Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی در دوره خدمت سربازی گفت: گواهینامه صلاحیت خدمت و کارت پایان خدمت باید دو کارت و مدرکی باشد که هر سرباز در پایان دوران خدمتش دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، غلامحسین حسینی‌نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در مقر مرکزی فراجا برگزارشد، گفت: خداوند بنده مومن ماهر را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار ما در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که کاری کنیم تا از طریق ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان، خداوند جوانان ما را بیشتر دوست داشته باشد.


وی با بیان اینکه ۱۹ گروه مخاطب در سازمان فنی‌وحرفه‌ای داریم که مهارت آموزی سربازان گل سرسبد آن است‌، گفت:‌ این کمک می‌کند تا سربازان وارد دوره بعدی سربازی شوند. سربازی تمام شدنی نیست و سربازان نظام وظیفه در ادامه برای ساختن ایرانی آباد تبدیل به سربازان سازندگی می‌شوند.


حسینی‌نیا ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب نهضت مهارت آموزی را شروع کردیم. امروز کشور نیازمند افراد ماهر است و امروز ۴۰ نهاد کشوری بسیج شده‌اند تا این هدف محقق شود. این باعث افتخار ماست که جزو اصلی‌ترین اجزای این طرح باشیم.


رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: ما از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گام‌های خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان برداشته‌ایم. در سال۹۹، بیش از ۸۹ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را آموزش دادیم. در سه ماهه اول امسال هم ۳۷ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که قرار است این عدد به ۱۴۷ هزار نفر که تعهد ماست برسد.‌ برای این کار ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز شده و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

 


رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ادامه گفت: ما باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت و زمینه افزایش بهره‌وری آنان را فراهم کنیم. ما برای این کار تمام قد پای کار هستیم تا هدیه ارزشمند مهارت را به سربازان ارائه دهیم. سرباز باید در انتهای خدمت سربازی‌اش دو کارت دریافت کند که یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت او خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ، غلامحسین حسینی‌نیا ، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ، سرباز ، سربازی ، قرارگاه مهارت آموزی سربازان ، سازمان فنی و حرفه ای

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی غلامحسین حسینی نیا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سرباز سربازی قرارگاه مهارت آموزی سربازان سازمان فنی و حرفه ای فنی وحرفه ای مهارت آموزی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد

به گزارش ورزش سه، کریستوف دام در دوران سلطه بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان با سبک خاص خود تیمی درخشان در لورکوزن ساخت تا موی دماغ بایرن در راه کسب عناوین قهرمانی شود. او پیش از ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی بایر لورکوزن نزدیک‌ترین فردی بود که می‌توانست با لورکوزن قهرمان آلمان بشود اما آنها در یک شب عجیب مقابل باشگاه اونترهاخینگ شکست خوردند و قهرمانی را به بایرن مونیخ واگذار کردند تا این درد همیشه همراه دام بماند.

دام در سال‌های بعد به دلیل استفاده از مواد مخدر دستگیر شد و شهرت و سابقه درخشانش در فوتبال آلمان را از دست داد. در حالی که او حتی آماده پذیرش هدایت تیم ملی آلمان نیز بود. این مربی که یک دوره بیماری را پشت سر گذاشته امروز در ورزشگاه بای آرنا استادیوم خانگی لورکوزن به عنوان مفسر مسابقه این تیم مقابل اشتوتگارت حاضر بود و به شدت مورد تشویق هواداران لورکوزن قرار گرفت.

این مرد ۷۰ ساله سابقه هدایت هر دو تیم اشتوتگارت و لورکوزن را بر عهده داشته است. جالب است بدانید که دام چند باری نامزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده و دستیار نزدیکش رولند کخ هم در زمانی سرمربی استقلال را بر عهده داشته است.

او در دورانی که سرمربی بایرلورکوزن هم بود دو شاگرد ایرانی داشت و مهدی پاشازاده و داریوش یزدانی دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ فصل زیر نظر او کار کردند تا دام چندان هم با بازیکنان غریبه نباشد.

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد