Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروزه همگام با توسعه روزافزون بازار رمزارزها در سراسر جهان، شاهد افزایش معضلات مربوط به این حوزه در سراسر جهان نیز هستیم. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال در کنار سودهای چشمگیری که از آن سرمایه‌گذاران خود می‌کند، ریسک‌های قابل توجهی نیز دارد که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

امروزه به صورت مداوم، اخبار مربوط به کلاهبرداری حوزه رمزارزها از گوشه و کنار کشور ما نیز شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون بارها شاهد پرونده‌های کثیرالشاکی بوده‌ایم که کلاهبرداران با وعده پرداخت سودهای هنگفت و ایجاد وسوسه برای یک شبه میلیاردر شدن، پول مردمی که با هزار زحمت به دست آمده، به باد داده‌اند.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود افراد در دام چنین کلاهبردارانی بیفتند و با امید کسب سودهای میلیاردی تمام سرمایه خود را از دست دهند، نبود دانش و آگاهی لازم است. افراد بدون اینکه بررسی‌های لازم را در مورد یک پروژه رمزارزی انجام دهند، به راحتی به کلاهبرداران اعتماد می‌کنند، اما این ماجرا سرانجامی جز تباهی ندارد.

بزرگترین کلاهبرداری رمزارزی در ایران

اما تا کنون بزرگترین کلاهبرداری در زمینه رمزارز در ایران، مربوط به اکبر داداشی، موسس شرکت فردادکار آمیتیس بوده که با وعده پرداخت سود روزانه یک درصد به مردم، تا کنون حدود 3 هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

فعالیت اکبر داداشی به صورت جدی از سال 97 آغاز شد که در ابتدا عمدتا کلاس‌های آموزشی در حوزه رمزارز رمزارز برگزار می‌کرد. اما سپس با وعده پرداخت سودهای هنگفت، جذب سرمایه مردم و تشویق به دعوت سایرین را آغاز کرد.

در ابتدا، سود افرادی که پول خود را به داداشی سپرده بودند، به صورت مرتب پرداخت می‌شد، اما این پرداختی‌ها از اواخر سال 98 با بهانه‌های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا قطع شد.

در این بین، اکبر داداشی یک توکن اسکم به نام لیام نیز راه‌اندازی و مردم را به خرید آن تشویق کرد. این پروژه رمزارزی که پر از مشکل بود و اگر فردی با تخصص و آگاهی لازم آن را بررسی می‌کرد به آن پی می‌برد، به تعداد قابل توجهی به مردم فروخته شد.

پس از عدم توانایی در پرداخت سودها و مشکلاتی که برای وی به وجود آمد، اکبر داداشی و چند نفر از عوامل دخیل در این ماجرا بازداشت شدند، اما داداشی پس از مدتی به قید وثیقه و با وعده پرداخت پول مردم، آزاد شد.

اما از اواخر سال 1400، اکبر داداشی متواری شده و اکنون دادخواست بیش از 18 هزار نفر شاکی این پرونده هنوز به جایی نرسیده است. لازم است اشاره شود پرونده قضایی شرکت فرداد کار آمیتیس به  شماره ۹۹۰۱۴۴۳ در شعبه ۶ داسرای ناحیه ۳۱ تهران همچنان در جریان بوده و قوه قضاییه تاکنون تمام تلاش خود را در جهت رسیدگی به حقوق شکات انجام داده است.

برای خواندن مشروح گزارش مربوط به کلاهبرداری شرکت آمیتیس و اکبر داداشی کلیک کنید.

 

اکبر داداشی بیماری روانی داشت؟

موضوعی که تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده این است که اکبر داداشی پیش از این، پرونده‌ای با عنوان محجوری (سفیه بودن) داشته است.

احمد داداشی، پدر اکبر داداشی، در تاریخ 3/4/93، با مراجعه به دادسرای امور سرپرستی بیان کرده که پسر وی به دلیل بیماری روانی و تحت نظر بودن وی، توان مدیریت امور خود را ندارد و از این رو درخواست رسیدگی به این موضوع را کرده است.

پس از نامه‌نگاری‌های انجام شده با پزشکی قانونی، در تاریخ ذکر شده، مشخص شد که اکبر داداشی علائمی از نوع اختلال روان‌پزشکی و خلقی دارد و لازم است که بستری شود.

پس از بستری شدن داداشی و معاینه مجدد در تاریخ 12/7/93، پزشکی قانونی بیان کرد که وی در حال حاضر توانایی اداره امور مالی خود را ندارد.

همچنین در تاریخ 23/8/94، کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرد که با توجه به سوابق بیمار که از سال 91 علائم آن وجود داشته، باعث اختلال کارآیی و عملکرد داداشی شده است.

در تاریخ 15/10/94، شعبه 248 دادگاه عمومی حقوقی تهران بیان کرد که حجر اکبر داداشی به دلیل سفاهت محرز بوده و از این رو با استناد به مواد بیان شده در رای، حکم حجر وی صادر شد.

در تاریخ 9/10/95، دادیار پرونده طی نامه‌ای به شعبه صادرکننده رای اظهار داشت که با توجه به نظریه پزشک معتمد دادسرا، اکبر داداشی از سال 1380 دچار بیماری شدید از نوع جنون بوده است.

در نهایت، مادر اکبر داداشی به نام ایران خیاط ماهر به عنوان قیم وی انتخاب شده که طبق قانون امور حسبی و مدنی، موظف بوده وظایف قیم بودن را انجام دهد.

اکنون ماجرای اختلال روانی اکبر داداشی چه ارتباطی با کلاهبرداری شرکت آمیتیس دارد؟

با توجه به سابقه محجوریت، اکبر داداشی صلاحیت اداره یک شرکت و فعالیت به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت آمیتیس را نداشته، اما وی هرگز محجوریت خود را اعلام نکرده است.

از طرفی، در پرونده دادسرای امور سرپرستی، هیچ اشاره‌ای به شرکت اکبر داداشی نشده، در حالی که اگر این موضوع توسط پدر و مادر وی مشخص می‌شد، احتمالا جلوی این کلاهبرداری عظیم نیز گرفته می‌شد.

حال این سوال مطرح می‌شود که پدر و مادر اکبر داداشی تا چه حد در ماجرای کلاهبرداری پسر خود مقصر هستند؟

همانطور که ذکر شد، قیم اکبر داداشی با توجه به آگاهی به وضعیت روانی فرزند خود، باید وجود شرکت آمیتیس و فعالیت‌های روزمره وی را به قاضی اطلاع می‌داد. اکنون پس از گذشت سال‌ها از فعالیت و کلاهبرداری 3 هزار میلیارد تومانی اکبر داداشی، به نظر می‌رسد که نقش و تاثیر والدین وی در این ماجرا کمرنگ نبوده است.

 

همچنین لازم است اشاره شود مالباختگان شرکت آمیتیس که تاکنون از اکبر داداشی شکایت کرده‌اند، به نظر می‌رسد بهتر است برای رسیدن به حق خود بهتر است از پدر و مادر وی نیز شکایت کنند تا قوه قضاییه از این طریق نیز بتواند به پرونده رسیدگی کند.

 

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کلاهبرداری ارز دیجیتال اخبار مرتبط دستور بازداشت نماینده های شرکت آمیتیس صادر شد ۱۴۰۱/۳/۲۲ آمیتیس، بزرگ ترین کلاهبرداری رمزارزی در ایران به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان ۱۴۰۱/۳/۱۹ آخرین ویدیو ها چرا دادکان برای انتخابات ثبت نام‌ نکرد؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۲:۲۸ اولین توضیح شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش؛ شرعا و عرفا دیگر زن نیستم! ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۴ روش درست تنظیم آینه بغل خودرو که نمی دانستید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۴۵ این استانها منتظر باد شدید باشند ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۲۰ قسمت ۹ سریال یاغی / نیکی کریمی: بهمن خان شوهرم بود! ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۰۲ والدین داداشی مقصر کلاهبرداری ۳ هزار میلیارد تومانی آمیتیس بودند؟ ۱۳:۵۴ نشانه های اینکه یک مرد عاشق شما شده است ۱۳:۵۱ فراهم شدن امکان افزودن پیام صوتی در استاتوس واتس اپ ۱۳:۴۳ کرونا در گوشت منجمد فریزر زنده می‌ ماند! ۱۳:۲۵ رنگ هایی که برای آشپزخونه اصلا پیشنهاد نمی شه ۱۳:۲۰ عکس پروفایل عید غدیر ۱۳:۰۶ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۴/۲۳) ۱۲:۵۴ قیمت بالای نفت ثبات اقتصادهای نوظهور را تهدید می کند ۱۲:۵۳ تغییر قیمت سی ان جی برای مصرف کنندگان نیست ۱۲:۵۱ عملا داروی ارزانِ موجود در ایران، سوغات خارجی‌ ها می‌ شد/ با افزایش پوشش بیمه‌ ای داروها، پرداخت از جیب بیماران زیاد نمی شود ۱۲:۴۹ استرس تمام زندگیتو گرفته؟ این تکنیکو امتحان کن ۱۲:۴۷ رییسی در کرمانشاه: همه باید نسبت به مصوبات سفر حساس باشند تا برای استان نتیجه بخش باشد ۱۲:۴۳ جدیدترین خبر درباره تغییرات کنکور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۳ مهلت ثبت‌ نام بیمه تکمیلی فرهنگیان دوباره تمدید شد ۱۲:۳۱ پژمان جمشیدی و دومین گل برای تیم ملی ایران! + عکس ۱۲:۲۸ چرا دادکان برای انتخابات ثبت نام‌ نکرد؟ + فیلم ۱۲:۲۴ اداره کشور بدون مالیات یعنی تورم، خلق نقدینگی و رانت ۱۲:۲۰ ۱۲ مدل بهترین موتور برق خانگی + جدول قیمت ۱۲:۱۲ محدودیت های کرونا دوباره باز می گردد؟ ۱۲:۰۶ اگه پوستت هم چربه هم خشک، حتما اینو بخون ۱۱:۵۷ ماجرای تزریق واکسن تاریخ گذشته آسترازنکا چیست؟ ۱۱:۴۱ تبلیغات نوستالژی و قدیمی بانک ها! + عکس ۱۱:۳۴ سایپا نقش موثری در تولید و عرضه خودرو داخلی دارد ۱۱:۳۲ نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش یافت ۱۱:۲۰ قیمت دارو برای مصرف کننده ثابت می ماند؟ ۱۱:۰۶ گزارش سال دیوار، آینه ای پیش روی بازار ایران ۱۱:۰۲ بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری ۱۰:۵۶ زمان مرحله دوم قرعه کشی خودرو اعلام شد ۱۰:۴۵ روش درست تنظیم آینه بغل خودرو که نمی دانستید + فیلم ۱۰:۴۴ چگونه صورتی بدون جوش و لک داشته باشیم؟ ۱۰:۳۵ ترافیک در هراز و چالوس نیمه سنگین است ۱۰:۲۶ پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری عربستانی‌ها به رونالدو ۱۰:۲۰ این استانها منتظر باد شدید باشند ۱۰:۱۲ نفت برنت در ۱۰۰ دلار ایستاد ۱۰:۰۱ محدودیت های ترافیکی پایان هفته چیست؟ ۰۹:۲۶ آپارتمان های ۷۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۲۳ پایان اولین جشنواره بین المللی سرود فجر ۰۹:۱۰ تاکید ایرانسل بر بهره مندی بازار سرمایه از زیست‌ بوم استارتاپی ۰۸:۵۹ چه کسانی بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا هستند؟ ۰۸:۵۴ جنایت یک ستاره علیه مد؛ آبی ها بدلباس‌ترین تیم تاریخ! + عکس ۰۸:۴۹ دزد خانه فرهاد مجیدی سیندرلا بود! ۰۷:۳۰ مقایسه هزینه های سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف ویژه عید غدیر + جدول قیمت ۰۱:۵۸ مزایا و معایب رژیم کتو تنبل ۰۱:۴۱ بهترین سوره قرآن برای آرامش قلب و روح ۰۱:۰۵ ترفندهایی برای پرپشت شدن موها ۰۰:۴۵ آموزش تهیه یک میان وعده متفاوت + فیلم ۰۰:۴۰ فال ابجد روزانه امروز پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۳۰ طرز تهیه آلبالو پلو با روشی ساده + فیلم ۰۰:۲۷ اگر از درد کلیه رنج می برید بیشتر ورزش کنید ۰۰:۱۵ رنگ کردن مو برای این زنان ممنوع! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری ارز دیجیتال وعده پرداخت هزار میلیارد شرکت آمیتیس اکبر داداشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات

به گزارش پارس نیوز ،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ افزایش میزان وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند. طبق این مصوبه، بانک مرکزی مکلف است، به کسانی که تاریخ عقدشان بعد از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ است، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بپردازد.

وام ازدواج سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره‌ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم‌ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آن‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.

وام ازدواج به چه کسانی تعلق میگیرد؟

برای دریافت وام ازدواج، تاریخ ازدواج باید بعد از ۱ فروردین ۱۴۰۱ باشد. هر یک از زوجین باید یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک را معرفی کند و به جز ضامن، نیاز به تهیه سفته به مبلغ مورد نظر نیز وجود دارد. ضمنا زوجین نباید پیشتر وام ازدواج گرفته باشند، چون وام ازدواج به هر فرد فقط یکبار تعلق میگیرد. همچنین ازدواج زوجین به صورت عقد رسمی و دفتری ثبت شده و دارای سند ازدواج باشند. هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی کشور مرسوم بوده و توسط مرکز اقلیت‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است نیز قابل قبول خواهد بود.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • تعارف ستاره‌های پرسپولیس بعد از اتفاق تلخ/ همه ما مقصر هستیم!
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • دانیال: من مقصر باخت پرسپولیس هستم
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد