Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@07:09:23 GMT

سود ۱۴۰۰ تومانی نوری برای سهامدارانش

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۷۰۷

سود ۱۴۰۰ تومانی نوری برای سهامدارانش

مدیرعامل پتروشیمی نوری، با بیان اینکه این شرکت به سود خالص ۵۴۷ میلیون و ۸۰۴ هزار دلاری و ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریالی رسیده است، تولید پایدار ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی را از دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری، با حضور ارکان مجمع و به ریاست محمد حسن فامیلی و حضور ۹۰ درصد سهامداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و به صورت آنلاین نیز پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی نوری به ارائه گزارشی از دستاوردهای این مجتمع در سال مالی ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: نوری موفق شد در سال ۱۴۰۰، مقدار ۴ میلیون و ۶۰۵هزار و ۳۰۴تن محصول، به ثبت برساند که این مقدار با توجه به تعمیرات اضطراری ۴۵ روزه، ۳ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی مجتمع بوده است.
صانعی با تکیه بر گزارش روزنامه دنیای اقتصاد در خصوص بازدهی بازارهای مالی عنوان داشت: با مقایسه عملکرد نوری در سال ۱۴۰۰ با این گزارش، شاهد بازدهی ۷۲ درصدی پتروشیمی نوری با احتساب سود مجمع نسبت به سایر بازارها مانند مسکن، سکه، دلار، طلا و … بوده‌ایم.
وی در ادامه به بیان آماری از سودآوری دلاری این مجتمع پرداخت و گفت: در سال مالی ۱۴۰۰، سود عملیاتی دلاری نوری ۴۹۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۶۰ دلار و همچنین سود خالص دلاری شرکت به ۵۴۷ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۵۰ دلار رسید.
مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین درباره سودآوری ریالی این مجتمع، اظهار داشت: نوری توانست در سال ۱۴۰۰، مقدار ۱۱۷ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ‏۴۶۶ میلیون ریال سود عملیاتی و همچنین ۱۳۱ هزار و ۵۴۵ میلیارد و ‏۸۳۰ میلیون ریال سود خالص را ثبت کند.
صانعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گزارش کمیته خودکفایی شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ گفت: کمیته خودکفایی شرکت در سال گذشته توانست ۲۹۰ نوع قطعه ساخت داخل، پیشرفت واقعی حدود ۱۲۱ درصد نسبت به برنامه تعیین شده را ثبت کند.
مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین با اشاره به جایگاه مهم مسئولیت اجتماعی در این مجتمع، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نوری در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود علاوه بر حضور فعال در شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و پروژه بهبود مسئولیت‌های اجتماعی این شورا؛ فعالیت‌هایی از قبیل: مشارکت در ساخت دانشکده فنی مهندسی در شهر جم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در چهار شهرستان عسلویه، جم، کنگان و دیر به ارزش ۴۸ میلیارد ریال، تامین ۲۳۲۰ پکیج دانش آموزی برای دانش آموزان ممتاز تحت پوشش کمیته امداد چهار شهرستان، خرید تجهیزات مورد نیاز اداره آموزش و پرورش شهرستان عسلویه و خرید تجهیزات بیمارستانی برای مراکز درمانی استان بوشهر به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال را در کارنامه مسئولیتی خود ثبت کرده است.
صانعی در بخش پایانی این گزارش مهمترین اقدامات شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۴۰۰ را تولید پایدار ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، دریافت بالاترین نشان صنعت برگزیده سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، دریافت بالاترین نشان ملی مدیریت کنترل مصرف انرژی برای دومین بار، کسب رتبه ۱۳ و شرکت برتر از نظر شاخص‌های بهره‌وری و بالاترین صادرات محصولات پتروشیمی در IMI100، کسب رتبه اول پژوهش و فن آوری کشور از وزارت صمت و کسب رتبه اول پژوهش و فناوری برای دومین بار در سطح شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد.
در ادامه گزارش حسابرس قرائت شد و صورت‌های مالی با اکثریت آرا به تصویب رسید و همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی این شرکت برای سال مالی ۱۴۰۱ تصویب شد.
همچنین بودجه مسئولیت اجتماعی نوری برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تصویب شد.
در پایان این مجمع به ازای هر سهم نوری، ۱۴۰۰ تومان سود تصویب شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیرعامل پتروشیمی نوری سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر تاثیر دانش بنیان‌ها در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید پتروشیمی‌ها گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم یکی از برنامه‌هایی برای صنعت پتروشیمی‌ها تنظیم شد، جهش تولید در بخش کالا و تجهیزات بود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر افزایش تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش عملکرد تولیدی در قالب و سقف ظرفیت نصب شده فعلی از برنامه‌های تعیین شده برای پتروشیمی بود. در این زمینه طیفی از برنامه‌ها آماده شد که از مهمترین آنها حرکت دانش بنیان‌ها برای جهش تولید قطعات و کالا‌ها و تجهیزات است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ما این موضوع را با هلدینگ‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم؛ در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین و تجهیز و به کارگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرزیر این نیاز مجموعه‌های پتروشیمی حین تولید به سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و سازندگان داخلی خواهد آمد. این موضوع جزو راهبرد‌های اصلی صنعت پتروشیمی در سال جاری است و با تمام سرمایه گذاران خود اتمام حجت کرده ایم و قطعیت این موضوع در جلسه‌ای که ۱۹ فروردین با حضور همه اعضا پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها تشکیل شد به اطلاع همکاران رسید.

استفاده از توان دانش بنیان مهمترین جلوه بومی سازی و جهش تولید با مشارکت مردم

شاه‌میرزایی تاکید کرد: موضوع استفاده از امکانات داخلی و توان دانش بنیان‌ها برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین جلوه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخل است؛ به همین سبب در طرح‌ها و ابرپروژه‌ها نیز جهت گیری به سوی تولید و استفاده از کالای دانش بنیان و داخلی بود.

وی گفت: در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین کنند. به همین جهت تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا بتوانیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیانی خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به ویژه در خصوص در مبحث ماشین آلات دوار که معمولا از خارج تامین میشد به تمام واحدها تاکید شد که تا جایی که آسیب به تولید وارد نشود، بایستی تجهیزات و ماشین آلاتی مانند کمپسور‌ها و پمپ‌ها و توربین‌ها که در رسته ماشین آلات دوار هستند و همینطور در رسته تولیدات پلیمری بایستی برنامه ریزی ویژه‌ای شود تا تامین آن‌ها از داخل کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا ما بتونیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و طبیعی است که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیان‌ها خواهد بود. شایان ذکر است که در نمایشگاه پیش رو صنعت نفت و گاز نیز شاهد حضور دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر نفت گفت: لازم است دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی پای کار بوده و نسبت به اجرا و تولید سریع سفارشات پتروشیمی‌ها و واحد‌های تولیدی اقدام کنند؛ چرا که نمی‌توان امر تولید را متوقف کرد و در صورت تاخیر به ناچار به توان خارج از کشور روج خواهد شد و این موضوع آسیب فراوانی از لحاظ فنی برای تولید کنندگان داخلی و صرف منابع مالی برای مجموعه‌های پتروشیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران