Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سنندج گفت: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان نقش برجسته‌ای در پازل هنر و فرهنگ کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛سیدانور رشیدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس ویژه جشنواره بین المللی دف نوای رحمت اظهار کرد: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان ظرفیت بسیار زیادی در حوزه موسیقی دارد و جایگاه موسیقی در میان مردم سنندج و مناطق کردنشین رفیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موسیقی به ویژه موسیقی خانقاهی دف با روح و روان انسان سازگاری دارد و به مثابه گردش فصل.ها و چرخش طبیعت است ،گفت: اگر این همنوایی و هارمونی وجود نداشته باشد طبیعت و کائنات دچار مشکل می‌شود.

 به گفته وی، تمام هستی و کائنات براساس نظم و هارمونی و قاعده استوار و پایدار است و تمام کائنات و موجودات تسبیح‌گوی خداوند سبحان است.

شهردار سنندج با بیان اینکه بخشی از ثروت ما در زمینه موسیقی، به موسیقی خانقاهی مربوط است، گفت: موسیقی خانقاهی صفای معنوی و جلای روح و جان به ما می‌خشد.

رشیدی تصریح کرد: کردستان اساتید، نویسندگان، ادبا، عرفا و علمای بزرگی در عرصه فرهنگ، هنر و ادبیات به خود دیده است در ادبیات و هنر این استان جایگاه والا و جهانی دارند.

وی با بیان اینکه انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران ادای دین به سرزمین فرهنگ و هنر بود، گفت: کردستان به ویژه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان نقش برجسته‌ای در پازل فرهنگی کشور دارد.

شهردار سنندج با بیان اینکه برگزاری جشنواره دف نوای رحمت گوشه‌ای از ظرفیت‌های غنی استان و خاصتا شهر خلاق موسیقی جهان در حوزه هنر است، گفت: از تمام ظرفیت‌ها در راستای رشد و بالندگی شهر خلاق موسیقی جهان بکار و این عنوان را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: کسب عنوان شهر خلاق موسیقی جهان گام بلندی بود اما قطعا حفظ این عنوان از اهمیت بیشتری برخوردار است که حفظ این عنوان به تنهایی وظیفه یک دستگاه و نهاد خاص نیست و همه ادارات، هنرمندان و فعالین هنری، فرهنگی اجتماعی و... باید پای کار باشند

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس جشنواره بین المللی دف نوای رحمت شامل 34 اثر از ۷ عکاس استان در پردیس سینما بهمن سنندج از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

 

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج