Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت قطعنامه مربوط به تمدید مأموریت هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق الحدیده یمن را برای یک سال دیگر تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳تصویب کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای شورای امنیت در جریان نشستی به اتفاق آرا (۱۵ کشور) به تصویب قطعنامه مربوط به تمدید مأموریت هیئت سازمان ملل برای حمایت از توافق الحدیده به مدت یک سال دیگر تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ رأی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی سازمان ملل که روز چهارشنبه مأموریتش پایان می‌یافت به موجب قطعنامه ۲۴۵۲ شورای امنیت و پس از گذشت یک دوره کوتاه از امضای توافق استکهلم در دسامبر ۲۰۱۸ میان دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن تاسیس شد.

توافق استکهلم که دسامبر ۲۰۱۸ امضا شد شامل استقرار مجدد نیروهای دو طرف در الحدیده و بندر آن و بنادر الصلیف و رأس عیسی و پایگاه‌های خارج از شهر است. اما این توافق به دلیل اختلافات دو طرف درباره جزئیات آن اجرایی نشده است.

آتش‌ بس یمن از دوم آوریل اجرا شد و دوم ژوئن به مدت دو ماه تمدید شد.

اخیرا مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی یمن اعلام کرد که نقض‌های ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد. احتمالا این مسأله باعث بازگشت به عملیات نظامی می‌شود و تمدید آتش‌ بس را دشوار می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس در این باره اظهار کرد: اسرائیل سعی کرد بر موضوع مبادله اسیران متمرکز شود و به نکاتی که ما مطرح کردیم، پاسخ نداد.

وی گفت: هیئت جنبش حماس در قاهره همه ایده‌ها را با دید باز مورد بررسی قرار داد و ما پاسخ‌های روشن و مشخصی برای دستیابی به منافع ملت خود ارائه کردیم.

حمدان در ادامه اعلام کرد: پیشرفت در مذاکرات وجود دارد و هیئت حماس برای مشورت با رهبری، قاهره را ترک می‌کند.

وی ادامه داد: ما به فرمول توافق مشخصی دست یافته‌ایم که میانجی‌ها ارائه کرده‌اند و منتظر پاسخ رهبری مقاومت به آن هستیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیئت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • حماس: به پیش‌نویس یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد