Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:57:34 GMT

بخش عمده درآمدهای بیمارستان گناوه هزینه کرونا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۷۱۲

بخش عمده درآمدهای بیمارستان گناوه هزینه کرونا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی دریانورد روز پنجشنبه در نشست با فعالان اجتماعی این شهرستان افزود: عملکرد بیمارستان گناوه در ۲ سال بحران کرونا به رغم محدودیت های بسیار و مشکلات زیاد، خوب ارزیابی و به بیماران خدمات مناسب ارایه شد.

وی اظهارداشت: این بیمارستان با توجه به اعتبارات کم و امکاناتی که در اختیار داشت در مواجهه با ۶ پیک کرونا  توانست بهترین نتیجه را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: وقتی همه درآمدهای بیمارستان برای کرونا صرف شود، امکان انجام کارهای دیگر نظیر زبربنایی و عمرانی سلب می شود که این مرکز نیز از این مقوله مستثنی نبود و تحت شعاع  این بیماری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر در این بیمارستان که یک ارگان خودگردان است و باید هزینه هایش را تامین کند، یک سری اقدام ها در اوج کرونا انجام شد.

دریانورد گفت: راه اندازی بخش آی سی یو چهار تخته با هزینه کرد حدود سه میلیارد تومان با کمک و مشارکت خیران و دانشگاه علوم پزشکی، بازسازی بخش زنان و زایمان با تجهیزات کامل که مخروبه بود، تعمیر و بازسازی سیستم فاضلاب و فعال شدن اتاق مجهز بخش تالاسمی از عمده فعالیت های دوران اوج کرونا در این بیمارستان بود.

وی افزود: احداث و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز با مشارکت خیران از دیگر اقدامات مهم در این بیمارستان بود که هزینه زیادی در برداشت.

دریانورد ادامه داد: در این ارتباط ۲۴۰ میلیون تومان برای ساختمان دستگاه اکسیژن ساز توسط خیران تامین شد و حدود سه میلیاردتومان برای  خرید دستگاه هزینه شد.

وی بیان کرد: گازکشی برای ۶۰ پانسیون و دیگر بخش های مختلف بیمارستان، ارتقای سیستم اینترنت با اتصال به شبکه فیبر نوری، ترمیم لوله کشی آب و تامین و تعمیرات ژنراتور برق، تبدیل سیستم زباله سوز از گازوئیل به گاز سوز و بازسازی آشپزخانه از دیگر عملکردهای صورت گرفته در این بیمارستان است.

دریانورد گفت: تبدیل وضعیت بیش از ۵۰ نفر از نیروهای ساعتی به حجمی، با تحت پوشش قراردادن بیمه نیز انجام شده است و در آینده نزدیک به سیستم استخدامی می پیوندند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه افزود: از بدو مسئولیت حدود ۱۱ میلیاردتومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان خریداری شده که اسناد آن موجود است.

وی یادآورشد: چهار واحد پانسیون به مجموع پانسیون های قبلی نیز اضافه می شود که مرحله نماکاری آن در حال اتمام است و پیش بینی می شود حدود سه ماه دیگر به بهره برداری برسد.

دریانورد گفت: اخذ مجوز راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن جدید، تامین یک دستگاه سونوگرافی برای پزشکان طرحی در شهر، درخواست حداقل ۶ دستگاه دیالیز از دانشگاه علوم پزشکی، جذب متخصص و یک دستگاه آمبولانس در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد:  این بیمارستان عمومی که  قدمت نزدیک به ۲۰ ساله دارد، دارای ۹۶ تخت فعال ، ۱۲۰ تخت مصوب،  ۳۷ پزشک متخصص به صورت متغیر، پنج پزشک عمومی، ۱۰۷ پرسنل پرستاری و مجموع کل نیروها ۴۵۶ نفر است.

وی بیان داشت: همه متخصصان در بیمارستان بجز متخصص پوست که طرحش تمام شد، حضور دارند و در حال رایزنی برای بکارگیری یک متخصص پوست هستیم.

وی افزود: عمل های جراحی در بیمارستان سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مورد است که بطور متوسط در هرماه حدود ۲۱۰ تا  ۲۵۰ مورد انجام می شود.

دریانورد ، تعداد مراجعان سرپایی سالانه را در بیمارستان امیرالمومنین گناوه برای درمان حدود ۱۰۰ هزار نفر، بستری ها حدود ۱۲ هزار نفر با  ۱۱ بخش فعال  عنوان کرد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه به وضعیت  بدهی و درآمدهای این مرکز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان زیر مجموعه ای از دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است و هم اینک حدود  ۳۰  میلیاردتومان بدهی از مجموع بدهی که رئیس آن دانشگاه چندروز پیش برای کل بیمارستان ها اعلام کرد، دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان دولتی، کارگاهی و خودگردان  است که بازدهی ندارد و تعرفه ای که از آن پول دریافت می‌کنیم، ثابت است در حالی که میزان زیادی بر تعرفه ها اضافه نشده، اما هزینه ها چندین برابر بالا رفته است.

رئیس بیمارستان امیر المومنین گفت: با وجود اینکه درآمد این مرکز ثابت است اما هزینه های آن بالا رفته است و به تبع با بدهی مواجه خواهیم شد و نه تنها این مرکز بلکه سایر بیمارستان ها دچار آن هستند.

دریانورد بیان کرد: اعتباری که به این بیمارستان در ماه اختصاص می یابد بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است که در قبال آن هزینه کردها  سیر صعودی داشته و به عنوان نمونه یک قلم، پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان برای نیروهای شرکتی است و باید بپردازیم و با این روند اداره بیمارستان سخت و دشوار است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر بیمارستان امیرالمومنین گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر بیمارستان امیرالمومنین ویروس کرونا بوشهر بیمارستان امیرالمومنین گناوه بیمارستان امیرالمومنین رئیس بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان

به گفت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن این شهر تا تابستان امسال تحویل متقاضیان می‌شود که هزینه این واحد‌ها با مشاعات حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

به گزارش ایسنا، آرش صیادی امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، سهم شهر جدید پرند ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. تعداد ۳۰۰۰ واحد مربوط به طرح اقدام ملی بوده که سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود. از خرداد ۱۴۰۱ نیز پروژه نهضت ملی مسکن شروع شد.

وی افزود: بخشی از واحد‌های مسکونی در پرند آماده واگذاری است، اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب و فاضلاب امکان واگذاری آن وجود ندارد. در حال حاضر ۴۰۰۰ واحد برای واگذاری منتظر تامین تاسیسات بوده که تا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. تعداد ١٧٠٠ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به ثبت نام ۲۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در پرند گفت: از این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر واوجد شرایط بودند. پس از طی دو نوبت الحاق زمین هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است و برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم. یعنی زمینی معادل ١٣٠٠ هکتار باید تامین شود. البته شهرک اعتمادیه با ظرفیت ١١ هزار واحد در حال ساخت است، اما در نهایت برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم.

به گفته صیادی، آورده متقاضیانی که واحد‌های آن‌ها تا تابستان آماده می‌شود حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت واحد‌ها با مشاعات آن‌ها تقریبا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در توضیح هزینه ساخت واحد‌ها گفت: تلاش وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت این بوده تا قیمت نهضت ملی مسکن را مدیریت کند و تقریبا یکسان باشد. اما واقعیت این است که تورم با قیمت‌ها همخوانی ندارد. وزارت راه و شهرسازی قیمت زمین را از مسکن حذف کرده تا هزینه ساخت کاهش یابد. البته با توجه به اینکه قرارداد‌ها مشمول تعدیل می‌شود از متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌خواهیم به‌موقع نسبت به تامین آورده خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره واحد‌های خالی این شهر گفت: سال گذشته ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳۰۰۰ واحد خالی از سکنه دیگر در این شهر جدید وجود دارد.

صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی است، بیان کرد: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند؛ بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پرریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

دیگر خبرها

  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان