Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با تسهیل در ساخت و ساز مسکن روستایی، راه اندازی نهضت انتقال آب با لوله و توجه به معیشت و اقتصاد روستاییان می توانیم مهاجرت معکوس را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین روز پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کاظمی فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری قزوین تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به چالش بحران آب بایستی از ظرفیت های خود بهترین استفاده را داشته باشیم و با مشارکت روستاییان و کشاورزان با تحقق نهضت لوله تحول اساسی در انتقال آب کشاورزی به مناطق ایجاد کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر روستا حدود یک تا 4 کیلومترلوله گذاری نیاز دارد و در صورت تخصیص اعتبار مناسب با خرید لوله های 60 و 110 تا 250 میلیمتری و انتقال آب از طریق لوله می توانیم روستاها را از بی آبی نجات دهیم.

ساخت و سازهای مسکن روستایی را تسهیل کنیم

سیاهکلی یادآورشد: اگر بخواهیم روستاییان در مناطق خود بمانند و مهاجرت نکنند و شهرها نیز از حاشیه نشینی نجات یابد و خلوت تر شود باید رویکرد ما ایجاد زیرساخت های اساسی، کمک به ساخت آسان مسکن، بهسازی خانه های روستایی، ایجاد اشتغال و توجه به معیشت روستاییان باشد.

وی بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی بایستی انقلاب لوله بویژه در اراضی شیب دار با مشارکت روستاییان در استان شکل بگیرد و تسریع شود و با دادن اختیارات بیشتر به مدیران جهاد زمینه تحول در این بخش را ممکن کنیم.

مهندسی سازی سربند جوی ها ضروری است

سیاهکلی اظهارداشت: سربندهای جوی ها بایستی مهندسی سازی شودتا آسیب نبیند و هزینه ها هدر نرود لذا از معاون برنامه بودجه استان انتظار داریم برای اجرای این طرح اعتباراتی پیش بینی کند. 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از مدیران شرکت آب منطقه ای هم درخواست می کنیم در صورت ارائه درخواست دیوارکشی در محدوده شاهرود و الموت رود ضمن بررسی کارشناسی به کشاورزان الگو دهند تا این مطالبه پاسخ داده شود و با آن مخالفت نکنند.

وی گفت: در خصوص برداشت سهم آب از رودخانه شاهرود باید همت و جدیت بیشتری داشته باشیم زیرا در گذشته از سهم 25 میلیون مترمکعب آب این بخش نتوانستیم استفاده بهینه کنیم و نیمی از آن را برداشت کردیم در حالی که باید حداقل 30 میلیون مترمکعب از آن برداشت کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: مدیریت منابع آبی در این وضعیت الزامی است و آمادگی داریم در نشست با وزیر نیرو برای تسهیل گری اقدام کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: چند طرح مهم آبی در استان مانند احداث سد بورمانک، باراجین، بهگانه رود و ساماندهی شاهرود برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم ضمن تخصیص اعتبار مناسب از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای این طرحها استفاده کنیم.

وی توجه به راه عشایر را مهم دانست و یادآورشد: ایل راهها و ساخت پلهای ارتباطی در روستاها در اولویت برنامه های اداره راهداری قرار گیرد و در اجرای طرحها نیز از ظرفیت بسیج سازندگی بیشتر استفاده شود.

مساجد باید کانون تحولات دینی و اجتماعی شود

سیاهکلی از بی توجهی به مساجد هم انتقاد کرد و گفت: شرایط مساجد خوب نیست و در جلساتی که هر چهارشنبه ر مساجد شهر قزوین داریم و در مراجعه مردم محلات با مشکلات زیادی مواجه شده ایم که رفع آنها باید در اوئلویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مساجد باید به کانون تحول دینی، اجتماعی و فرهنگی شهر و روستا تبدیل شود و در برخی مناطق این مساجد حتی سرویس بهداشتی مناسبی ندارند و در سال گذشته از اعتبار در اختیار نمایندگان کمک کردیم تا بخشی از نیازها تامین شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه لازم است در این زمینه نیز نگاه ویزه داشته باشد تا بتوانیم مشکلات اساسی مساجد را حل کنیم و ما نیز آماده همکاری هستیم.

سیاهکلی در خصوص تامین نیازهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: از ظرفیت مدارس بلا استفاده آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای استان می توانیم برای راه اندازی واحدهای سیار کانون استفاده کنیم. 

بسیج سازندگی رکوردشکن شده است

این نماینده با ابراز رضایت از عملکرد بسیج سازندگی گفت: انصافا بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی از نظر سرعت عمل و هزینه ها رکورد زده است و باید از این ظرفیت در هر طرحی که پیمانکار آمادگی اجرا ندارد و یا مقرون به صرفه نیست استفاده کنیم. 

انتهای پیام    

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بسیج سازندگی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدرضا رضایی امروز در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب که با حضور مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت بوده و دولت سیزدهم عزم جدی و راسخ برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار دارد.   فرماندار میاندوآب با بیان اینکه بهسازی و نوسازی مساکن روستایی یکی از اقدامات دولت در حوزه مسکن در مناطق محروم و روستایی است، افزود: افزایش سهمیه بهسازی مساکن روستایی شهرستان از یک هزار و ۲۰۰ مسکن به یک هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان منطقه است.   وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن در شهرستان میاندوآب، گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد در نظر گرفته است.   رضایی تصریح کرد: تنها ۵ درصد از سود این تسهیلات ۲۳ درصدی توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی‌مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود که این موضوعی قدمی مثبت در ترغیب مردم به نوسازی و بهسازی مساکن است.   فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان با پوشش ۵۵ درصدی معرفی‌شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده است، اظهار کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد ولی تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به‌مراتب کمتر است.   رضایی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی کسانی علی‌رغم معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، افزود: بنیاد مسکن موظف است طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل اقدام کند.   وی افزود: بنیاد مسکن ضمن اعلام گزارش کامل از دلایل عدم مراجعه برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد؛ راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل نیز ارائه دهد. ارائه گزارش توسط ادارات متولی و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت