Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد از احتمال اعمال محدودیت برای استقبال‌کنندگان حجاج خراسانی در این فرودگاه خبر داد.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال اعمال محدودیت برای استقبال‌کنندگان زائران سرزمین وحی اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم سفرها و ورود زائران زیاد است، پیشنهاد فرودگاه مشهد این است که خانواده زائران برای استقبال به فرودگاه نیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شنبه هفته آینده برای اعمال محدودیت حضور خانواده زائران در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: یک پرواز ۲۵۶ مسافر دارد، اگر برای استقبال هر مسافر ۱۰ نفر به سالن فرودگاه مراجعه کنند، ازدحامی بیش از ۲۵۰۰ نفر در سالن فرودگاه شکل می‌گیرد که قطعا مشکل‌ساز خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی روز شنبه به فرودگاه اعلام کند که احتمال بروز مشکل در صورت حضور گسترده خانواده‌ها وجود دارد، احتمال اعمال محدودیت برای حضور خانواده‌ها وجود دارد.

وی در خصوص احتمال جابجایی ترمینال پروازهای زائران سرزمین وحی عنوان کرد: احتمال انتقال پروازهای حج به ترمینال دیگری وجود ندارد تا استقبال‌کنندگان به سالن بزرگ‌تری انتقال داده شوند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در پاسخ به این سوال که آیا از زائران تست کرونا گرفته خواهد شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای انجام تست کرونا در فرودگاه تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما احتمال دارد کنترل علائم تمام یا بخشی از زائران در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد.

گفتنی است موج بازگشت حدود ۶۰۰۰ حجاج خراسانی از ۲۷ تیر تا ۶ مرداد ماه در قالب ۲۶ پرواز به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج مکه حجاج ایرانی بازگشت حجاج به کشور بازگشت حجاج فرودگاه شهید هاشمی نژاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست کرونا فرودگاه هاشمی نژاد مشهد دانشگاه علوم پزشکی اعمال محدودیت برای استقبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره