Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از شرکت بهره برداری متروی تهران و شرکت واگن سازی متروی تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جاری این شرکت، بر عزم جدی برای افزایش سهم مترو در جابجایی مسافر و در نتیجه صرفه جویی در مصرف سوخت در کلان شهر تهران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت بهره برداری مترو تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با اورهال ناوگان خارج از سرویس و ورود این قطارها به چرخه بهره برداری بتواند ضمن افزایش ظرفیت مسافری، بخشی از تقاضای شهروندان جهت استفاده از مترو را پوشش دهد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: امیدواریم در این مسیر سازمان برنامه و بودجه و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حمایت از سرمایه گذاری در تعمیرات اساسی ناوگان در قالب طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در شهر تهران و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، حمایت لازم را از این شرکت و مجموعه شهرداری تهران انجام دهد.

در ادامه حسین آب نیکی مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل ریلی به طور عام در تمامی دوره‌ها جز اولویت‌های این شرکت بوده است افزود: ما تلاش می‌کنیم تا به سهم خود به مترو کمک کنیم.

وی افزود: طرح‌های ماده ۱۲ در حوزه‌های مختلف عملکرد خوبی نداشته و چالش‌های عمومی دارد که چالش‌های آن در حوزه مترو در این بازدید مطرح شد. ما در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه باید کمک کنیم تا این موضوعات مرتفع شود.

آب نیکی بیان کرد: اگرچه تمایل برای این تغییر وجود دارد اما تاکنون از همین ظرفیت موجود نیز به خوبی استفاده نشده است و باید بررسی کنیم تا این موارد را بر طرف کنیم.

وی گفت: باید کار کارشناسی مفصلی با حضور ذینفعان موضوع در یک کارگروه مشترک صورت گیرد تا مصوبه را بهبود و ارتقا دهند و چالش‌هایی را که مصوبه ایجاد کرده را اصلاح کنیم و همانطور که مصوبه مربوط به راه آهن اصلاح شد، برای مترو نیز این کار انجام شود.

در حاشیه این بازدید بهمنی مسئول طرح‌های ماده ۱۲ سازمان برنامه و بودجه گفت: نگرانی امروز شرکت بهره برداری مترو در حوزه تجهیزات و بحث اورهال واگن هاست و ما سعی می‌کنیم برای رفع این دغدغه کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس یک سری توجیهاتی، طرح‌ها به مصوبه شورای اقتصاد برده می‌شود، تصریح کرد: باید بتوانیم توجیه کنیم که در شرایط کنونی که مشکل تأمین منابع مالی برای خرید واگن‌های جدید داریم، اورهال قطارها به صلاح کشور است.

وی گفت: سعی می‌کنیم این رایزنی را با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وزارت نفت داشته باشیم تا این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.

بهمنی با تاکید بر اینکه اگر هدف متروی تهران که رسیدن به رقم جابجایی هفت میلیون مسافر در روز است محقق شود، می‌تواند در صرفه جویی مصرف سوخت کمک کند خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز سعی خواهد کرد در قالب قوانین موجود، بیشترین کمک را به حمل و نقل ریلی درون شهری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و کارشناسان دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه پس از برگزاری جلسه و بازدید از متروی تهران به شرکت واگن سازی تهران رفتند و از نزدیک در جریان روند اورهال قطارها قرار گرفتند. طی این بازدید جلسه‌ای نیز با حضور محمود مقدمی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.

کد خبر 5538224

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو شرکت مترو تهران واگن سازی شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان محیط زیست قوه قضاییه شورای شهر تهران حج تمتع آلودگی هوا علیرضا زاکانی متروی تهران ترافیک آتش سوزی سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گرد و غبار شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شرکت بهره برداری مترو سازمان برنامه و بودجه متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده

به گزارش هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلا به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها بیشتر بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند سبب سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل دیگر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است