Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:47:51 GMT

هشت سال دفاع مقدس صحنه تبلور باورهای یک ملت بود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۷۳۱

هشت سال دفاع مقدس صحنه تبلور باورهای یک ملت بود

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:جبهه‌های نبرد، مدرسه و دانشگاهی بود که سرمنشاء بسیاری از پیشرفت‌های علمی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی شد.

به گزارش ایسنا، نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با حضور فرمانده کل ارتش، معاون هماهنگ کننده آجا، فرماندهان نیروهای چهارگانه، رییس هیأت معارف جنگ شهید سپهبدصیاد شیرازی، روسای سازمان‌های حفاظت و عقیدتی سیاسی آجا، رئیس مرکز مطالعات راهبردی آجا و جمعی از دست اندرکاران این برنامه در ستاد آجا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین نشست امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی،  فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشار به استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای برگزاری با شکوه این همایش و پاسخگویی به نیازهای نسل جوان در حوزه علم و فناوری با بهره‌گیری از اندوخته‌های دفاع مقدس، توضیح داد: هشت سال جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، صحنه تبلور باورهای یک ملت ولایی در دفاع از آزادی و رسیدن به اهداف الهی خویش بود که در راه نیل به آن از همه چیز خود گذشته است.

وی گفت: این ایثارها بود که باعث شد این نظام مقدس قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند و به این رشد و تعالی امروزی دست یابد.

سرلشکر موسوی افزود: جبهه‌های نبرد مدرسه و دانشگاهی بود که سرمنشأ بسیاری از پیشرفت‌های علمی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی شد. باید این چشمه‌های گوارا و جوشان پیشرفت را که با فداکاری رزمندگان اسلام پس از سال‌ها مجاهدت به دست آمده است. با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و فناوری به جوانان این مرز و بوم بنوشانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر سرلشکر موسوی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد