Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی در صنعت دارویی ایران مرهون تلاش و مجاهدت فعالان صنعت داروسازی دانش بنیان کشور است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در آیین بهره‌برداری از شرکت داروسازی دانش بنیان روژین دارو واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: رشد بیماری ها و نیاز به مصرف دارو می‌طلبد تا کشور در تولید دارو به خودکفایی دست پیدا کرده و از خروج ارز جلوگیری بعمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلاتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور بوجود آورده بود، اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی چالش بزرگی را در جامعه ایجاد کرد و امروز با اصلاح این سیاست اقتصادی فساد و رانت از بین رفته و یا به حداقل رسیده است.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه با تغییر دولت‌ها شاهد تغییر سیاست‌ها و  تنظیم‌گری به دلیل نبود سیاست واحد هستیم، گفت: امروز در کشور براساس تمدن و فرهنگ غنی و براساس اقلیم و جغرافیای زرخیز ایران و ویژگی های ژئوپولتیکی که در دنیا دارد باید یک حکمرانی صحیح و مبتنی بر تمدن و فرهنگ غنی که از آن برخوردار است، شکل بگیرد.

وی بیان کرد: حکمرانی متناسب با ایران اسلامی از بروز چالش و سیاست‌های چندگانه و بعضا متناقض جلوگیری می‌کند. باید نگاه واحد و در همه ابعاد به همه حوزه‌ها به ویژه در بخش درمان و داروسازی صورت گیرد. نوع حکمرانی در حوزه صنعت و تولید نباید به گونه‌ای باشد که در یک مقطع نیروی جویای کار زیادی در جامعه باشد و در مقطعی دیگر کمبود نیروی کار احساس شود بلکه باید با برنامه ریزی صحیح و درست از بروز هرگونه چالش در حوزه منابع انسانی جلوگیری گرد.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: سیستم بانکی و دولت باید از تولید به ویژه شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند و یقین بدانید وقتی حمایت ها واقعی شود و تسهیل گری صورت گیرد موانع بزرگی از پیش روی تولید برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: در سایه برخورداری از مدیران متخصص و توانمند می‌توان بهره وری در تولید مبتنی بر دانش و تکنولوژی را ارتقاء داد و با تامین نیاز کشور به انواع کالاها و محصولات به خودکفایی دست یافت.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت داروسازی روژین دارو نیز گفت: با توجه به شرایط تحریم اقتصادی در چند سال اخیر تاکید بر تولید داخلی مورد توجه قرار گرفته است و در مقطعی قرار داریم که اگر نخواهیم بگوئیم اقتصاد با رشد منفی مواجه است، باید گفت که با رکود و تورم دست و پنچه نرم می‌کنیم.

روح‌الله مهدوی افزود: با توجه به ظرفیت بالای کشور در حوزه منابع انسانی و زیرساخت‌ها، تولید ناخالص ملی با رشد منفی روبروست که جای بسی تامل است و چاره ای جز توسل به راهبردهای راهگشا برای عبور از این شرایط نداریم.

وی افزایش تیراژ تولید را نخستین راهبرد برای عبور از شرایط اقتصادی موجود برای جلوگیری از رشد منفی اقتصاد در کشور دانست و افزود: افزایش بهره‌وری در وضعیت موجود با نوسازی ماشین آلات مستهلک در حوزه تولید بویژه صنعت دارو و نیز احداث و افزایش خطوط تولید منطبق با الزامات روز صنعت داروسازی راهکاری برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و عبور از این وضعیت است، موضوعی که شرکت دانش بنیان روژین دارو به دنبال تحقق این استراتژی است.

مهدوی افزود: داروسازی روژین یکی از فرصت‌های طلایی کشور در راستای افزایش تولید و ایجاد ارزش‌های افزوده نظیر بهبود کیفیت زندگی، ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به توسعه احداث شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: محصول یک شرکت دارو سازی با سلامت و جان مردم سروکار و ارتباط مستقیم دارد و در شرایط تحریمی ساخت یک شرکت داروسازی کاری سخت و دشوار است که این صنعت دانش بنیان توانست در چنین شرایطی ارزی و تحریمی با درجه بالای کیفیت اقدام به سرمایه گذاری عظیم در حوزه داروسازی کند.

وی از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، نظام بانکی، مجموعه شهرصنعتی کاوه و مسئولان خواست تا برای تحقق اهداف این شرکت داروسازی حمایت واقعی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داروسازي دانش بنیان ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها شرکت داروسازی دانش بنیان صنعت دارو شرکت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان