Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@15:26:20 GMT

نرخ تضمینی گندم مرداد اعلام می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۹۲۴۰

نرخ تضمینی گندم مرداد اعلام می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تشویق کشاورزان به کشت گندم در سال آینده، قیمت تضمینی خرید این محصول تا اواخر ماه آینده (مرداد) اعلام می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، علیرضا مهاجر در برنامه میز اقتصادی رسانه ملی گفت: در زمینه قیمت محصولات کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک از جمله گندم، قدم‌های خوبی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تشویق کشاورزان قیمت پایه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هزار تومان هم به عنوان جایزه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم، مقرر شد که دولت از کشاورزان بخرد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنامه ریزی ما در سه سال آینده دستیابی به خودکفایی پایدار در تولید این محصول استراتژیک است یعنی خودکفایی دائمی شده و هیچ وقت به صورت سینوسی بالا پایین نشود.

وی همچنین درباره قیمت کود گفت: قیمت کود نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است. خوشبختانه دولت موافقت کرد که قیمت کود را هم ۴۶ درصد کاهش بدهد و این باعث شد که میزان مصرف کود پایه افزایشی باشد که اگر این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم کود را به اراضی کشاورزان برسانیم. قطعاً ما می‌توانیم در دو سه سال آینده به خودکفایی برسیم و به دنبال این هستیم راهی را پیدا کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه امسال میزان تولید، خرید و حتی قیمت گندم افزایش یافته است گفت: پیش بینی شده خرید امسال گندم از حدود ۶ میلیون تن بیشتر شود و حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۴ برابر پرداختی تضمینی داشته باشیم.

وی افزود: برای تشویق کشاورزان به کشت گندم در سال آینده، قیمت تضمینی خرید این محصول تا اواخر ماه آینده (مرداد) اعلام می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره جهش تولید در دیمزارها نیز گفت: الگوی کشت یک برنامه فرا وزارت خانه‌ای است یعنی باید سران نظام در این بحث تصمیمات قاطعی بگیرند. چون بحث آب در آن مطرح است، آب دست وزارت نیروست و بحث عدم تمکین است که باید وزارت کشور واردش شود و آن چیزی که ما دست در وزارت کشاورزی است، تشویق کشاورزان به استفاده از منابع در دسترس هست که زمین، آب و هم سرمایه است که خوشبختانه ما در رابطه با این موضوع در طرح و اجرا مشکلی نداریم و با الگوی کشتی که در اختیار داریم از پاییز اجرایی می‌شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: علیرضا مهاجر ، وزارت جهاد کشاورزی ، قیمت خرید تضمینی گندم ، خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علیرضا مهاجر وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک تشویق کشاورزان جهاد کشاورزی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت