‌شود سیم در عین اینکه سخت است از نرمی و انعطاف کافی برخوردار باشد. کربن بیشتر به سخت شدن سیم می‌انجامد و کربن کمتر باعث نرمی و انعطاف بالاتر می‌شود. کارخانه تولید سیم مفتول باید در تولید سیم مفتول به صاف، صیقلی و براق بودن آن توجه کند. نگهداری این محصول به‌راحتی امکان‌پذیر بوده و نصب آسانی را نیز دارا است. مقرون‌به‌صرفه بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که این سیم مفتول دارد.

سیم مفتول سیاه با انعطاف‌پذیری کافی

انواع دسته‌بندی سیم مفتول

همان‌طور که در بالا بیان کردیم مفتول‌ها باتوجه‌به جنس و نوع در جاهای مختلف استفاده می‌شوند. در زیر مقصود ما بررسی انواع دسته‌بندی مفتول است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آشنایی با مفتول سیاه

مفتول سیاه که با نام مفتول آرماتوربندی شناخته می‌شود از ویژگی‌های ایده‌آل برای خمش برخوردار است. به علت مقاومت عالی مفتول سیاه، این امکان را دارا است که دوباره به حالت اول برگردد. در این محصول کربن کمی استفاده می‌شود؛ لذا نرم‌تر بوده و انعطاف خوبی دارد. از لحاظ مقاومت این محصول دارای مقاومت ناچیز است. به علت نداشتن روکش در این نوع مفتول احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی در آن بالا است.

بررسی مفتول گالوانیزه

مفتول گالوانیزه از مفتول سیاه ساخته می‌شود و به دو صورت نورد گرم و سرد ساخت آن امکان‌پذیر است. از خصوصیات مفتول گرم، درخشندگی و مقاومت ایده‌آل آن است. درحالی‌که مفتول سرد از نظر مقاومت در سطح پایین‌تری است. از ویژگی‌های مفتول‌های گالوانیزه قابلیت استفاده در محیط‌های مرطوب است.

آشنایی با مفتول پی‌وی‌سی

این نوع نیز در واقع همان مفتول سیاه است که دارای روکش مقاوم پی‌وی‌سی است. برای روکش‌دهی در این محصول از دستگاه مخصوص استفاده می‌شود. از خصوصیات موردتوجه آن قابلیت شکل‌پذیری ایده‌آل است.

بررسی مفتول استنلس‌استیل

یکی از مفتول‌های موجود در بازار که می‌توانید، مفتول استنلس‌استیل است. قیمت این سیم مفتول از قیمت مفتول گالوانیزه بیشتر است. این جنس از مفتول به‌هیچ‌عنوان دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود؛ به همین دلیل قیمت آن بالا است. محصول موردنظر در اکثر مواقع، زمانی به کار برده می‌شود که چاره‌ای جز استفاده از آن وجود ندارد.

سیم مفتول نازک رول شده با وزن سبک

بررسی کاربردهای سیم مفتول

نکته جالب‌توجه که باید درباره کاربرد سیم مفتول بدانید این است که این محصول علاوه بر اینکه می‌تواند به طور مستقیم استفاده شود، قابلیت استفاده در محصولات دیگر را نیز دارا است. به دلیل مقاومت کافی، این محصول جهت امنیت نیز به کار می‌رود. سیم مفتول برای ساخت انواع توری از جمله مرغی، فرنگی و... استفاده می‌شود که جهت حفاظت از انواع زمین از جمله کشاورزی، زمین‌بازی و... نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از این رو خرید توری حصاری در جهت حفاظت از ورود انواع حیوانات و سارقان به منزل، باغ یا هر مکان دیگر میتواند کارآمد باشد.

یکی دیگر از روش‌هایی که از ورود سارقان به منازل و باغ‌ها جلوگیری می‌کند قراردادن سیم مفتول‌ها در بالای نرده‌ها است. استفاده از سیم مفتول گاهی جهت نصب انواع تابلوها نیز به کار می‌رود.


یم گالوانیزه براق با جنس درجه یک

کاربردهای سیم مفتول در صنایع را بشناسید

برای ساخت تجهیزات مورداستفاده در دندان‌پزشکی از سیم مفتول استفاده می‌شود.

