Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:01:38 GMT

قبل از خرید ملک و زمین استعلام بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۹۲۴

قبل از خرید ملک و زمین استعلام بگیرید

خواجه رحیمی گفت: امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از قرارداد‌های خرید و فروش ملک در اجرا به مشکلات مختلفی برمی‌خورد. به طور مثال فروشنده، ملکی را به خریدار واگذار می‌نماید، اما بعد از معامله مشخص می‌شود که ملک مورد نظر در رهن بانک بوده یا فروشنده حق واگذاری ملک را نداشته و ممنوع المعامله بوده است.

از دیگر مشکلات این است که فروشنده مالک واقعی ملک نبوده یا ممکن است به هر دلیل دیگری سند ملک قابل انتقال به شخص دیگری نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی دادگستری یزد گفت: برای تنظیم قرارداد خرید یا فروش ملک، زمین و یا منزل مسکونی باید از شهرداری و یا دفاتر ثبت اسناد استعلام لازم اخذ شود تا مشخص شود، این ملک در رهن و یا توقیف نبوده و فروشنده ممنوع المعامله نیست.

خواجه رحیمی قاضی دادگستری با بیان اینکه در قرارداد‌ها باید به نوع مالکیت توجه شود گفت: پس از توافقات اولیه با فروشنده ملک و قبل از تنظیم و امضا قرارداد بیع، متقاضیان خرید ملک می‎ توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه سند زمین یا ملکی که انتخاب کرده‎ اند، نسبت به صحت سند ارائه شده، مالکیت فرد فروشنده و همچنین نداشتن محدودیت‌های قضایی و حقوقی برای ملک مورد معامله اقدام کنند.

او تاکید کرد: قرارداد باید به صورت رسمی تنظیم شود چرا که انکار و تردید به این اسناد پذیرفتنی نیست و از سوی دیگر باید توجه داشت در اسناد عادی امکان دارد در صورت فوت فروشنده، ورثه این امضا را مورد تردید قرار داده و یا حتی فرد فروشنده در زمان حیات، امضای خود را منکر شود.

با توجه به ازدیاد پرونده‌ها در دادگستری، اخذ استعلام ثبتی و اطلاعات حقوقی قبل از انجام معاملات ملکی نه تنها امری مفید و چاره‌ساز است بلکه بر اساس اصول عقلی و منطقی، امری اجتناب ناپذیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید و فروش ملک دادگستری یزد پرونده های قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد