Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مطلب‌زاده گفت: به منظور دسترسی روستاییان استان اصفهان به اینترنت با کیفیت، ۳۵ سایت جدید احداث و ۴۳ سایت موجود بهینه سازی و یا ارتقاء پیدا خواهد کرد.

به گفته او این طرح در قالب اجرای طرح USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) اجرا می‌شود همچنین احداث، ارتقاء و بهینه سازی ۵۵ سایت به اپراتور همراه اول و احداث، ارتقاء و بهینه سازی ۲۳ سایت به اپراتور ایرانسل ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطلب زاده می‌گوید: اپراتور‌های تلفن همراه در ۱۷ شهرستان استان باید این اقدامات را در صورت تامین تجهیزات تا پایان آذر امسال اجرا کنند.

این طرح‌ها در روستا‌های شهرستان‌های اردستان، اصفهان، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، خوروبیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، نایین و نظنز اجرا می‌شود.

او گفت: بودجه این طرح‌ها در مناطقی که برای اپراتور‌ها توجیه اقتصادی ندارد، توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود.

ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۳ درصد است.

به گفته مطلب زاده این شاخص برای اپراتور همراه اول ۶۳.۵ درصد و برای اپراتور ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهر‌های استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد است و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان ۱۱۶.۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان ۱۳۴.۸۶ درصد است.

استان اصفهان حدود ۶۵۱ هزار پورت دیتای فعال دارد و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشترک در استان اصفهان از پورت VDSL استفاده می‌کنند و بیش از ۶۰۰ هزار مشترک در اصفهان از اینترنت پرسرعت (ADSL) استفاده می‌کنند و ظرفیت پهنای باند استان ۲ برابر نیاز فعلی مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت مشترکان تلفن همراه ضریب نفوذ اینترنت استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم