Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل چرخه تبادلات مرزی با نصب دستگاه ایکس ری محقق می‌شود گفت: تاکنون ۴۵ مورد سرمایه گذاری در منطقه انجام شده که ۳۵ واحد به بهره‌برداری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، حسین زارعی ظهر امروز در بازدید از سایت مرزی ماهیرود اظهار داشت: مرز ماهیرود به عنوان یکی از نقاط استراتژیک کشور معرفی شده و در پنج سال گذشته جایگاه این مرز با افغانستان نسبت به دوقارون و میلک بیشتر و پررونق‌تر شده است از طرفی دولت نیز در تامین زیرساخت‌ها کمک زیادی کرده و شرایط استثنایی در مرز ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تبادلات و تفاهم نامه‌هایی که با کشور افغانستان داریم را باید محکم کرد زیرا تاجر و سرمایه‌گذار ورود کرده و در استان سرمایه‌گذاری می‌کند اما بعد از چند ماه با مشکل مواجه می‌شود پس با محکم نکردن تفاهم نامه‌ها، مردم و مرزنشینان تحت الشعاع قرار می‌گیرند.

منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به تصویب شورای مناطق آزاد می‌رسداجرای 8 هزار میلیارد پروژه ی زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامردسرمایه‌گذاری 80 گروه سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

وی یادآور شد: یکی از مشکلات گمرک در زمینه نبود دستگاه ایکس ری بود که با پیگیری‌های گمرک استان، دستگاه اکنون تامین شده‌ و ترانزیت عام‌ کالا و تبادلات رونق خواهد گرفت.

زارعی با بیان اینکه با نصب دستگاه ایکس ری چرخه تبادلات استان تکمیل می‌شود گفت: به عنوان مثال در 6 ماه گذشته یک هزار و 200 دستگاه کامیون از مرز تردد کردند که این آمار به 2 هزار و 500 تا سه هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به سایت منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود افزود: تاکنون 45 مورد سرمایه‌گذاری در منطقه انجام شده که 35 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از درخواست‌های افغانستان همیشه این بوده که واردات کالا هم داشته باشند این مزیت و فرصت را داریم که کالاها به مرز وارد شده و بعد از فرآوری و تبدیل مجدد به افغانستان صادر شود.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد قشم منطقه آزاد کیش منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد قشم منطقه آزاد کیش منطقه ویژه اقتصادی خراسان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تکریم معلم از واجبات الهی است