Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:51:57 GMT

تابستان گوش دادن؛ برنامه خلاق اتریش برای کودکان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۹۰۸

تابستان گوش دادن؛ برنامه خلاق اتریش برای کودکان

شهرداری گراتس اتریش یک برنامه پنج ساله موسوم به "تابستان گوش دادن" برای دوستدار کودک کردن شهر در پیش گرفته است و بر اساس آن، کودکان شهر تصمیم‌گیرنده اصلی این برنامه خواهند بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در فوریه گذشته، مقامات گراتس اتریش تصمیم گرفتند یک برنامه پنج ساله را برای کودکان و جوانان شهر اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۱ جولای، آنها اولین ابتکار طرح خود را اعلام کردند که "تابستان گوش دادن" نامیده می‌شد. همانطور که مقامات شهری آن را توصیف کرده‌اند، تکمیل آن، بزرگترین پروژه مشارکت کودکان در تاریخ گراتس خواهد بود.

اگرچه شهردار جدید گراتس، بر اساس پلتفرمی انتخاب شد که وعده اصلاحات مسکن و بهبود استانداردهای زندگی را می‌داد، اکنون بسیاری از ابتکارات شهر متوقف شده است. با این وجود، برنامه پنج ساله دولت او نوید کمک به کودکان به روشی معنادار، با رفع حفره‌های شکاف در زیرساخت‌های خدمات مخصوص کودکان را می‌دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی شهرداری، یکی از دلایل اصلی اجرای این برنامه پنج ساله و تمرکز آن بر کودکان، تعهد شهر به تشکر از ساکنان برای تحمل دو سال آخر همه‌گیری است.

شهرداری در دسامبر سال ۲۰۲۱، مطالعه‌ای را برای شناسایی بزرگترین مشکلات خانواده‌ها منتشر کرد که از طریق آن، مقامات سه حوزه اصلی را شناسایی کردند که باید در قبال آن‌ها اقدام فوری انجام دهند. این موارد شامل فرصت‌های روزمره برای ورزش، دسترسی کم به خدمات بهداشت روانی و تماس‌های اجتماعی و همچنین کمک‌های مالی است. این حوزه‌های اولویت‌دار باید به سرعت مورد توجه قرار گیرند تا اثرات همه‌گیری بر جوانان جبران شود.

هدف اصلی برنامه "تابستان گوش دادن" دریافت بازخورد هر چه بیشتر از گروه‌های مختلف کودکان بین شش تا ۱۰ سال است. با این حال، برخلاف بسیاری از برنامه‌های مشابه در سراسر اتحادیه اروپا، مقامات شهری به جای اینکه آنها را مجبور به حضور در جلسات رسمی کنند، به دنبال کودکان هستند.

شهرداری اعلام کرده است که در طول تابستان، نمایندگان این سازمان همراه با متخصصان جوانان، از محله‌ها، پارک‌ها و مراکز ورزشی بازدید خواهند کرد و به دنبال کودکانی هستند که با آنها صحبت کنند. کرت هوهنسینر، مشاور جوانان شهر توضیح داد که شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات کودکان در نهایت عاملی تعیین‌کننده در توسعه شهرداری خواهد بود.

علاوه بر این، بیانیه شهر اشاره می‌کند که کیفیت "گوش دادن" از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این بیانیه آمده است: "مفهوم اطلاعات اغلب در زندگی پر مشغله روزمره، در خانواده‌ها، مدرسه و همچنین در سیاست گم می‌شود. بنابراین تابستان امسال برنامه‌ها عوض می‌شود: بچه‌ها صحبت می‌کنند، می‌نویسند و نقاشی می‌کنند و این بار، شهرشان به آنها گوش می‌دهد."

کد خبر 588109

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک طراحی شهر دوستدار کودک گراتس اتريش گراتس اتریش شهرهای جهان کودک خلاقیت شهری شهرداری های جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه پنج ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود