Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون دز یادآور گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که فاقد بیماری زمینه ای و خاص هستند پس از اعلام وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

دکتر محمد پهلوان کاشی افزود: هم اکنون با توجه به شیوع موج جدید کرونا، تزریق دز یادآور واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تنها برای افراد دارای نقص ایمنی، بیماری زمینه‌ای و بیماری‌های خاص این گروه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند برای انجام واکسیناسیون به مراکز و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ کلانشهر مشهد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از عموم مردم خواست که برای تکمیل واکسیناسیون یا تزریق دز یادآور خود و فرزندان واجد شرایطشان هرچه سریع‌تر اقدام کنند و استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را نیز مد نظر داشته باشند.

افزایش ۱۱۳ درصدی بستری‌های کرونایی‌ در خراسان رضوی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی با افزایش بیش از ۱۱۳ درصدی از ۱۳۳ مورد به ۲۸۴ بیمار رسیده است که ۴۹ نفر آنان بدحال بوده و در بخش های مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان هستند.

دکتر پهلوان افزود: از این تعداد، سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۳۴ بیمار است که ۴۳ بیمار بدحال در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون شمار بستری‌شدگان جدید مبتلا به کرونا به صورت روزانه در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش بیش از ۱۲۱ درصدی از ۶۶ مورد به ۱۴۶ بیمار در روز رسیده است که از این تعداد روزانه ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می شوند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شمار مراجعان سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ۱۰ روز گذشته افزایش یافته و از ۸۴ مورد به ۵۰۷ مورد رسیده است و در همین مدت تعداد مراجعان سرپایی مشکوک و یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه نیز از ۲۳۹ مورد به ۶۶۸ بیمار رسیده است.

دکتر پهلوان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۵۶ تن رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۴۸ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۹۸ دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۰۹ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلا به کرونا خراسان رضوی ز یادآور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان