Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:17:52 GMT

پل شریدر قلب افتخاری سارایوو را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۹۵۹

پل شریدر قلب افتخاری سارایوو را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سارایوو در بیست و هشتمین دوره خود از پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی تجلیل می‌کند و جایزه قلب افتخاری سارایوو را به وی می‌دهد.

این فیلمساز که سال‌ها کار حرفه‌ای انجام داده و برای نوشتن فیلم‌نامه‌های «راننده تاکسی»، «آخرین وسوسه مسیح» و «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی و همچنین ده‌ها فیلم دیگر بارها تحسین شده سازنده و کارگردان چندین فیلم از جمله «ژیگولوی آمریکایی»، «میشیما: زندگی در چهار فصل» و «آرامش غریبه‌ها» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریدر سال ۲۰۱۹ برای فیلم «اولین اصلاح‌شده» که کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شد. او سال گذشته با فیلم «کارت شمار» که در آن اسکار آیزاک و تیفانی هدیش بازی کرده بودند در ونیز حضور داشت و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. این فیلم در گیشه نیز موفق ظاهر شد.

جایزه قلب سارایوو در مراسمی که ۱۳ آگوست در جشنواره برگزار می‌شود، به این فیلمساز اهدا خواهد شد و پس از آن نمایش ویژه‌ای از «کارت شمار» برگزار می‌شود. در این فیلم آیزاک در نقش بازجوی سابق ابوغریب بازی کرده که با گذشته خود کنار می‌آید. در همین روز، شریدر یک مسترکلاس در افتتاح برنامه استعدادهای درخشان سارایوو برگزار خواهد کرد.

این فیلمساز اولین فیلمش را با عنوان «یقه آبی» سال ۱۹۷۸ کارگردانی کرد که دو سال پس از آن بود که «راننده تاکسی» برنده نخل طلا شد. وی سال پیش در جشنواره فیلم زوریخ موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد شد و امسال در ونیز جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد.

این نویسنده و کارگردان ۷۵ ساله اکنون در حال ساخت «استاد باغبان» است که در آن جوئل اجرتون در نقش باغبانی از یک ملک زیبا و تاریخی بازی می‌کند.

جشنواره سارایوو ۲۰۲۲ از ۱۲ تا ۱۹ آگوست (۲۱ تا ۲۸ مرداد) برگزار می‌شود.

کد خبر 5538209

منبع: مهر

کلیدواژه: پل شریدر سارایوو جشنواره سینمایی جایزه سینمایی تئاتر ایران فیلم کوتاه کنسرت موسیقی عید غدیر خم هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر عکاسی حوزه هنری فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره فیلم شهر فیلم هناس تالار وحدت موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • تعجب بایرن مونیخ از اولی هونس؛ چرا در این مقطع حساس آن حرف‌ها را به توخل زدی؟
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