Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر محرابیان» روز پنجشنبه و با سفر به شهرستان ثلاث باباجانی از خط انتقال آب سد آزادی به اراضی دشت حر بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

محرابیان در این بازدید دستورات لازم برای اصلاح خط انتقال آب سد آزادی به اراضی دشت حر را صادر کرد.

«محمود رضا شهلایی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز در جریان این بازدید بر ضرورت اجرای پروژه تاکید کرد و گفت: این پروژه شامل اصلاح ۲۲ کیلومتر از خط جی آر پی انتقال آب سد آزادی به دشت حر با لوله فولادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سد آزادی در ۹۰ کیلومتری شهرستان ثلاث و بر روی رودخانه زمکان ساخته شده است.

بر اساس طراحی انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته آب مورد نیاز روستاهای پایین دست و آب برای بیش از ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی دشت حُر و ۴۰ هکتار باغات قلقله از محل سد آزادی تامین می‌شود ضمن اینکه ۸۰ لیتر بر ثانیه نیز به منظور تامین آب شرب شهری تخصیص پیدا می‌کند.

سد آزادی در فاصله ۷۰ کیلومتری کرمانشاه و ۹۰ کیلومتری شهرستان ثلاث باباجانی، بر روی رودخانه زمکان ساخته شده، برای احداث آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است،  حجم مخزن این سد ۷۰ و نیم میلیون متر مکعب است و تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های اقتصادی در حوزه کشاورزی ایجاد خواهد کرد

وزیر نیرو همچنین از طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر تازه‌آباد ثلاث باباجانی بازدید کرد.

​در حاشیه این بازدید، «رضا داودی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، به پیشرفت ۸۰ درصدی این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تازه آباد از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده با ظرفیت تصفیه ۱۸۱۲ متر مکعب در شبانه‌روز جمعیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه فاضلاب شهر تازه آباد را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون برای تکمیل تصفیه‌خانه و اجرای ۴۶ کیلومتر از ۴۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

کار اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر تازه آباد سال ۹۴ آغاز شده است؛ این تصفیه خانه در ۲ مدول طراحی شده که ظرفیت پذیرش این تصفیه خانه برای فاز اول، یک هزار و ٨۱۲ مترمکعب در شبانه روز است و ظرفیت فاز دوم پروژه سه هزار و ۶۵۰ مترمکعب خواهد بود.

 تصفیه خانه شهر تازه آباد در زمینی به مساحت ۳/۱ هکتار در ضلع غربی این شهر احداث می‌شود و شبکه خط انتقال فاضلاب این تصفیه خانه به طول ۷۰۰ متر نیز به اتمام رسیده است.

شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی است، این شهرستان حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستاست که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در بیست و هشتمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه - ۲۳ تیر) وارد کرمانشاه شدند.

برچسب‌ها ثلاث باباجانی کرمانشاه وزارت نیرو پروندهٔ خبری کرمانشاه؛ سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه بیست و هشتم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثلاث باباجانی کرمانشاه وزارت نیرو ثلاث باباجانی کرمانشاه وزارت نیرو فاضلاب شهر تازه آباد ثلاث باباجانی شهرستان ثلاث تصفیه خانه سد آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

به گفته وی مپنا جز افتخارات صنعت کشور است و در حال حاضر سهم مهمی در اجرای نیروگاه‌ها در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارد، پروژه‌های متعددی به عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی دارد و روز به روز مطابق نیاز کشور و دنیا مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند ما نیز به طور کامل از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به اقداماتی که در سطح کشور انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد، البته میزان ناترازی و مصرف بویژه در بخش صنعت کشور با توجه به رشد تولید بیش از این است به همین دلیل پروژه‌های متعددی در نیروگاههای کشور در دستور کار قرار گرفت و با زمانبندی خوبی پیگیری می‌شود، هر چند ماه یک بار شاهد بهره برداری از نیروگاههای کشور مطابق برنامه هستیم. هرچند تأمین مالی پروژه‌ها سخت است.

وزیر نیرو در رابطه با تأمین اعتبار از صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ها توسط نهادهای مالی بویژه صندوق توسعه ملی تأمین مالی شود تا پروژه‌ها در زمان خود وارد مدار شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه صندوق توسعه ملی نقش اساسی خود را در این خصوص ایفا نکرده است امیدواریم با تغییراتی که در این صندوق شاهد خواهیم بود منابع کشور در مسیر توسعه واقعی ملی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر