Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به شیوع سویه‌های جدید اومیکرون اظهار کرد: خوزستان تاکنون در وضعیت سفید قرار نگرفته و از ماه‌های اخیر در وضعیت آبی و مطلوب قرار گرفت و از دهم تیرماه امسال شاهد افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و نمونه‌گیری کووید -۱۹ در سطح استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه نمونه گیری‌های انجام شده گویای افزایش موارد مثبت کرونا هستند، ادامه داد: این شرایط سبب شده تا آمادگی بیشتری برای مقابله با این بیماری باشد و ارائه خدمات به افراد مبتلا و بستری‌ها بیشتر شود.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای افرادی که تاکنون به کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند، تاکید و اضافه کرد: این بیماری با سرماخوردگی تفاوت دارد و سبب بروز عوارض جبران ناپذیری از جمله ضعف عضلانی، ضعف‌های درازمدت، صدمه به پانکراس و ابتلاء به دیابت و تأثیر منفی بر همه بخش‌های بدن برای کسانی که توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند، خواهد شد.

مشاهده سویه‌های BA۴ و BA۵ در کشور

سرمست با بیان اینکه بیماری در حال جهش‌های مختلف است، افزود: در بهمن و اسفند ماه سال گذشته کشور و خوزستان درگیر اومیکرون BAیک شد، ولی سویه BA۲ وارد کشور نشد اما در حال حاضر سویه‌های اومیکرون BA۴ و BA۵ در جهان شایع شده است.

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ابتلاء به سویه‌های ۴ و ۵ در کشور مشاهده شده ولی ویروس غالب نیست و جهش غالب بر ایران همان اومیکرونی است که در فصل زمستان با آن درگیر بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به قوی‌تر بودن و قدرت ۱.۵ برابری انتقال این سویه ها گفت: پیش بینی می‌شود این سویه‌ها همانند سویه‌های انگلیسی، هندی، دلتا و… غالب شوند.

وی با بیان اینکه یک نفر مبتلا به اومیکرون BA۴ یا BA۵ سبب ابتلاء ۱۸ نفر دیگر خواهد شد، ادامه داد: در صورتی که یک نفر در خانواده‌ای مبتلا بشود، لازم است همه اعضای خانواده به صورت همزمان همانند نوع اومیکرون قرنطینه شوند تا دیگران را مبتلا نکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: شدت این سویه کرونا هیچ‌گونه تفاوتی با اومیکرون ندارد و علائم آن خفیف است.

لزوم تکمیل فرآیند واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تعداد مبتلایان کرونایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز را حدود ۲ هزار نفر و تعداد بستری را حدود ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: در روزهای گذشته این آمار افزایش نداشته و شاهد ثبات نسبی هستیم.

وی همچنین علت کمتر بودن تعداد موارد بستری و تعداد بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو را تزریق واکسن دانست و گفت: اگرچه واکسن کرونا به طور کامل جلوی بیماری را نمی‌گیرد اما می‌تواند از ابتلاء جلوگیری کند، یا افراد گرفتار بیماری خفیف می‌شوند و یا در صورت بدحال شدن، خطر مرگ نیز کمتر است.

سرمست در ادامه عامل مرگ‌ومیر کرونایی‌ها در پیک قبلی را بیماری‌های قلبی، دیابت و کلیوی، خودداری از تزریق واکسن و یا تکمیل نکردن فرآیند واکسیناسیون و همچنین سن بالای ۷۰ سال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد موارد فوتی که واکسن زده‌اند یا بیماری نداشتند، کم بود، افزود: به همه مردم توصیه می‌شود نسبت به تزریق واکسن کووید -۱۹، تکمیل فرآیند واکسیناسیون و همچنین دریافت دز چهارم اقدام کنند.

تزریق دز دوم در جمعیت دانش آموزی و معلم‌ها ناقص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای حفظ ثبات وضعیت بیماری و جلوگیری از مختل شدن زندگی مردم به کار گرفته‌ایم، ادامه داد: صاحبان کسبه باید استفاده از ماسک را فراموش نکنند تا به کووید -۱۹ مبتلا نشوند، ضمن اینکه به‌کارگیری تهویه مناسب تأثیر مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا دارد.

وی از بی توجهی کارمندان نسبت به تزریق واکسن کرونا انتقاد و اضافه کرد: فقط ۳۵ درصد مردم خوزستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تزریق دز دوم در جمعیت دانش آموزی و معلم‌ها ناقص است و باید والدین نسبت به تکمیل واکسیناسیون فرزندان اقدام کنند تا از تعطیلی مدارس و اُفت تحصیلی آن‌ها جلوگیری شود.

سرمست با بیان اینکه تزریق واکسن و ارائه کارت واکسیناسیون اجباری نیست، گفت: رعایت موارد یاد شده برای مهار بیماری کرونا ضروری است.

به گزارش مهر، تزریق واکسن کرونا همانند واکسن آنفلوانزا سالی یک بار ضرورت دارد و در حال حاضر بزرگسالانی که حداقل ۶ ماه از تزریق سومین مرحله تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای تزریق دز چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، ضمن اینکه تزریق دز سوم برای افراد کمتر از ۱۸ سال مانعی ندارد.

کد خبر 5538187

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهواز سلامت خوزستان واکسن کرونا دانش آموزان معلمان کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید سعید قربان حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان خراسان رضوی شیراز دعای عرفه عفاف و حجاب عید غدیر خم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تزریق واکسن واکسن کرونا تزریق دز سویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد