Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیۀ بیست و هشتمین دورۀ مسابقات سراسری قرآن با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اختتامیۀ بیست و هشتمین دورۀ مسابقات سراسری قرآن صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی، جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج، سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج و برگزیدگان این مسابقه در سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام شاهرودی در این نشست دربارۀ اهمیت قرآن در کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام گفت: یکی از مطالبات مولی الموحدین نسبت به شیعیان‌شان، تعلیم و آموزش قرآن کریم است. حضرت می‌فرماید «تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِیث»؛ یعنی قرآن را بیاموزید که زیباترین حدیث است.

وی افزود: دومین نکته‌ای که امیرالمومنین بر آن تأکید می‌کنند، فهم قرآن است. امام در ادامۀ حدیث قبلی می‌فرماید «تَفَقَّهُوا فِیهِ فَإِنَّهُ رَبِیعُ الْقُلُوبِ‏»؛ یعنی قرآن را فهم کنید که بهار دل‌هاست. حیات دل در گروی فهم قرآن است. بنابراین پس از آموزش قرآن، فهم کلام‌الله ضروری است. نکتۀ سوم، تلاوت زیبای قرآن است مولا از ما می‌خواهد که قرآن را زیبا تلاوت کنید؛ لذا فرمود «و أحسِنُوا تِلاوتَهُ.»  نکتۀ بسیار مهم‌تر که باید در نظام دینی و جامعه اسلامی به آن توجه مضاعف شود، عمل به آموزه‌های قرآن است. حضرت فرمود «اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ‏»؛ یعنی شما را باد بر قرآن و عمل به آن. بعد تأکید می‌کنند مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت گیرند. «لَا یَسْبِقُكُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُكُمْ». قرآن صرفاً برای تلاوت زیبا نیست که البته در جای خود بسیار مهم است بلکه وجه هدایتی آن مهم است. تمام عرصه‌های جامعۀ ما چه در بعد فرهنگ، چه در بعد سیاست و چه اقتصاد و امنیت باید در سایه‌سار آیات نورانی قرآن شکل بگیرد.

جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج قرآن‌محوری را اصلی اساسی برای حکومت جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: مانند اینکه برخی ولایت‌باورند، اما ولایت‌محور نیستند، در حالی که ولایت باید در تمام عرصه‌های مختلف اجتماع نقش هدایت‌گری داشته باشد. عده‌ای قرآن را باور دارند، اما اینکه در قانون اساسی مداخله کند و در نظام اسلامی باید به آن عمل شود، مورد قبول قرار نمی‌گیرد. ما گاهی صرفاً به تلاوت قرآن در آغاز جلسات اداری کفایت کردیم. امیرالمؤمنین می‌فرماید قرآن خانه‌ای است که هرگز ارکان آن فرو نمی‌‌ریزد. صاحب‌عزتی است که عزت‌بخش و عزت‌آفرین است و صاحب قرآن، هرگز متزلزل نمی شود و نفوذناپذیر است. در جامعۀ اسلامی هرگاه به قرآن عمل کردیم، به موفقیت رسیدیم. کامیابی‌ها و پیروزی‌ها در تمام ارکان جامعه به خاطر عمل به قرآن و معارف ناب دینی و اسلامی است.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان این مسابقه تقدیر به عمل آمد.

در قسمت ترتیل بخش برادران:
رتبۀ اول: برادران علی کاظمی 
رتبۀ دوم: احسان پیرداده 
رتبۀ سوم: حمیدرضا شکری

در قسمت ترتیل بخش خواهران: 
رتبۀ اول: عاطفه ناصح گیلان 
رتبۀ دوم: ام البنین طالبی آذربایجان شرقی
رتبۀ سوم: آسیبه دهقان

در بخش حفظ 15 جزء برادران:
رتبۀ اول: سیدمهدی بنی‌هاشمی اصفهان 
رتبۀ دوم: محمدعلی کشاورز قم 
رتبۀ سوم: سیدعلی حسینی قم

در بخش حفظ 15 جزء خواهران:
رتبۀ اول: شیما مهرآبادی مرکزی 
رتبۀ دوم: فاطمه محمدی فارس 
رتبۀ سوم: فاطمه صالح آبادی خراسان رضوی

در بخش حفظ کل خواهران:
رتبۀ اول: فاطمه نظری مازندران 
رتبۀ دوم: عطیه انیسی تهران 
رتبۀ سوم: هدی صرافها قزوین

بخش حفظ کل برادران:
رتبۀ اول: مجبتی علیرضالو تهران 
رتبۀ دوم: محمد لائینی مازندران 
رتبۀ سوم: علیرضا محمدی تهران

در بخش تحقیق برادران:
رتبۀ اول: مجید زینلی اصفهان 
رتبۀ دوم: یونس شاهمرادی تهران 
رتبۀ سوم: کاظم نوری‌پور تهران

رتبۀ اول بخش خانوادگی از استان مرکزی:
جعفر رضایی 
مهدی رضایی 
محمدحسن رضایی

رتبۀ دوم بخش خانوادگی از خراسان شمالی:
تکتم عباسی 
نازنین کمالی
محمدرضا کمالی

رتبۀ سوم بخش خانوادگی از خراسان رضوی:
زینب حسینی
حسین حسینی
روح‌الله حسینی

رتبۀ اول گروهی خواهران از خراسان شمالی:
نازنین فاطمه حسن زاده 
فاطمه کمالی

رتبۀ دوم گروهی خواهران از خوزستان:
فاطمه انفاوی
فاطمه خالدی مهر
زهرا سعیدانی

رتبۀ سوم گروهی خواهران از خراسان رضوی:
حدیثه رضایی 
اسماء ناصری
شیوا گنج بخش
زهرا حسین‌زاده

رتبه اول گروهی برادران از اردبیل:
عبدالله فرد
هادی فلاحی 
ابوالفضل فلاحیان
مهدی توسلی
ابراهیم حسن پور
حسین سعیدی
یوسف عبدی
علی علایی
محمد رضا قاسمی

رتبه دوم گروهی برادران خراسان شمالی
 احمدرضا دبدبه 
علی نوروزدخت
عبدالله نوری زاده

رتبۀ سوم گروهی براداران از قم
مهدی اکبری 
مهدی علم‌خواه 
محمدسعید علم‌خواه

اطلس قرآنی استان سمنان تدوین می‌شود

انتهای‌پیام/ 

قرآنقرآنقرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن کریم رتبۀ سوم بخش حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان