Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه  از برگزاری این قبیل مراسم که در جهت تکثیر نسل، ترویج دین و توسعه کشور و تعالی اخلاقی است.

نخستین دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده‌های مزدوجین و موالید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین  دوره جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان و اعضای شورای حل اختلاف و کارمندان اداره ثبت همدان با حضور دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دکتر عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای معاونین و خانواده های مزدوجین و موالید برگزار شد.

 این طرح ابتکاری که با برنامه ریزی و همت عدالتخواه برای نخستین  بار در استان همدان در محل دادگستری استان همدان برگزارو از کارکنانی که بین سال‌های ۹۸ تا تیر ماه ۱۴۰۱ ازدواج و یا فرزندآوری داشته اند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.حاضر نقش عمده‌ای در جوان نگاه داشتن جمعیت کشور دارد.

الفت در ادامه گفت: زندگی مجردی و فاصله گرفتن از ازدواج و فرزندآوری نقش بسیار قابل توجهی در افزایش آمار جرائم داشته و ام المصائب یک جامعه را می‌توان در بی اعتنایی به اصل و رسم ازدواج دانست و انحراف از سنن و زندگی طبیعی انسانی را از جمله پیامد‌های منفی این بی توجهی به تشکیل نهاد خانواده عنوان کرد.

او در ادامه گفت: اگرچه ازدواج و طلاق اموری شخصی هستند، اما به دلیل تاثیرات مهمی که در شرایط اجتماعی دارد قانونگذار در دهه ها‌ی مختلف در جهت صیانت از نهاد خانواده و استمرار آن و جلوگیری از طلاق که متلاشی کننده نهاد خانواده است قوانینی را وضع کرده تا از مفاسد و مخاطرات وحشتناکی که طلاق بر زوجین و فرزندان آن‌ها تحمیل می‌کند پیشگیری و انحرافات بزرگ در جامعه را به سمت صواب و صلاح هدایت کند و فعالیت مراکز مداخله در حمایت از نهاد خانواده نیز بر همین مبنا تعریف و تشکیل شده است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه می‌گوید: ازدواج امری غیر قابل اجتناب و مراقبت از آن مهمتر از هر امر دیگری است.

الفت در خصوص تاثیر مسائل معیشتی بر مقوله ازدواج با اشاره به وجود برخی مضائق و کمبود‌ها گفت: ماهیت ازدواج و همراهی یک زوج که توام با عشق و محبتی پاک ایجاد شود سنخیتی با امور مادی ندارد و البته با اخلاق اسلامی، ارتباط عاشقانه و محبت آمیز زوجین و روحیه ایثار و همراهی و همدلی شرایط سخت هم قابل تحمل می‌شود.

او گفت: باید توجه داشت این قبیل مشکلات موقتی و در هر برهه‌ای از زمان وجود داشته و دائمی نخواهد بود بنابراین آنچه ثابت و پایدار خواهد ماند و سعادت خانواده را تضمین می‌کند اخلاق مطلوب و مودت زوجین با یکدیگر است.

الفت عدم تجانس فرهنگی بین خاستگاه عقاید و ارزش‌های خانواده‌های زوجین و خانواده‌های آن‌ها را که موجب اختلاف و تعارض در انتظارات طرفین از یکدیگر می‌شود از دیگر عوامل طلاق دانست.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز گفت: امروز در محضر ۳۸۳ نفر از کارکنان مزدوج و موالید دادگستری و شورا‌های حل اختلاف و اداره ثبت همدان بین سال‌های ۹۸ تا تیرماه ۱۴۰۱ هستیم که برای نخستین بار در دادگستری استان برگزار شده و از این گروه از کارکنان به جهت ازدواج و فرزندآوری مورد تقدیر واقع به عمل خواهد آمد.

عدالتخواه گفت: این مراسم، جشن شکرگزاری برای تولید نسلی پاک و کارآمد برای مدیریت مطلوب آینده کشور است و در این حوزه ازدواج مهمترین عامل برنامه ریزی افراد برای وصول به زندگی سعادتمند است که باید در راستای تشویق جوانان به عمل کردن به این فریضه طبیعی و شرعی و عقلی برنامه‌های متنوع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت پذیرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری همدان معاون منابع انسانی نهاد خانواده قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است