Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سوئدی گرافمچ به همراه شرکت گرافنا و نورث‌ولت موفق شده‌اند باتری‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند را بازیافت کرده و با این کار اکسید گرافن در مقیاس پایلوت صنعتی تولید کنند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت سوئدی گرافمچ (Graphmatech) به همراه شرکت گرافنا (Graphenea) و نورث‌ولت (Northvolt) موفق شده‌اند باتری‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند را بازیافت کرده و با این کار اکسید گرافن در مقیاس پایلوت صنعتی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورث‌ولت از مواد باقی‌مانده پس از استخراج فلزات و مواد معدنی ارزشمند استفاده می‌کند، موادی که تا به حال، به عنوان زباله شناخته می‌شدند.

اما نهرنهایم، از مدیران ارشد نورث‌ولت، می‌گوید: بازگردانی اکسید گرافن از باتری‌های بازیافتی نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در تحقق صنعت باتری پایدار در اروپا است. این باتری‌ها حاوی مقدار زیادی مواد با ارزش هستند که می‌توانیم آن‌ها را بازیابی کنیم تا وابستگی خود را به استخراج و تولید مواد تازه کاهش دهیم. ما مفتخریم که به توسعه این فناوری کمک کرده‌ایم.

نورث‌ولت با بهینه‌سازی فرآیند بازیافت در کارخانه بازیافت خود، برای به دست آوردن خوراکی از مواد مبتنی بر گرافیت با خلوص کافی برای تولید اکسید گرافن از گرافمچ پشتیبانی کرده است.

اکسید گرافن یک ماده راهبردی است که شرکت‌های اروپایی اغلب از خارج از این منطقه تهیه می‌کنند. گرافمچ و گرافنا اکنون تولید خود را افزایش خواهند داد تا عرضه کافی اکسید گرافن در اروپا را محقق کنند.

گرافمچ از اکسید گرافن اصلاح شده در مواد و محصولات خود از جمله مخازن تحت فشار هیدروژن استفاده می‌کند. اکسید گرافن اصلاح‌شده را می‌توان به فلزات اضافه کرد تا موادی ایجاد کند که رساناتر، قوی‌تر و سخت‌تر از فلزات اولیه هستند، در حالی که مصرف فلز را کاهش می‌دهد و آن را به یک ماده جذاب و مفید در مرحله انتقال سبز تبدیل می‌کند.

پژوهشگران این پروژه معتقداند که تولید اکسید گرافن از باتری‌های کهنه، کل زنجیره ارزش گرافن را پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

نورث‌ولت یک تامین‌کننده اروپایی سلول‌ها و سیستم‌های باتری پایدار و با کیفیت است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد تا انتقال اروپا به آینده‌ای کربن‌زدایی شده را امکان‌پذیر کند. این شرکت در مأموریت خود برای ارائه سبزترین باتری لیتیوم یونی جهان با حداقل ردپای CO ۲ پیشرفت سریعی داشته است.

نورث ولت تا به امروز با مشتریان کلیدی از جمله BMW، Fluence، Scania، Volkswagen، Volvo Cars و Polestar برای حمایت از برنامه‌های خود، که شامل ایجاد قابلیت‌های بازیافت برای فعال کردن ۵۰ درصد از کل مواد خام خود است، بیش از ۵۰ میلیارد دلار قرارداد منعقد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو فناوری اکسید گرافن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران