Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری ظهر پنجشنبه در آئین تقدیر ازقضات و کارمندان نمونه کشوری و استانی دادگستری با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه وتاکید ایشان بر اجرای سند تحول و توجه به حقوق عامه اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس محترم قوه قضائیه اجرای سند تحول دردستورکار جدی دادگستری استان قراردارد تا مأموریت‌های مهم قوه قضائیه با مجاهدت‌ها و تلاش همکاران انجام و اهداف دادگستری استان برای رسیدن به عدلیه‌ای در شأن مردم عزیز استان محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام عالی قضائی از قضات و کارکنان دادگستری استان خواست علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد با روحیه جهادی و ایثارگرانه، مشکلات مردم را مشکل خود بدانند و در جهت انجام امور قضائی مراجعان، مخلصانه وبا صبوری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان بهبود وضعیت عملکردی کمی وکیفی در راستای سند تحول و اصول قانون اساسی را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: وظایف مهمی به عهده قوه قضائیه نهاده شده است و این وظایف مهم توسط قضات و کارکنان قابل اجرا است و در این مسیر باید همه ما باید با رعایت نظم و انضباط اداری، ازخودگذشتگی و در بسیاری اوقات خارج از زمان تعیین شده اداری برای انجام بهتر امور محوله تلاش کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود برتوجه دادستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های بخش به حقوق عامه و مبارزه با انواع مفاسد تاکید کرد و گفت: دادستان‌ها و رؤسا به حقوق عامه توجه دارند اما کافی نیست بوِیژه در بحث بهداشت عمومی یا وضعیت جاده و سواحل باید توجه و نظارت خاصی صورت گیرد تا دستگاه‌های مرتبط خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه قاطعانه با هرگونه شایع سازی وشایع پراکنی برخورد خواهیم کرد گفت: همچنانکه درامور مختلف بدون بررسی وتحقیق مناسب اقدام نمی‌کنیم در دادگستری و سایر ادارات نیز باید این گونه باشد، زیرا نقل اکاذیب زیبنده هیج دستگاهی نیست و دادگستری استان با انتشار دهندگان اخبار خلاف واقع و نشر اکاذیب و شایعات در جامعه که متأسفانه کم نیست برخورد می‌کند.

سید ناصر احمدی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در سخنانی به بیان معیارها و ملاک‌های انتخاب کارمندان و قضات نمونه کشوری واستانی پرداخت و گفت: از تعداد هزار و ۷۵۰ کارمند اداری دادگستری استان چهار نفر به عنوان کارمند نمونه کشوری با طی مراحل مختلف انتخاب و از بین ۶۰۰ قاضی استان نیز دو نفر به عنوان قاضی نمونه کشوری معرفی شدند.

وی افزود: همچنین معاون قضائی رئیس کل دادگستری و معاون قضائی وپیشگیری از وقوع جرم نیز به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب و تقدیر شد.

در این مراسم از تلاش‌های احمد پارسیان زرین آبادی از شعبه ۱۴ تجدیدنظر استان و مجتبی قربانی از دادگستری بابلسر به عنوان قضات نمونه کشوری سال ۱۴۰۰ تقدیر شد. همچنین از تلاش‌های چهار نفر از کارمندان نمونه کشوری به نام‌های مسعود رجبعلی نیار از دادگستری شهرستان آمل، مصطفی اعتمادیان دادگاه تجدید نظر استان، سید ناصر مصطفی نژاد دادگستری استان، ایمان ترابی ابلوئی از دادگستری شهرستان نکاء و۱۶ نفر از کارکنان نمونه استانی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5538373

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمد صادق اکبری دادگستری مازندران حقوق عامه کرمانشاه بوشهر عید سعید قربان ویروس کرونا حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان خراسان رضوی شیراز دعای عرفه عفاف و حجاب عید غدیر خم دادگستری استان حقوق عامه نمونه کشوری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر