Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آخوندی گفت: معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این دهستان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

او می گوید: معرفی میوه‌ها و گیاهان دارویی خاص این منطقه، صنایع‌دستی، غذا‌ها و بازی‌های محلی همچنین معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این دهستان از بخش‌های مختلف این رویداد گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از اهداف اصلی ما، توسعه گردشگری یزد با برگزاری رویداد‌های متنوع است که البته این مسئله مستلزم همراهی جامعه محلی و مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او یکی از ویژگی‌های مهم و جالب‌توجه این رویداد‌ها عرضه محصولات و فراورده‌های جانبی یک میوه و محصول است که بازار خوبی را به‌خصوص برای روستاییان فراهم می‌کند.

آخوندی گفت: هر منطقه با برگزاری رویداد‌های مختص خود می‌تواند نماد و الگو شود و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به‌خوبی می‌توانند این جاذبه‌ها را شناسایی و به ما در برگزاری آن‌ها کمک کنند.

جشنواره بهشت میوه‌ها با همکاری استانداری یزد، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرمانداری، بخشداری و جهاد کشاورزی شهرستان تفت، شورای اسلامی و دهیاری دهستان نصرآباد و بخش خصوصی امروز ۲۳ تیر از ساعت ۱۰ الی ۲۳ برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری جاذبه های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان