Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:13:36 GMT

ترتیب اهمیت دروس در کنکور رشته ریاضی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۸۷۳۷

ترتیب اهمیت دروس در کنکور رشته ریاضی

کنکور ریاضی و مباحث مربوط به آن از موضوعات مهم کنکور سراسری است. داوطلبان بسیاری همه ساله در این زیر گروه کنکور میدهند اگر میخواهید همه چیز درباره کنکور ریاضی را بدانید، با این نوشته همراه باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنکور ریاضی و مباحث مربوط به آن از موضوعات مهم کنکور سراسری است. داوطلبان بسیاری همه ساله در این زیر گروه کنکور میدهند اگر میخواهید همه چیز درباره کنکور ریاضی را بدانید، با این نوشته همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنکور سراسری همه ساله در تیر ماه برگزار میشود. کارت ورود به جلسه نیز از ابتدای تیرماه به مدت یک هفته از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان میتوانند در این مدت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. در این مقاله همراه کتابانه باشید تا به تشریح دروس پراهمیت کنکور ریاضی و نکاتی حول کتاب های کنکور ریاضی بپردازیم.

اهمیت شیمی در کنکور

درس شیمی کنکور ریاضی آخرین درس دفترچه اختصاصی است. شیمی کنکور ریاضی نیز از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می شود. با توجه به تغییرات انجام شده در کتاب های نظام جدید نمی توان با قطعیت درباره بودجه بندی سوالات مطرح شده از هر زیرگروه اظهار نظر کرد. ضریب درس شیمی برای زیرگروه یک برابر با ۲ و برای زیرگروه ها دو و سه برابر با ۳ است. پس چگونه خواندن و استفاده از کتاب تست شیمی کنکور اهمیت بسیار بالایی دارد.

اهمیت فیزیک در کنکور

 فیزیک شامل دروس فیزیک سال دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی است. فیزیک سال دوازدهم با ۲۱ تست بیشترین تعداد سوال کنکور را دارد. فیزیک سال یازدهم با ۱۳ تست و فیزیک سال دهم با ۱۰ تست ۴۵ سوال اختصاصی فیزیک را تشکیل می دهد. ضریب فیزیک برای زیرگروه یک و دو برابر با ۳ و در زیرگروه سه برابر با ۲ است. بنابراین با توجهبه ضرایب قابل توجه، استفاده از یک کتاب تست فیزیک کنکور ریاضی، که دارای کیفیت مطلوبی باشد، اهمیت می‌یابد.

اهمیت ریاضیات گسسته در کنکور

 ریاضیات گسسته کنکور , به شما پیشنهاد می شود قبل از این که به سراغ تست ها بروید حتماً تعدادی مسائل تشریحی حل نمایید. اهمیت این تمرین در بخش نظریه ی اعداد و احتمال بیش تر از قسمت های دیگر است . اما در بخش گراف بیش تر به حل تست بپردازید تا از این طریق به مهارت کافی دست یابید (برای این کار باید از کتاب تست ریاضیات گسسته ای استفاده کنید که تست های استاندارد و نکات کلیدی داشته باشد). در این بخش از روش شهودی و رسم شکل نیز بهره ببرید.

سوالات پر تکرار کنکور ریاضی (ریاضیات گسسته و جبر و احتمال و آمار و مدل سازی(:

گراف (1 تا 2 سوال) نظریه اعداد( 2 تا 3 سوال( ترکیبیات (1 تا 2 سوال( احتمال (3 تا 4 سوال( استدلال ریاضی (2 تا 3 سوال( مجموعه ها، ضرب دکارتی و رابطه (2 تا 3 سوال( آمار و مدلسازی از این کتاب هر سال دو سال مطرح می شود.

اهمیت هندسه در کنکور 

همیشه مطالعۀ هندسه و روش موفق شدن در آن با کلی سؤال و ابهام در ذهن دانش آموزان همراه بوده است. بهتر است مطالعه این درس را از ابتدای سال تحصیلی و همگام و همزمان با تدریس معلم خود آغاز کنید و به طور کامل برمطالب تسلط پیداکنید و پس ازیادگیری یک مطلب به سراغ تست های آن رفته و بدون دغدغه و استرس زمان، پرسش های هرمبحث را به خوبی پوشش دهید. هندسه درسی نیست که بخواهید بعد ازایام عید به سراغ فراگیری آن بروید، باید از اول سال تحصیلی بخوانید و در دوران جمع بندی تنها مرور اجمالی بر نکات و قضایا داشته باشید و تست بزنید.

 همانند دیگر مباحث و موضوعات در ریاضیات، درس هندسه نیز به فکرکردن و تحلیل و استدلال نیازمند است، اما این نکته به آن معنا نیست که هندسه هوش و یا خلاقیت دوچندان می طلبد، بلکه با تکیه بر مطالب کتاب درسی و نکات بیان شده توسط معلم می توان به پرسش های این درس پاسخ داد و همانند سایر دروس درهندسه هم به نتیجه رسید. برای دسترسی به تست های استاندارد هندسه، باید به کتاب تست هندسه کنکور ریاضی دسترسی پیدا کنید؛ کتابان مجع تخصصی فروش انواع کتاب های کنکوری و کمک درسی است بنابراین می‌تواندی روی ما حساب کنید.

سوالات پر تکرار کنکور ریاضی (هندسه تحلیلی)

مبحث بردار(1 تا 2 سوال) مبحث خط و صفحه (1 تا 2 سوال) مبحث مقاطع مخروطی(2 تا 3 سوال) مبحث ماتریس و دترمینان(1 تا 2 سوال) مبحث دستگاه های معادله های خطی هر سال 1 سوال از این بخش مطرح شده است اما در سال 95، 2 سوال طرح شده است.

سوالات پرتکرار کنکور ریاضی (هندسه پایه)

مبحث استدلال در هندسه از کنکور سال 91 تا کنکور سال 96 حدود 2 تا 3 سوال را به خود اختصاص داده بود اما در سال 95 فقط یک سال از این بخش طرح شده است. مبحث مساحت و قضیه فیثاغورس (1 تا 2 سوال) مبحث تشابه که هر سال یک تست از این بخش طراحی شده است. مبحث دایره (1 تا 2 سوال) مبحث تبدیل ها که هر سال یک سوال از این بخش طراحی می شود. مبحث هندسه فضایی (1 تا سوال)

 

اهمیت حسابان در کنکور

بعد از تدریس معلم بهتر است جزوه را خوب مطالعه کنیم. در درس حسابان باید حدود 30% وقت دانش آموزان به مطالعه بگذرد و باقی برای تمرین و تست زدن. مطالعه دقیق جزوه به این معنی است که تعاریف و مفاهیم را حلاجی کنیم و مطمئن شویم که همه آن ها را خوب یاد گرفته ایم. ضمن اینکه باید تمرین و تست های آن را مجدداً حل کنیم. یعنی جواب آن ها را بپوشانیم و بعد از حل آن ها، حل خود را با راه حلی که معلم سر کلاس رفته مقایسه کنیم و در صورت مشکل مجدداً از معلم سؤال کنیم.

 برای دانش آموزان ضعیف و متوسط در درس حسابان که تعدادشان کم هم نیست قطعاً سؤالات تشریحی قبل از ورود به تست ها مهم است. البته معلم معمولاً سر کلاس خودش این کار را می کند. یعنی بعد از آموزش یک مطلب تعدادی سؤال تشریحی (معمولاً ساده) حل می کند تا دانش آموزان با کاربردهای آن موضوع آشنا شوند و بعد وارد فضای تستی و استفاده از کتاب تست حسابان کنکور می شود.

خرید کتاب های کنکور ریاضی از کتابانه با تخفیف

برای خرید انواع کتاب های کنکوری و کمک درسی با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب کنکوری مورد نیاز خود کنید.

در کتابانه علاوه بر کتابهای کمک درسی، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، زبان و دانشگاه در دسترس شما هستند.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کتاب های کنکور ریاضیات گسسته کنکور ریاضی دانش آموزان فیزیک سال تا 2 سوال تا 3 سوال کتاب تست یک سال تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟

یک معمای جذاب در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که بسیاری را گیج کرده است. 

معما این است:

من ۶ تخم مرغ دارم. ۲ تخم را شکسته‌ام، ۲ تخم مرغ دیگر را پخته‌ام و ۲ تای دیگر را خورده‌ام. حالا چند تخم مرغ باقی مانده است؟ 

 

پاسخ‌های زیادی برای این معما ارائه شده است که به نظر منطقی می‌رسند، اما چرا جواب آنها اشتباه است؟

پاسخ اشتباه ۱: برخی می‌گویند که برای پختن تخم مرغ باید ابتدا آن را شکست؛ بنابراین اگر ۲ تخم مرغ شکسته شود، سپس پخته شود و خورده شود، ۴ تخم مرغ باقی می‌ماند. اما این پاسخ نادرست است.

پاسخ اشتباه ۲: برخی دیگر می‌گویند ۴ تخم مرغ باقی مانده است، چون در کل ۶ تخم مرغ داشتیم، ۲ تا شکسته شد، ۲ تا پخته شد و ۲ تا خورده شد. اما چرا این جواب هم اشتباه است؟..
..
..
..
..

..

..

..

..

..

..

پاسخ درست: اگرچه ممکن است فکر کنید که پاسخ باید ۴ باشد، اما نکته ظریفی در سوال وجود دارد. جمله اول می‌گوید: “من ۶ تخم مرغ دارم. ” این جمله برای زمان حال است، در حالی که بقیه جمله‌ها برای زمان گذشته هستند؛ بنابراین با توجه به این نکته، جواب درست عدد ۶ است، زیرا هرچند شما در گذشته تخم مرغ‌ها را شکسته‌اید، پخته‌اید یا خورده‌اید، اما در زمان حال هنوز ۶ تخم مرغ دارید.

اگرچه این معما ساده به نظر می‌رسد، اما به دلیل تفاوت در زمان‌های فعل، بسیاری از افراد به اشتباه جواب می‌دهند. این نوع معما‌ها نشان می‌دهند که گاهی برای یافتن پاسخ درست باید به دقت به سوال نگاه کرد و تفاوت‌های ظریف در ساختار جملات را درک کرد.

منبع: خبرنامه

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • درخواست جالب ستاره جنجالی: دستمزدم را کم کنید
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد