Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در دیدار اعضای بنیاد غدیر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در منظومه معارف دینی غدیر از مباحث مهم و محوری بوده که نیازمند کار فراوان است.

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر اهمیت تولید محتوا در راستای واقعه غدیر افزود: پرداختن به جنبه‌های شعاری و احساسی لازم اما زودگذر است و این احساس باید ابزاری برای رسیدن به باطن و محتوای کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله محامی بیان کرد: باید از راه‌های مختلف به تولید محتوا در خصوص واقعه غدیر بپردازیم  که در این جهت قالب‌های متعددی از جمله شعر وجود دارد و تهیه اشعار پر محتوا و حکیمانه می‌تواند مورد استفاده مداحان قرار گیرد.
وی ادامه داد: تهیه محتوای مناسب برای سخنرانی مبلغان و یا تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند به آشنایی مردم با معارف غدیر کمک کننده باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: خطبه غدیر دارای معانی و مفاهیم متعدد است اما متاسفانه مردم تنها جمله "مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ" را شنیده و به آغاز و پایان این جمله توجهی ندارند و در این جهت دچار شبهه می‌شوند در صورتی که اگر قبل و بعد این جمله را بخوانیم هیچ شبهه‌ای ایجاد نخواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: مخاطب ما در بحث غدیر تنها شیعیان نبوده بلکه اهل سنت نیز مخاطب ما هستند و واقعه غدیر با وجود اینکه در محوری محل اختلاف است در محور دیگر می‌تواند عامل وحدت جهان اسلام باشد از این جهت که واقعه غدیر را همه نقل کرده و مورد اتفاق فریقین است.
وی گفت: محور اختلاف در معنی کلمه مولا است که عده‌ای آن را به معنی ولی و سرپرست و عده‌ای دیگر این کلمه را تحت عنوان دوست معنی می‌کنند و باید دقت کنیم که اگر به معنای دوستی است یک دوستی ویژه است چرا که اگر یک دوستی معمولی بود نیاز به این همه تدارک نداشته، خیمه جداگانه نمی‌زدند و افراد برای عرض تبریک خدمت امیرالمومنین(ع) نمی‌رسیدند.

آیت الله محامی افزود: باید تلاش کنیم تا شیعه و اهل سنت در جلسات غدیر شرکت کنند زیرا اصل واقعه غدیر مورد اتفاق شیعه و اهل سنت است.
وی گفت: وقایعی که مربوط به فکر، دل و احساس مردم است باید به خود آن‌ها واگذار شود زیرا در چنین حالتی مردم وارد عرصه شده دلبستگی پیدا کرده و هدف حاصل می‌شود.
وی عنوان داشت: ورود اهل سنت به ستادهای غدیر و یا تشکیل کمیته‌ مستقل از اهل سنت کار شایسته‌ای است تا بر مبنای خود عمل کنند و باید در این جهت زمینه سازی‌های لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم مصطفی محامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم مصطفی محامی نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان عید سعید غدیرخم مصطفی محامی تولید محتوا واقعه غدیر اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است