جهت ساخت سیم‌خاردار به کار می‌رود.

برای ساخت عناصر مختلف از جمله شمشیربازی و قفسه‌بندی محصولات از سیم مفتول‌ها به شکل‌های متنوع استفاده می‌شود.

برای انواع اشیا مورداستفاده از قبیل چوب‌لباسی، دسته سطل زباله از مفتول به شکل مختلف استفاده می‌شود.

به علت مقاومت کافی نقش مهمی در ساختمان سازی دارند؛ به طور مثال برای ساخت آویزها در سقف کاذب از این محصول استفاده می‌شود.

یکی از کاربردهای دیگر آن نیز در تهیه توری مرغی است. جهت اطلاع از قیمت توری مرغی می‌توانید با مشاوران کارخانه وارنا سیم گستر تماس بگیرید.

بررسی اندازه‌ سیم‌های مفتول

یکی از سیم مفتول‌هایی که در این مقاله بررسی شد، سیم مفتول سیاه است. از سایزهای این مفتول که به بازار عرضه شده، 5/1 تا 4 میلی‌متر است. چهار اندازه معروف آن که مورداستفاده فراوانی قرار می‌گیرند، 5/1، 1/1، 3 و 4 هستند.

نوع دیگری از سیم که جزء دسته‌بندی مفتول سفید به‌حساب می‌آید، رابیتس‌بندی است که با ضخامت 2/1 میلی‌متر عرضه می‌شود. قیمت رابیتس درب کارخانه را می‌توانید از مشاوران کارخانه جویا شوید. جهت اسکوپ کردن سنگ‌های گرانیت نیاز به سیم مفتول اسکوپ خواهد بود که دارای ضخامت 5/1 است.

بررسی وزن سیم مفتول

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید مدنظر قرار داد وزن سیم مفتول است. هرچه وزن سیم کمتر باشد بیشتر طرف‌دار دارد. برای سیم مفتول سیاه اغلب یک حلقه آن 20 تا 25 کیلو است. هرچه اندازه سیم مفتول بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است. به طور مثال سیم مفتول 5/2 دارای وزن 30 کیلوگرم است.

بررسی قیمت مفتول

قیمت مفتول در کارخانه بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. از فاکتورهای اثرگذار در قیمت سیم مفتول اندازه و نوع سیمی که قصد خریداری آن را دارید، است. نکته‌ای که باید در خرید خاطرنشان کرد این است که قیمت مفتول در کارخانه مناسب‌تر از بازار است.

بررسی مزایای خرید اینترنتی مفتول

خرید اینترنتی مفتول دارای مزایایی برای افراد است. خرید اینترنتی از تولیدکننده معتبر قطعاً سوددهی زیادی را عاید خریدار می‌کند. در زیر این مزایا را بیان می‌کنیم:

خرید مستقیم از کارخانه و ازبین‌رفتن واسطه‌ها به خرید ارزان‌تر می‌انجامد.

سعی کنید خرید اینترنتی خود را از کارخانه‌هایی انجام دهید که از باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کنند و در این زمینه تخصص دارند.

پاسخگویی دراسرع‌وقت از دیگر مزایای خرید از این کارخانه تولیدی است.

تحویل به‌موقع یکی دیگر از ویژگی‌های خرید از فروشگاه اینترنتی باتجربه است.



نتیجه‌گیری

انتخاب کارخانه تولید سیم مفتول باتجربه و متخصص یکی از نیازهای افرادی است که مایل به یک خرید ایده‌آل در این زمینه هستند. سیم مفتول انواع متفاوتی دارد. از انواع آن می‌توان به مفتول سیاه، گالوانیزه، پی‌وی‌سی و ... اشاره کرد که هرکدام خصوصیات منحصربه‌فردی دارند. جالب است بدانید سیم‌های مفتول کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف چون ساختمان‌سازی، ساخت تجهیزات دندانپزشکی، ساخت انواع توری و... دارد. وزن سیم مفتول به‌اندازه سیم بستگی دارد. سیم مفتول سیاه در اندازه‌های 5/1 تا 4 متغیر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • شمش خم کن چیست؟