Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:23:14 GMT

شیخ احمد جامی منادی وحدت است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۴۶۰

شیخ احمد جامی منادی وحدت است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: شخصیت شیخ احمد جامی به عنوان عارفی بلندمرتبه و باشکوه در عرفان، منادی و الگوی وحدت در جامعه است.

یعقوبعلی نظری در آیین آغاز نخستین همایش بین‌المللی هزاره شیخ جام که امروز، ۲۳ تیرماه در شهرستان تربت‌جام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بازگشت به خود و فطرت شیخ احمد جامی به عنوان یک عارف بلندمرتبه و جستجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می‌توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز وی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اعتقاد به اسلام و دین را از جمله شئون برجسته شخصیتی شیخ احمد جامی برشمرد و افزود: این عارف بزرگ در نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد. جایگاه این عارف بزرگ، مردمی بودن او و شان ادبی‌اش از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وحدت بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عارف بزرگ است، عنوان کرد: هیچ نقطه انحرافی در زندگی شیخ احمد جامی و شئون دینی و اسلامی زیست وی وجود ندارد و در نگاه او وحدت در دو بخش عام و فردی، آن هم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهم‌ترین زیرساخت محسوب می‌شود. 

نظری وحدت را اکسیر نجات بخش جامعه امروز دانست و گفت: در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیاز به وحدت به عنوان زیرساخت اساسی داریم. خوشبختانه در شهرستان تربت جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیت‌هایی مانند شیخ احمد جامی در زندگی اجتماعی و عمومی مردم این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است. 

وی با بیان اینکه دشمنان و تفرقه افکنان ممکن است بخواهند تفرقه ایجاد کنند، تصریح کرد: استحکام دینی مردم منطقه و اعتقادات دینی و معنوی، اجازه تفرقه افکنی و ایجاد تزلزل را به آنان نداده است. 

استاندار خراسان رضوی تحقق وحدت را در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزش‌ها و داشتن نگاه کلان دانست و ادامه داد: وظیفه مسئولان برداشتن چالش‌ها است و ما هم بر این باوریم و مسئولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نظری با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان خود را جدا از مردم نمی‌دانند و هدفشان خدمت‌رسانی است، افزود: مفتخریم در هر موضوع و عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی و... با نگاه بلند خدمت رسانی در نظام مقدس اسلامی وارد شده و به فضل الهی اهداف را محقق می‌کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تربت جام شیخ احمد جامی استاندار خراسان رضوی شیخ احمد جامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، ۵ بازیکن سپک تاکرا و یک مربی از خراسان رضوی به اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای دختران در کرمانشاه جهت شرکت در مسابقات آسیایی تایلند دعوت شدند.

بهناز احمدنیا به عنوان مربی و ناهید ترابی، مهدیس هندویی، صبا طباطبایی، غزل شیرخانی و اعظم دادگر به عنوان ورزشکار در اردو حاضر هستند.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ماجراجویی تراکتور و سپاهان بدون حضور سرخابی ها؛ جامی برای فرار از بحران و انتقاد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نمایندگان خراسان رضوی در اردوی انتخابی تیم ملی سپک تاکرای بانوان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی