Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش ۱۰.۵ و ۱.۴ درصدی قیمت و اجاره بهای مسکن در یکسال منتهی به سه ماه نخست سال جاری میلادی (۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) در اتحادیه اروپا در شرایطی است که مطابق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ اجاره بها در مناطق شهری ایران در فاصله زمستان ۱۳۹۹ تا فصل مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸.۱ درصد افزایش یافته بود. قیمت و اجاره بهای مسکن در اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ و ۱.۴ درصد در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ افزایش یافتند.
اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی اعلام کرد که با ادامه روند صعودی قیمت و اجاره بهای مسکن در سه ماه نخست سال جاری میلادی، متوسط افزایش اجاره بها در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در فاصله سه ماه نخست سال ۲۰۱۰ تا مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به ۱۷ درصد رسید و در همین مدت متوسط قیمت مسکن نیز ۴۵ درصد بالا رفت.
بر پایه این گزارش، قیمت مسکن در استونی، مجارستان، لوکزامبورگ، چک، لتونی، لیتوانی و اتریش طی ۱۲ سال منتهی به سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و در همین دوره زمانی، نرخ افزایش قیمت مسکن در ۱۹ کشور عضو اتحادیه اروپا بیش از اجاره بها بوده است.   بیشتر بخوانید: وام ودیعه مسکن، طرحی شکست خورده
گزارش یورواستات نشان می‌دهد که طی ۱۲ سال گذشته، قیمت مسکن در ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته و تنها در سه کشور یونان (٪۲۳-)، ایتالیا (٪۱۰-) و قبرس (٪۸-) کاهش یافته است. بیشترین افزایش قیمت مسکن نیز در استونی (٪۱۷۴)، مجارستان (٪۱۵۲) و لوکزامبورگ (٪۱۳‍۱) ثبت شده است.
در همین مدت، اجاره بها در ۲۵ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته، ولی در دو کشور یونان (٪۲۵-) و قبرس (٪۱-) کاهش یافته است. بالاترین نرخ افزایش در استونی (٪۱۷۷)، لیتوانی (٪۱۲۷) و ایرلند (٪۷۷) گزارش شده است.
افزایش ۱۰.۵ و ۱.۴ درصدی قیمت و اجاره بهای مسکن در یکسال منتهی به سه ماه نخست سال جاری میلادی (۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) در اتحادیه اروپا در شرایطی است که مطابق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ اجاره بها در مناطق شهری ایران در فاصله زمستان ۱۳۹۹ تا فصل مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸.۱ درصد افزایش یافته بود.   همچنین بانک مرکزی ایران نیز گزارش کرده که متوسط قیمت هر متر مربع زیر بنای مسکونی در شهر تهران فروردین ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۶.۹ درصد بالا رفته است.   میانگین هر فوت مربع قیمت مسکن در سال گذشته در کشور آلمان بنابر تازه‌ترین لیست ارائه شده، ۹۸ دلار آمریکا برابر ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع می‌باشد. نکته جالب اینکه میانگین قیمت مسکن در هر فوت مربع شهر مادرید پایتخت اسپانیا با کاهش ۲۹ درصدی روبرو بوده و به تنها ۲۶ دلار رسیده که می‌شود ۷۹ دلار و ۲۴ سنت در هر متر مربع که این ارقام حتی برای قشر کارگر نیز خیلی بالا و غیر منطقی نمی‌باشد. در زیر به قیمت مسکن در برخی از کشور‌های اروپایی می‌پردازیم.   هزینه مسکن در آلمان آپارتمان یک ۱ خوابه در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان: ۶۷۲.۵۹ یورو
آپارتمان یک ۱ خوابه خارج از مرکز به طور میانگین در آلمان: ۴۵۲.۹۲ یورو
آپارتمان سه ۳ خوابه در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان: ۱، ۳۰۵.۲۶ یورو
آپارتمان سه ۳ خوابه خارج از مرکز به آلمان: ۲,۳۵۶ یورو
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان ۳، ۹۹۷.۵۰ یورو
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز به طور میانگین در آلمان ۲، ۴۴۰.۰۵ یورو
هزینه مسکن در اسپانیا
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر: ۵۴۰.۶۹ یورو
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز: ۴۰۰.۴۷ یورو
آپارتمان (۳ خوابه) در مرکز شهر: ۸۷۲.۳۵ یورو
آپارتمان (۳ خوابه) خارج از مرکز: ۶۵۰.۶۳ یورو
قیمت خرید هر متر مربع در مرکز شهر: ۲۸۲۴ یورو
قیمت خرید هر متر مربع خارج مرکز شهر: ۱۷۷۸ یورو
هزینه مسکن در انگلستان
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر: ۷۱۷ پوند
آپارتمان ۱ خوابه خارج مرکز شهر: ۵۶۶ پوند
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر: ۱۱۸۸ پوند
آپارتمان ۳ خوابه خارج مرکز شهر: ۹۲۳ پوند
خرید هر متر مربع در مرکز شهر: ۳۷۹۷ پوند
خرید هر متر مربع خارج مرکز شهر: ۲۷۵۱ پوند
هزینه مسکن در فرانسه
فرانسه در بین کشور‌های گران دنیا قرار دارد. نسبت به محلی که برای زندگی انتخاب می‌کنید برای یک آپارتمان بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه باید هزینه کنید. با این حال اگر می‌خواهید هزینه زندگی دانشجویی برای شما مقرون به صرفه‌تر باشد، می‌توانید با اجاره آپارتمانی کوچک و نقلی چیزی حدود ۳۰۰ یورو در ماه پرداخت کنید. با این حال برخی از هزینه‌های مسکن در فرانسه به صورت زیر می‌باشد:
پاریس: چیزی حدود ۱۰۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو (این هزینه‌ها برای خوابگاه دانشجویی می‌باشد). هزینه آپارتمان‌های خوب در شهر پاریس بین ۱۳۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو می‌باشد. خرید هر متر مربع در مرکز شهر پاریس از قیمت سرسام آور ۱۱۱۶۹ یورو آغاز می‌شود و برای خارج مرکز شهر حدود ۸۲۰۰ یورو می‌باشد.
نیس: ماهیانه بین ۷۰۰ تا ۹۲۰ یورو نانت - لیون - بوردو - تولوز: ماهیانه بین ۶۵۰ تا ۹۰۰ یورو هزینه مسکن می‌باشد.
هزینه مسکن در هلند
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: هزینه مسکن بین ۶۷۵ تا ۱۴۷۳ یورو
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: هزینه بین ۴۹۱ تا ۱۱۰۵ یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: هزینه بین ۹۸۲ تا ۲۳۳۳ یورو
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: هزینه بین ۷۹۸ تا ۱۸۴۲ یورو
خرید هر متر مربع در مرکز شهر: هزینه بین ۲۴۵۶ تا ۶۱۴۱ یورو
خرید هر متر مربع خارج از مرکز شهر: هزینه بین ۱۸۴۲ تا ۳۷۴۹ یورو
هزینه مسکن در ترکیه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: ۱۳۱۱ لیر
آپارتمان یک خوابه خارج مرکز شهر: ۸۱۸ لیر
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: ۲۲۷۲ لیر
آپارتمان سه خوابه خارج مرکز شهر: ۱۴۰۶ لیر
خرید هر متر مربع در مرکز شهر: ۵۸۰۹ لیر
خرید هر متر مربع خارج مرکز شهر: ۳۰۹۱ لیر
هزینه مسکن در آمریکا
هزینه مسکن در آمریکا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. طوری که هزینه تهیه مسکن از چند هزار دلار تا چند میلیون دلار متفاوت است. معمولا بیشترین هزینه یک مهاجر اجاره خانه هست. یکی از راه‌هایی که بتوانید وام خوبی با سود کم بگیرید داشتن امتیاز بالای کارت اعتباری است. برای پیدا کردن خانه میتوانید به سایت‌های housing سر زده و شهر خود را درلیست‌های این وب سایت‌ها بیابید. داشتن هم اتاقی در آمریکا مزایایی از جمله کاهش هزینه مسکن افزایش آسودگی و تقویت زبان انگلیسی را در بر دارد. بهتر است در بدو ورود به آمریکا چند هفته‌ای را در هتل بگذرانید و از اینترنت اقدام به خرید نکنید. به طور متوسط هزینه یک سوییت ۴۰ متری در حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار در ماه می‌باشد.
هزینه مسکن در ایالات متحده
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر: ۱۲۵۶ دلار
آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر: ۹۹۴ دلار
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر: ۲۰۵۸ دلار
آپارتمان ۳ خوابه خارج از مرکز شهر: ۱۵۹۴ دلار
خرید هر متر مربع در مرکز شهر: ۲۸۲۰ دلار
خرید هر متر مربع خارج از مرکز شهر: ۱۸۰۹ دلار
هزینه‌های مسکنی که در بالا مشاهده کردید، میانگین کلی از هزینه‌های اجاره و خرید خانه در آمریکا می‌باشد. به طور مثال اگر بخواهیم در مورد اجاره خانه در نیویورک صحبت کنیم رقم اجاره آپارتمان خیلی بالاتر می‌باشد. هزینه اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه در شهر نیویورک هزینه‌ای حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خواهد داشت. خرید هر متر مربع آپارتمان در شهر نیویورک از قیمت نجومی ۱۰۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و حتی به ۲۰۰۰۰ دلار نیز می‌رسد. برای آپارتمان‌های فوق لوکس که در منطقه منهتن قرار گرفته است، این ارقام می‌تواند کاملا تغییر کند و قیمت‌ها خیلی بالاتر نیز می‌باشد.
هزینه مسکن در کانادا
حداقل اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر تورنتو ماهیانه ۱۴۹۰ دلار کانادا و در خارج از مرکز شهر ۱۱۲۵ دلار میباشد. برای خرید ملک در مرکز شهر ۵۳۲۸ دلار تا ۱۰۶۴۴ دلارو خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۴۸۴۴ تا ۸۰۰۰ دلار کانادا میباشد. میانگین هزینه‌های مسکن در کانادا به صورت زیر می‌باشد:
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: ۱۱۷۲ دلار
آپارتمان یک خوابه خارج مرکز شهر: ۹۶۹ دلار
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: ۱۹۵۹ دلار
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: ۱۵۸۳ دلار
خرید هر متر مربع در مرکز شهر: ۵۷۷۳ دلار
خرید هر متر مربع خارج از مرکز شهر: ۳۹۱۰ دلار
هزینه مسکن در استرالیا
هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بین ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه درحومه شهر بین ۹۵۰ تا ۱۷۴۰ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه درمرکز شهر بین۱۸۰۰، ۴۰۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه اجاره ماهانه آپارتمان سه خوابه در حومه شهر بین ۱۴۰۰ تا ۲۶۰۴ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر بین ۴۶۰۰ تا ۱۲۵۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.
هزینه مسکن در سیدنی
اجاره ماهیانه برای ۸۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه گران شهر ۲۸۴۰$
اجاره ماهیانه برای ۸۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه متوسط شهر ۲۰۰۸$
آب، گاز، برق، وسایل گرمایشی برای استفاده دو نفر در یک آپارتمان ۸۵ متری ۳۴۱$
اجاره ماهیانه برای ۴۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه گران شهر ۱۹۷۱$
اجاره ماهیانه برای ۴۵ متر خانه به همراه اثاث در متوسط شهر ۱۴۳۳$
آب، گاز، برق، وسایل گرمایشی برای استفاده یک نفر در یک آپارتمان ۴۵ متری ۲۸۶$
اینترنت با سرعت ۸ مگابایت برای مصرف یک ماه ۵۹$
تلویزیون فلت ۴۰ اینچ ۵۸۴$
مایکروویو ۸۰۰/۹۰۰ وات (برند‌های بوش، پاناسونیک، ال جی) ۱۸۰$
پودر ماشین لباسشویی ۱۲$
نظافت منزل برای هر ساعت ۲۹$

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن اتحادیه اروپا اجاره بها شهر تهران خرید هر متر مربع آپارتمان هزینه اجاره ماهانه آپارتمان قیمت و اجاره بهای مسکن کشور عضو اتحادیه اروپا آپارتمان سه خوابه آپارتمان ۱ خوابه اجاره ماهیانه ۱ خوابه در مرکز شهر اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا سه ماه نخست سال هزینه مسکن افزایش یافته اجاره بها قیمت مسکن یک آپارتمان مشابه سال هزینه بین شهر بین ۳ خوابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی

دولت انگلیس در حالی از امروز سه شنبه کنترل‌های جدید برگزیتی برای واردات برخی محصولات از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند که کارشناسان درباره عواقب و هزینه‌های سنگین این اقدام برای مصرف کنندگان انگلیسی هشدار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه استاندارد در مطلبی نوشت: انگلیس در حالی کنترل های جدید برگزیت را آغاز می کند که کارشناسان نسبت به زمان تحویل طولانی تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان بریتانیایی هشدار می دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: بیش از سه سال پس از برگزیت نهایی، بریتانیا کنترل کالاها را برای واردات محصولات حیوانی و گیاهی اتحادیه اروپا از روز سه شنبه آغاز خواهد کرد. وزارت کشاورزی مسئول در لندن بنا به درخواست این موضوع را تایید کرد. علاوه بر این، واردکنندگان مواد غذایی باید «هزینه کاربری مشترک» را تا 145 پوند (169.61 یورو) برای هر بار برای برخی از محصولات مانند سوسیس، پنیر و ماست و همچنین گل های شاخه بریده بپردازند.

در این شرایط کارشناسان و شرکت‌ها نسبت به زمان‌های تحویل طولانی‌تر، بوروکراسی بیشتر و هزینه‌های بالاتر که مصرف‌کنندگان در بریتانیا در نهایت باید متحمل شوند هشدار می دهند. بر اساس محاسبات شرکت بیمه اعتبار آلیانز ترید، مقررات جدید برگزیت ممکن است تا دو میلیارد پوند برای شرکت‌های انگلیسی ضرر داشته باشد و باعث افزایش تورم شود. بر این اساس هزینه های واردات در سال اول ده درصد افزایش می یابد.

کنترل های فیزیکی که بلافاصله پس از برگزیت در اتحادیه اروپا اعمال شد، قبلاً چندین بار در انگلیس به تعویق افتاده است. کمبود زیرساخت و نیروی انسانی برای اجرای این طرح وجود داشت. پورتال «پولیتیکو» گزارش داد که بلافاصله قبل از شروع این کنترل ها هنوز سؤالات زیادی بی پاسخ مانده است. اپراتورهای تجاری بنادر میلیون‌ها پوند به تأسیسات بازرسی ساختمان سرازیر کرده‌اند و اکنون نگرانی‌های جدی در مورد نحوه پوشش هزینه‌های اجرای آنها دارند.

بریتانیا در پایان ژانویه 2020 اتحادیه اروپا را ترک کرد. پس از مرحله گذار، این کشور از سال 2021 دیگر عضو بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی نبوده است. قراردادی که در آخرین ثانیه به توافق رسید، مشارکت تجاری تا حد زیادی بدون مانع را تضمین کرد. با این حال، مشکلات زیادی در تجارت دوجانبه به خصوص در ابتدا وجود داشت. تجار همچنین از بوروکراسی بیشتر و تعرفه های جدید در برخی مناطق در سایه قوانین جدید شکایت دارند.

انجمن بنادر بریتانیا و اتاق کشتیرانی این کشور هشدار دادند که اپراتورها نیاز فوری به دسترسی به سیستم فناوری اطلاعات دولتی دارند که پس از برگزیت معرفی شد. در غیر این صورت آنها نمی دانند که چه تعداد کالا را باید فاکتور کنند و برای چه کسانی باید فاکتور بگیرند. چندین انجمن تجاری نسبت به هرج و مرج جدید در مرزها و هزینه ها به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط ​​هشدار دادند.

وزارت کشاورزی انگلیس البته اخیراً اعلام کرده است: دولت بریتانیا کاملاً متقاعد شده است که امکانات، زیرساخت‌ها و سیستم‌های مرزی برای اجرای کنترل‌های مرزی جدید در 30 آوریل آماده خواهند بود.

البته بیش از 4 سال پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا با عواقب ناگوار برگزیت مواجه شده است. به جای امید به بهبود اقتصادی، کاهش رشد، فقدان توافقات تجاری و افزایش هزینه های مواد غذایی از روزمرگی های این کشور است.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که 63 درصد از بریتانیایی ها برگزیت را یک شکست ارزیابی می کنند، در حالی که تنها 12 درصد آن را موفقیت آمیز می دانند.

انگلیسی ها در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا رای دادند و در نهایت بریتانیا روز جمعه 31 ژانویهٔ سال 2020 میلادی ساعت 11 شب به وقت محلی از اتحادیهٔ اروپا جدا شد.

لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیسموافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو